Iphone, kauanko kestää?
Mikä iphone sinulla on? Ja kauanko sinulla on ollut iphonesi käytössä, toimiiko vielä? Jos hajonnut / hajoamssa niin mikä osa hajoaa? (Akku, näyttö?) ostaisitko iphonen uudelleen?
Kommentit (32)
Miehellä on iPhone 4 ja se on kestänyt pian neljä vuotta ja yhä toimii. Itselläni oli viimeksi iPhone 5 ja siitä hajosi akku alle vuoden käytöllä (kerran kirjoitin viestiä pakkasella ja sen jälkeen kesti enää puoli päivää)
Mulla on iPhone 6, ollut siitä päivästä asti kun se tuli myyntiin. Aivan loistava, en keksi pientäkään vikaa. Sitä ennen mulla oli nelonen monta vuotta, ja sekin on vielä toimintakunnossa.
iPhone 4 oli minulla käytössä neljä vuotta, kunnes alkoi hidastella niin pahasti että oli pakko päivittää. Nyt iPhone 6 ollut muutaman kuukauden ja oletan että kestää seuraavat 4 vuotta. Tippunut on pari kertaa jo eikä ole tullut lommoakaan!
Mulla on ollut nelonen, vitonen ja nyt kutonen. Tyttärellä edelleen neloseni käytössä, ollut monta vuotta ja hyvin toimii. Ainoa ongelma on se, ettei siihen saa enää päivityksiä, joten joutunee siirtymään toiseen puhelimeen pikapuolin. Vitonen oli mulla pari vuotta, sitten siitä hajosi etulasi, kun tiputin sen. Uutta lasia ei saatu ikinä hyvin paikoilleen ja näytön laatu kärsi siitä, muuten toimi hyvin. Nyt on kutonen ollut joitakin kuukausia, ehkä puoli vuotta ja hyvin toimii. Muuhun en ihan heti vaihtaisi, kun olen niin tottunut. Löytyy myös iPad ja Macin läppäri, joten olen tottunut Applen käyttöjärjestelmään. Olisi vaikea vaihtaa muuhun.
Alkuperäinen iphone 4 on ollut käytössä siitä asti kuin se ilmestyi.
Akku kestää pari-kolme päivää, mukana satunnaista netin käyttöä mutta en käytä musiikin soittamiseen.
Nokian Here-karttasovelluksen asentamisen jälkeen akku hyytyi alle päivässä, Nokian riemuidiootit oli koodanneet sen niin että se piti puhelimen paikannusta päällä koko ajan vaikka sovellus ei ollut edes käynnissä (pieni väkänen oikeassa yläkulmassa merkkinä). Tuon sovelluksen poistamisen jälkeen on akun kesto palautui takasin normaaliksi.
Mä ostin vuosi sitten iphone 5s, toimii vieläkin, annoin miehen tytölle. Itsellä ollut pari viikkoa 6 plus. Toimii molemmat todella hyvin, ei mitään ongelmia. Ollaan ostettu suojaluoria, reilu 10kpl taitaa olla molemmille, saa valita sitten asun mukaan :)
Ostin iphone 6 pari kuukautta sitten. Muutaman kerran "jäätynyt" eikä meinannut käynnistyä. Muuten ei ongelmia ja akku kestää helposti koko päivän, jos taas selaa nettiä enemmän jne ni syöhän se akkua, mutta hyvin kestää käytössä päivän.
Lapselle en näin kallista puhelinta ostaisi, ne rikkoo kumminki ja on huolimattomampia..
iPhone 5, ollut käytössä julkaisusta asti, eli noin 3v? Ikinä ei ole mikään puhelin kestänyt mulla käytössä näin hyvin. Akku meni huonoksi tänä keväänä, kävin vaihtamassa ja maksoi muistaaksi 19€.
Johto menee helposti rikki, sain takuuaikana kaksi uutta.
Mukava käyttää, hyvän näköinen vielä monen vuoden jälkeenkin - puhelimella myös erinomainen jälleenmyyntiarvo. Toimii hyvin päivityksistä huolimatta.
Sanoisin että jokaisen pennin väärti, ostan seuraavaksikin puhelimeksi iPhonen.
30 jatkaa että varmaan jouluksi pistän uuden, sillä kerrankin näin että lapsi(teini) haluamalla haluaa mielummin käytetyn puhelimen entä uuden puhelimen.
Minulla on vuonna 2011 hankittu iphone 4. Toimii hyvin, eikä ole naarmuuntunut tai kolhiintunut. Jos pitää jotakin negatiivista sanoa, niin akun kesto on heikentynyt, ja puhelin täytyy ladata joka yö, mutta onhan tuo ihan ymmärrettävää neljä vuotta vanhalle laitteelle. Ostaisin uudestaankin!
Minulla on iPhone 4S ja on kestänyt käytössäni jo sen 3-4 vuotta. Edelleen toimii, vaikka pari kertaa on tippunut lattialle, sivussa on pieni särö ja kaikki pelaa. Pieniä bugeja saattaa joskus tulla, jos yritän käyttää esim. Instagramia heti sen jälkeen kun olen avannut puhelimen. Ainoa uusi asia minkä olen joutunut ostamaan, on puhelimen laturin USB kaapeli, sillä vanha piti tunkea omituisiin asentoihin ja pitää millintarkkaan siinä tai puhelin ei lataa. USB kaapeleita saa toki uusia suht halvalla, omani kävin hakemassa DNA-kaupasta ja oli 12€
Iphone 4 oollut 4 vuotta, ei mitään ongelmia, ajattelin käyttää loppuun asti :)