minun tätini kuoli, onko sopivaa meidän lähettää adressi kun hautajaisia ei pidetä?
Kommentit (11)
Yleensä lähetetään lähiomaiselle eli puolisolle, jos on hengissä. Jos olet paljon tekemisissä tämän tätisi miehen kanssa, niin lähetä tai vie vaikka suruvalittelukukat. Mutta jos näet häntä harvoin niin sitten adressi. Niin minä tekisin.
Kakkoselle: adressi lähetetään lähimmälle sukulaiselle tai ihmiselle. Jos siis täti on asunut jonkun kanssa, niin tälle ihmiselle tai sitten tädin lapsille, jotka asuvat lähellä.
tätini oli 93v. ihana, suloinen mummo jota on kova ikävä. asui loppuu saakka yksin ja hoiti itse asiansa. Hän sai aivoverenvuodon kaaduttuaan pihamaalla.
Kyllähän sa ruumis aina siunataan kirkossa ja pistetään joko maaahan tai tuhkaukseen ja sitä kautta maahan tai uurnalehtoon.
Eli kyllä hautajaiset pidetään on vain eriasia ilmoitetaanko kelleen millon ja missä.
minä en sinne pääse kun matkustan itse ulkomaille ja tätini asui 600km. päässä täältä.
Menisin kyllä kirkkoon vaikka ei hautajaisia siis pidetä. Mutta se adressi, kait sen voi lähettää?
eli sillon kun on kuoppabileet niin ei mitään adresseja viedäkkään, koska yleensä se viimeinen tervehdys on sitten siinä kukkapuskassa. Ja sukulaiset kerää ne yleensä pois n. viikonpäästä hautajaisista.
Adressin voi lähettää ja helpoiten postin kautta http: //www .posti. fi /yksityisille / lahettaminen / lahetaviestejakotimaassa / korusahkeetjaadressit /
Ja tässätapuksessa ilmeistikkin se adressi lähetetään sille tyttärelle joka hoitaa kuoppaamisen.
Tädin nimi esim. Maija Virtasen perikunta
Kyllä se perille menee kuten vanhat laskutkin.
siinäkin pitää säästää. monesti edes kahvitellaan tädin kotona ja tarjotaan keksiä tai pullaa
ap. Mutta kiitos neuvosta ja lähetän adressin.
Maija Virtasen omaiset tai sitten voi laittaa ihan tän tyttären nimen, koska ei vissiin muita omaisia ole.
Olitteko muuten läheisiä?