Milä on melestäsi hyvä palkka?
Yksineläjälle jotain 2800€ bruttona ja perheelliselle joku 4000€ bruttona
Kommentit (32)
Mulle riittäis sinkkuna nettona 1200 e, nykynen työttömyyskorvaus 595 e.
4000€-5500€, erittäin hyvä on +5500€/kk
Jos jää käteen yli 2000€/kk niin silloin on hyvä palkka.
3k nettona alkaa lähenemään riittävää ansiota.
Hyvä palkka on sellainen ettei joudu tekemään töitä joka vuosi.
Sehän riippuu täysin siitä elintasosta johon on tottunut.
Meillä jää puolison kanssa käteen verojen jälkeen vajaa 5000€ kuussa yhteensä. Ei olla isotuloista, mutta riittää meille. Työajat säännöllisiä, ei ylityötä tai työtä viikonloppuina.
Brutto 5000+ on mielestäni hyvä palkka. Meidän bruttotulot on 3600+3600 ja keskituloisia ollaan.
Jos saisin edes sen 1700 €, niin olisi hyvä.
10000€/kk yhdelle ihmiselle, 20000€/kk brutto pariskunnan yhteisiksi tuloiksi.
Ei ole sellaista asiaa. Palkka on suhteellinen käsite. Monesta fyysisestä työstä tienaa hyvin, mutta työ on inhaa ja vastenmielistä ja rikkoo kehon ennen nelikymppisiä. Kevyestä sisätyöstä voi tienata huonosti, mutta muuhun suhteutettuna hyvin.
Mulla jää käteen 3400 ja se on mielestäni ihan ok palkka. Mutta mun miehellä kilahtaa tilille vähän yli 5000 euroa joka kk ja se on hyvä palkka.
Tonni kotiin, tonni kulutukseen, tonni säästöön ja tonni lapsille. Karkeasti ottaen. 6-7000€/kk siis.
100000e /v olis hyvä
itsellä 70000
brutosta puhun
Ite en oo ollu kokopäivätöissä. Vaan tuntipalkallisena.
Mielestäni ihminen joka ei o koskaan töitä tehnyt, niin alkupalkka (vähimmäispalkka) tämmöses pitäs ol 10 euroo tunti. Vähempi on ihmisarvon väheksymistä.
Ja aina ku työvuosia tulee lisää oli työ mitä tahansa, ni nousis palkka sitä mukaan.
Riippuu työstä ja elämäntilanteesta. Nuorena olin aivan onnessani 3500mk/kk (600€/kk) palkasta. Nyt en ole lainkaan yhtä onnellinen 6000€/kk palkasta.
Kun on yli 6-numeroinen summa vuodessa.
Saamme puolison kanssa yhteensä käteen 4000 /kk Se on ihan ok kun siis olemme eläkkeellä
Vähintään 5000€/kk pitää saada, muuten kannattaa olla työtön.
Semmoinen joka ei mene kokonaan perheen (tai yksinäisen) pakollisiin asioihin vaan pystyy säästämään.