Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teennäinen keskiluokkalaisuus

Vierailija
25.09.2021 |

Luin erän somevaikuttajan ja kirjailijan kirjan kuluttamisesta. Miksi mua alkoi se teennäisyys ärsyttää? Hän on vähentänyt kulutusta ja käyttää vain yhtä mekkoa. Hän on tietoinen. Toisaalta sijoituksissa lienee rahaa rutkasti ja kesämökin tuolien päällystystä mietitään tarkkaan. Miksi mua ärsyttää? Ja mikä? Se että moni ei pysty edes valitsemaan moista. Yksi asu juhlasta toiseen on surullista arkipäivää. Ankeat valinnat eivät ole vapaaehtoisia.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kateellinen, siitä se ärtymyksen tunne johtuu.

Yritä suhtautua siihen rakentavasti eikä tuhoavasti. Mitä sinä haluaisit ja mitä voisit alkaa tehdä saavuttaaksesi sen?

En ole kovin kade ihminen. Elän itsekin vaatimattomasti. Se vain onvähän pakon sanelema juttu kun en ole onnistunut elämässäni keräämään rahaa ja tienaamaan kovin hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kirjasta / bloggaajasta tässä on kyse?

Vierailija
44/55 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kirjasta / bloggaajasta tässä on kyse?

Julia Thurénista ja hänen uusimmasta kirjastaan.

Vierailija
45/55 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julia Thuren tosiaan taitaa elää pienoisessa kuplassa. Olen sen jotakin juttuja lukenut ja sijoitusjuttuja myös.

Vierailija
46/55 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo kaiken ap:n pikkusieluisuudesta, että hän kehottaa työssäkäyvää kirjan kirjoittajaa menemään töihin. Miten voi "mennä töihin" jos on jo töissä?

Vierailija
47/55 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä aloitusta, paitsi sen että Julia Thuren ärsyttää aloittajaa.

Tarkoitatko jotain seuraavista:

1) JT on rikas, mutta teeskentelee keskiluokkaista

2) JT on keskiluokkainen, joten hänen pitäisi elää kuin stereotyyppinen keskiluokkainen eikä teeskennellä köyhää

3) keskiluokkaisuus yleisesti ottaen on teeskentelyä?

Vierailija
48/55 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julia Thuren tosiaan taitaa elää pienoisessa kuplassa. Olen sen jotakin juttuja lukenut ja sijoitusjuttuja myös.

Kaikki me elämme kuplissamme.

Vierailija
49/55 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäkin hieman pohdin tuota mekkoasiaa, kun toisaalta tosiaan kaksi asuntoa ei ole ehkä ihan ekologisinta kuitenkaan. Mutta tässä tullaan aina tähän samaan, saako sanoa mitään jos ei itse ole täydellinen? Onhan se mekkoasia, eli turhan kulutuksen vähentäminen silti totta, ja joka tapauksessa hyvä.

Btw, olen itse melko vähän kuluttuva ihan vain laiskuuttani. Nyt on mahtavaa kuin meidän nolon kulahtaneet huonekalut ja 10 vuotta vanhat verhot alkaakin näyttää ekologisilta, eli hyviltä, valinnoilta!

Vierailija
50/55 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti elää, niinhän me kaikki, mutta oletatko sinä että sinun kuplasi olisi jollain tavalla todellisempaa tai aidompaa elämää kuin Julian kupla tai minun kuplani? Tai että vain sinun kuplassasi ihmiset kohtaavat haasteita ja ongelmia, kun taas Julian kuplassa niitä ei olisi tms.? Saman kysymyksen haluan esittää myös aloittajalle.

Vierailija
51/55 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisynttäreiden lahjanavausringit ovat pahimmillaan irvokas näytelmä, jossa opetetaan lapset arvostamaan lahjojen määrää laadun sijaan. Meidän päiväkodissa rohkeat vanhemmat katkaisivat lahjojenantamisen perinteen, mistä olen ikuisesti kiitollinen, kirjoittaa Thurén. Kolumni.

https://yle.fi/uutiset/3-12127821?fbclid=IwAR2__hJYh2NFtVy_J4ryK9g2djWK…

Vau mikä etuoikeutettu mäntti 🤦‍♀️ Välillä toivoisin itsekin kuuluvani varakkaisiin, mutta että jos ne ovat kaikki tällaisia - suoraan sanottuna - kuspäitä, niin hyvä vaan etten joudu olla tekemisissä 😒

Vierailija
52/55 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverisynttäreiden lahjanavausringit ovat pahimmillaan irvokas näytelmä, jossa opetetaan lapset arvostamaan lahjojen määrää laadun sijaan. Meidän päiväkodissa rohkeat vanhemmat katkaisivat lahjojenantamisen perinteen, mistä olen ikuisesti kiitollinen, kirjoittaa Thurén. Kolumni.

Vau mikä etuoikeutettu mäntti 🤦‍♀️ Välillä toivoisin itsekin kuuluvani varakkaisiin, mutta että jos ne ovat kaikki tällaisia - suoraan sanottuna - kuspäitä, niin hyvä vaan etten joudu olla tekemisissä 😒

Jos pitää haukkua toisia mäntiksi, voi olla varma, ettei he halua olla sinun kanssa tekemisissä. En tiedä, millainen masokisti pitää olla, että haluaa.

Vierailija
53/55 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää haukkua toisia mäntiksi, voi olla varma, ettei he halua olla sinun kanssa tekemisissä. En tiedä, millainen masokisti pitää olla, että haluaa.

Luetun ymmärtäminen… sanoin että onneksi en joudu olla tekemisissä… minä… ei kiinnosta mänttien mielipiteet.

Vierailija
54/55 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ihan täysin. Kun sanotaan suunnilleen että leffaankaan ei tarvitse mennä enää autolla ja maksaa niitä pääsylippuja kun on tämä 20 hengen kotiteatteri, ja orgaaninen viinikin tulee omalta tilalta, ja että teidän muidenkin kannattaisi miettiä valintojanne ja ostaa sitä perulaista orgaanista puuvillaa jolla päällystätte perintösohvan.

Vierailija
55/55 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinunko mielestäsi ne kymmenen krääsälahjaa on tosi jees? Minusta tällainen ajatus ei katso yhteiskuntaluokkaa tai varallisuutta - päinvastoin. Eikö siinä pääse ihan jokainen helpommalla, kun mennään ihan vain juhlimisen ilosta paikalle? Samalla opitaan myös siihen, että aina ei tarvita tavaraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan