Nyt on pakko avautua!!!
Lapseni (3 ja 5 vuotiaat) olivat tänään ystävälläni hoidossa, kun itse olin kaupungilla ostoksilla. Laitoin lapsille eväät mukaan, kun tiesin että voi mennä pitkäänkin.
Kun sitten menin hakemaan lapsia ja kyselin että miten on mennyt niin kuulemma tosi hyvin ei mitään hätää ollut jne...
Minä sitten kiittelin kovasti ja kysyin, mitä olen velkaa. Tämä ystäväiseni sitten ihan pokerinaamalla sanoo, että jos vaikka 50e, kun olihan nää nyt täs yli 4 tuntia. Luulin vitsiksi, naurahdin ja kysyin että laitatko laskulle, rupesi kaivamaan tilinumeroa, siinä vaiheessa otin lompakosta viiskymppisen ja tyrkkäsin hänelle!!
Lähdimme samantien, autossa lapset sanoivat että on kauhea nälkä, kun eivät ole syöneet mitään. Muistin että eväät jäivät sinne, niin päätin mennä hakemaan pois piruuttanikin. Voi kuinka sattuikaan, että siellä hänen lapset söivät meidän jogurtteja ja banaaneja... Leipäpaketin sitten pyysin pois ja lähdin.
Hauskinta tässä on se että hänen vanhin lapsi on ollut meillä 2 kertaa yökylässa ja muutenkin hoidossa ilman omia eväitä, eikä koskaan ole tarjottu rahaa. En edes kehtaisi ottaa vaikka antaisivat!!
Kiitos että sain avautua :)
Olenko mielestänne tyhmä kun vedin herneen nenään ja myönnän että on kyllä aika syvällä?
Kommentit (25)
Lähetä hänelle linkki tästä keskustelusta sähköpostilla ;)
On ihan kiva kiitos, mutta ei minun rahapussiin tee kun parin euron kolon. Hoitajatkin on olleet aina ihan tyytyväisiä tuomisiin. Ja usein sitten kahvitellaan yhdessä ne kahvileivät pois :).
Sukulaisille en vie mitään.
Kai kuitenkin annat hänelle palautetta asiasta, olisi kannattanut kyllä jättää kysymättä mitä olet velkaa jos itse olet hoitanut maksutta hänen lapsiaan. Soita nyt perään ja sano, että aika ikävää kun ei voinut lapsia edes ruokkia omilla eväillä ja kysy myös onko jatkossakin odotettavissa noin kova tuntiliksa, että mieluummin pyydät MLL hoitajan tai jotain.
Itse varmaan olet samanlainen kuin ap:n kertoma ns ystävä kun jaksat huolehtia ns ystävän puolesta.
Mä olen vielä niin hemmetin pitkävihainenkin, että katkaisisin varmaan ystävyyssuhteen lopullisesti. Aivan uskomattoman törkeää käytöstä...