Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ottaisitteko romanin paremmin vastaan?

Vierailija
13.11.2014 |

Ottaisitteko romanin paremmin vastaan jos heillä olisi samanlaiset vaatteet kuin valtaväestöllä. Tarkoitan jos heillä ei olisi heidän kulttuuri hamettaan vai mikä lie? Vai missä lienee syy syrjimiselle?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hf

Vierailija
2/40 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteilla ei ole minulle mitään merkitystä.

Minua häiritsee toisinaan meluava käytös, huutelu ja tietynlainen esiintyminen. Monet romanit ottavat tilan haltuunsa käyttäytymällä todella huomiota herättävällä tavalla.

Vierailija
4/40 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali vaatetus olisi toki ensimmäinen askel jolla voisi osoittaa, että haluaa sulautua yhteiskuntaan eikä erottautua siitä mahdollisimman tehokkaasti. Lisäksi pitäisi tietysti omata normaalit käytöstavat.

Vierailija
5/40 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin jokainen pukeutukoon miten haluaa, mutta en ymmärrä miksi vain romanit saavat  tuhansia euroja ilmaiseksi valtiolta kansallispuvun ostamista varten.

Vierailija
6/40 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteilla on väliä. Tottakai. Niin se on kellä tahansa - mee vaikka kalsareissa kultasepänliikkeeseen. 

Vierailija
7/40 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa ja kunnioitettavaa, että Suomen romanit käyttävät kansallispukuaan. Monilta muilta se tapa on jo hävinnyt. Olen sillai ylpeämpi Suomen romaneista verrattuna muiden maiden romaneihin.

Vierailija
8/40 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmaa oli romanivaatteet tai ei.En arvota ihmisiä sen mukaan mikä on tausta tai  mitä päällä ja hyvin on mennyt. Ainoa negatiivinen kokemukseni romaneista on se kerta kun jouduin soittamaan poliisit työpaikalle (romanipariskunta varasti tavaraa liikkeestä). Valtaväestön sankareille olen samasta syystä soittanut kytät parisenkymmentä kertaa.

Vierailija
9/40 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollisuus? Tekeehän valtaväestökin rikoksia ja varmaan suurempiki osa? Huono perustelu. Kova äänisyys kyllä joo.. mutta kun itse olen seurannut romaneja luulen ''tilan haltuun ottaminen on jotenkin heidän tapansa yrittää keventää tunnelmaa? Tai jotain.. en tiedä... useilla romaneilla käytöstavat mielestäni on kyllä hyvät. Vaikka kyllä niitä huonojakin MAHTUU AIKA LAILLA.

Vierailija
10/40 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 23:16"]

Minusta on hienoa ja kunnioitettavaa, että Suomen romanit käyttävät kansallispukuaan. Monilta muilta se tapa on jo hävinnyt. Olen sillai ylpeämpi Suomen romaneista verrattuna muiden maiden romaneihin.

[/quote]

Valtiolta tuhansia euroja maksanut, jokainen puku. Ostaisivat itse.

Vierailija
11/40 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 23:23"]

Rikollisuus? Tekeehän valtaväestökin rikoksia ja varmaan suurempiki osa? Huono perustelu. Kova äänisyys kyllä joo.. mutta kun itse olen seurannut romaneja luulen ''tilan haltuun ottaminen on jotenkin heidän tapansa yrittää keventää tunnelmaa? Tai jotain.. en tiedä... useilla romaneilla käytöstavat mielestäni on kyllä hyvät. Vaikka kyllä niitä huonojakin MAHTUU AIKA LAILLA.

[/quote]

Taas tätä "tekeehän valtaväestökin rikoksia" idiotismia. Se pointti on se, että romanit tekee suhteessa moninkertaisesti enemmän rikoksia kuin "valkolaiset" suomalaiset.

Vierailija
12/40 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 23:16"]

[/quote]

Valtiolta tuhansia euroja maksanut, jokainen puku. Ostaisivat itse.

[/quote]

Eli väitätkö ihan pokkana nyt että JOKA IKINEN ROMANI maksattaa valtiolla TUHANSIEN eurojen puvun? Joopa joo.

Vierailija
13/40 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin n. 500€:n arvoiset työkalut naapurissani asuneelle, valkolaisen vaatteisiin pukeutuvalle mustalaiselle, joka on lisäksi helluntaiseurakunnan jäsen ja kävi kertomansa mukaan säännöllisesti hartauksissa. Tapauksesta on aikaa yli vuosi, enkä ole sen jälkeen nähnyt työkalujani enkä myöskään tavarat lainannutta roistoa, joka muutti pois pian tapauksen jälkeen eikä tietenkään vastaa puheluihin eikä takstiviesteihin. Ehkä opin tapauksesta jotakin.

Vierailija
14/40 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos romani puku maksaa ja missä lukee että valtio sen maksaa?

Vierailija
15/40 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 23:26"]

[/quote]

Taas tätä "tekeehän valtaväestökin rikoksia" idiotismia. Se pointti on se, että romanit tekee suhteessa moninkertaisesti enemmän rikoksia kuin "valkolaiset" suomalaiset.

[/quote]

Idiotismia on myös suhtautua kaikkiin romaneihin negatiivisesti yo.syystä. Kun kaikki eivät todellakaan tee rikoksia tai elä yhteiskunnan varoilla.

Vierailija
16/40 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 23:23"]Rikollisuus? Tekeehän valtaväestökin rikoksia ja varmaan suurempiki osa? Huono perustelu. Kova äänisyys kyllä joo.. mutta kun itse olen seurannut romaneja luulen ''tilan haltuun ottaminen on jotenkin heidän tapansa yrittää keventää tunnelmaa? Tai jotain.. en tiedä... useilla romaneilla käytöstavat mielestäni on kyllä hyvät. Vaikka kyllä niitä huonojakin MAHTUU AIKA LAILLA.
[/quote]
Valtaväestöstä sentään valtaosa ei ole rikollisia, mustalaisista on.

Vierailija
17/40 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 23:30"]Lainasin n. 500€:n arvoiset työkalut naapurissani asuneelle, valkolaisen vaatteisiin pukeutuvalle mustalaiselle, joka on lisäksi helluntaiseurakunnan jäsen ja kävi kertomansa mukaan säännöllisesti hartauksissa. Tapauksesta on aikaa yli vuosi, enkä ole sen jälkeen nähnyt työkalujani enkä myöskään tavarat lainannutta roistoa, joka muutti pois pian tapauksen jälkeen eikä tietenkään vastaa puheluihin eikä takstiviesteihin. Ehkä opin tapauksesta jotakin.
[/quote]

Mistä tiesit että oli romani? Olisit sanonut ettet lainaile kuin tutuillesi.

Vierailija
18/40 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yleistystä! Ihmiset pitää huomioida yksilöinä!

Vierailija
19/40 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 23:30"]

Paljonkos romani puku maksaa ja missä lukee että valtio sen maksaa?

[/quote]

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/58476-helsinki-myontaa-410-euroa-romanihameen-ostoon

Siis Helsinki maksaa.

Vierailija
20/40 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 23:23"]Rikollisuus? Tekeehän valtaväestökin rikoksia ja varmaan suurempiki osa? Huono perustelu. Kova äänisyys kyllä joo.. mutta kun itse olen seurannut romaneja luulen ''tilan haltuun ottaminen on jotenkin heidän tapansa yrittää keventää tunnelmaa? Tai jotain.. en tiedä... useilla romaneilla käytöstavat mielestäni on kyllä hyvät. Vaikka kyllä niitä huonojakin MAHTUU AIKA LAILLA.
[/quote]
Valtaväestöstä sentään valtaosa ei ole rikollisia, mustalaisista on.
[/quote]

jos romanit eivät tekisi niin paljoa rikoksia enää loppuisiko syrjintä sittenkään? Mikä ajaa romanit tekemään rikoksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme