Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiössä remontoidaan jatkuvasti. Voiko tuosta valittaa mihinkään?

Vierailija
25.09.2021 |

Onko olemassa mitään instanssia tai viranomaista, joka voisi puuttua tuohon, vai pitääkö jatkuvaa remontointia vaan sietää, jos se tapahtuu taloyhtiön sääntöjen puitteissa?Luulisi, että ihmisellä pitäisi olla oikeus asua rauhassa suurin osa ajasta...

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sellaista tapausta tiedän, että asunnot on itse remontoitu niin, että omistaja-remontoijat olivat itse ensin päivät muualla ansiotöissään ja sitten, kummassakin tapauksessa, kuusi viikkoa kaikki arki-illat myöhään ja kaikki viikonloput aamusta myöhään iltaan asti tekivät remonttia, siis yhtä pauketta, kovaa kolinaa ja sähkötyökalujen ääntä! Minä en edes käsitä, miten kaiken saakin tehtyä sellaisella melulla, mutta kerrankin olin tyytyväinen silloisista ilta- ja lauantaitöistäni.

Toisessa taloyhtiössä sovittiin, ei siis voitu mitään virallista sopimusta tehdä, paremminkin vahvana suosituksena, että remontit pitäisi järjestää niin, ettei tuollaista viikkokausien yhtenäistä häiriötä tulisi, mitin vain, että mitenkähän tällaisiin sopimuksiin suhtautuvat jatkossa ne remontoijat, jotka itse eivät talossa asu, vaan laittavat perimänsä tai ostamansa asunnon heti remontista myyntiin eli ei tarvitse sen talon väestä niin välittää. Nykyään teen muuten paljon töitä kotona, joten päiväaikainen remonttimelu olisi tosi, sanonko mistä ...!

Vierailija
22/22 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asian voi ottaa puheeksi esimerkiksi taloyhtiön asukaskokouksessa ja vaikka esittää, että koska tuntuu olevan jatkuvia remontteja, niin sovittaisiin, että niitä pyritään tekemään samaan aikaan, eikä niin että kun yksi lopettaa, niin toinen aloittaa.

Miten tuo muka voisi olla mahdollista?

Asuntoyhtiöissä asuntoja myydään ja ostetaan jatkuvasti.

Edellinen asukas saattaa teettää remontin, että asunto menisi kaupaksi paremmin ja siitä saisi paremman hinnan.

Ja sitten jotkut ostavat yhtiöstä asunnon, jonka haluavat remontoida omanlaisekseen.

Se on jatkuvaa liikettä.  Ja harvoille kelpaa asunto aivan sellaisenaan, kun sen ostaa.

Jotain muutoksia ostettettuun asunotoon uudet asukkaat aina tekevät.

siten, että asia kirjataan taloyhtiön järjestyssääntöihin. ne koskevat sen jälkeen kaikkia. Ja tuollaisenkin säännön saa voimaan, mutta tietenkin pitää itse olla aktiivinen ja tehdä kunnollinen pohjatyö, jotta saa aikaan esityksen, joka ymmärretään. meilläkin on tehty rajoituksia remonttiaikoihin ja se nimenomaan tehtiin asukaskokouksessa yhteisenä päätöksenä. Nyt on parmepi rauha talossa, kun koko ajan ei kuulu remontointiääniä ja voi itse valmistautua meteliin, kun tietää milloin ääniä voi suurinpiirtein tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla