Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on niin vaikeaa pyytää jotakuta väistymään?

Vierailija
25.09.2021 |

Miksi on niin vaikeaa pyytää jotakuta väistymään esimerkiksi kaupassa tai liukuportaissa tai vastaavassa, jossa joku tukkii tien? Moni jää taakse puhisemaan kiukuissaan, osa taas käyttää jopa pienoista väkivaltaa sen sijaan, että pyytäisi tientukkijaa kohteliaasti väistymään.

Itse pyrin pitämään aina huolen siitä, etten tuki kulkuväyliä. Ymmärrän kuitenkin, että ihmisillä on muutakin ajateltavaa kuin ympäröivä maailma ja että tientukkimistilanteita tapahtuu toisinaan. Kärsivällisyyteni ei kuitenkaan riitä turhaan odotteluun, joten aukaisen mieluummin suuni. 'Anteeksi, pääsisinkö tästä?' tai muu vastaava toimii aina.

Olen ujo ja epäsosiaalinen, mutta kykenen tuohon silti - mikä on sinun syysi pysyä hiljaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan totta ei suomalaiset saa suutaan auki. puhisevat vaan kiukusta kun joku on tiellä. käsittämätöntä.

Vierailija
2/8 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitti pyytää mitään kauniisti, kun tiellä tulee kolme rinnakkain vastaan ja ihan selvästi näkevät minut. Jos yksikään noista ei viitsi väistää, niin eivan varmasti saa kyynerpäästä. Sitten kun tolkaseen törmää, niin ollaan niin anteeksipyyteleviä että. Mikä ongelma on huomioida muut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

9/10 ihmisen pitäisi tajuta pyytämättäkin, että hän on tiellä. Parempi uppoutua sinne oman mielen kiehtovaan universumiin vaikka kotona.

Vierailija
4/8 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi eilen kaupassa 2 miestä jutteli keskenään kärryt välissä. Ei pienintäkään rakoa ohittaa. Pyysin: Anteeksi, pääsisinkö tästä?". Kumpikin vilkaisi minua, mutta ei tehnyt elettäkään siirtääkseen kärryä. Kun tungin väkisin välistä sain huomatuksen:"Ollaanpa sitä epäkohteliaita".

Vierailija
5/8 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuu yleinen vastaus on joku haista V****, P**** tai reaktion puute, joten turhaa se pyytelykin.

Vierailija
6/8 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomalaisilla ei jostain syystä ole käytöstapoja.

Vierailija
7/8 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9/10 ihmisen pitäisi tajuta pyytämättäkin, että hän on tiellä. Parempi uppoutua sinne oman mielen kiehtovaan universumiin vaikka kotona.

Pitäisi, mutta kun eivät selvästikään tajua, niin hyvä heitä on muistuttaa muun maailman olemassaolosta.

Vierailija
8/8 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuu yleinen vastaus on joku haista V****, P**** tai reaktion puute, joten turhaa se pyytelykin.

En minä ole tuollaiseen törmännyt. Kiinnostaisi tietää kuinka ystävälliseen sävyyn olet asiasi esittänyt..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän