Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana olevat saikuttajat...

Vierailija
13.11.2014 |

Jee. Taas yksi saikulla rv 15 tms. kun supistelee. Ei heru sympatiaa noille. Kuitenkin voi kotona maalata, pakata tai purkaa muuttolaatikoita tai ravata kaupoissa. Ja toimistotyötä tekevät, kun on niin raskasta töissä. Raskauspinnareita on kyllä selkeästi enemmän verrattuna aiempiin vuosiin. Ja kyllä, nämä pahimmat saikuttajat on muutenkin sluibailijoita jo ennen raskauksiaan.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupajuu. Itse en ole raskauden takia ollut saikulla, mutta pystyn kuitenkin ymmärtämään että varsinkin noin varhaisessa vaiheessa supistukset otetaan todella vakavasti. Kehitä sinäkin vähän empatia- ja sympatiakykyä.

Vierailija
2/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli keskenmeno rv 8 mutta sen ajan mitä ehdin olla raskaana jouduin kyllä jo saikuttamaan. Se oksentaminen tuli täytenä yllätyksenä ja täysin työkyvyn. Onneksi sain kuitenkin myötätuntoa, varsinkin keskenmenon koettuani. Ja en sluibaile muuten, koskaan ole muuten ollut poissa töistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kohtuhan harjoitussuoistelee kun venyy ja paukkuu, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Ei niille supistuksille oikein voi mitään, ei kai sitä olla todistettu, että lepokaan niitä vähentäis ? Raskauspahoinvointi on eri asia. Kyllä muakin kummastuttaa, kun eräällä rouvalla oli sopivasti muutto ja sairausloma alkoi just ennen sitä. Siellä pakkailtiin kamoja ja nosteltiin laatikoita

Vierailija
4/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minäkin olen ollut saikulla nyt ihan turhaan 9vkoa. En pääse sängystä ylös, olen ollut pari viikkoa sairaalassa, en pääse kauppaan, en ulos, en edes käyttämään koiraa pissalla. Mutta juu, raskaana 'saikuttelu' on turhaa, hyvin vois töissä olla.

Vierailija
5/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 17:46"]Juu, minäkin olen ollut saikulla nyt ihan turhaan 9vkoa. En pääse sängystä ylös, olen ollut pari viikkoa sairaalassa, en pääse kauppaan, en ulos, en edes käyttämään koiraa pissalla. Mutta juu, raskaana 'saikuttelu' on turhaa, hyvin vois töissä olla.
[/quote]

Olen nyt rv 33

Vierailija
6/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muukin muu on siis sitä mieltä, että suomalaiset raskaana olevat naiset on ylineuroottisia ja käyttävät saikkua tekosyynä kun ei huvita - onhan se niin helppoa saada sitä saikkua kun menee itkemään neuvolaan!

Vierailija
7/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saikulla olin rv 23+3 saakka supistuksien takia ja muuta voinut tehdä kun maata 4vk kotona ja sitten oltiinki sairaalassa 2vk jolloin poika päätti syntyä rv 29+3. Jouduin kanssa juoruilun kohteeksi työpaikalla, kovin meni hiljaiseksi ihmiset synnytyksen jälkeen. Eli supistukset on hyvä syy saikuttaa, toki on niitä kellä ei mitään hätää ole.

Vierailija
8/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa!

Vierailija
9/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInua inhottaa olla saikulla raskausaikana juuri sen takia että työkaverit varmaan ajattelee että huijaan vain itselleni vapaata ja käytän raskautta tekosyynä =(
dellisessä raskaudessa kuitenkin oli pakko jäädä saikulle jo rv24 liitoskipujen takia, ei oikein kyennyt nostamaan asukkaita kun tuskin pääsi itse vessaan...
Nyt olen jo toista viikkoa saikulla oksentamisen takia, rv 9+5 ja olisin kyllä mieluummin töissä kuin kotona halaamassa vessaa. 

Vierailija
10/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 17:45"]Siis kohtuhan harjoitussuoistelee kun venyy ja paukkuu, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Ei niille supistuksille oikein voi mitään, ei kai sitä olla todistettu, että lepokaan niitä vähentäis ? Raskauspahoinvointi on eri asia. Kyllä muakin kummastuttaa, kun eräällä rouvalla oli sopivasti muutto ja sairausloma alkoi just ennen sitä. Siellä pakkailtiin kamoja ja nosteltiin laatikoita
[/quote]

Kyllä rasitus lisää supistelua. Ei sairaslomaa ja pahimmillaan jopa vuodelepoa huvikseen määrätä. Ei viikolla 15 vielä kuulu muutenkaan olla mitään harjoitussupisteluita. Ja sinä varmasti olit paikalla katsomassa kun tämä nainen nosteli laatikoita?

Vierailija
11/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 17:46"]Juu, minäkin olen ollut saikulla nyt ihan turhaan 9vkoa. En pääse sängystä ylös, olen ollut pari viikkoa sairaalassa, en pääse kauppaan, en ulos, en edes käyttämään koiraa pissalla. Mutta juu, raskaana 'saikuttelu' on turhaa, hyvin vois töissä olla.
[/quote]

Onko hormonit pinnassa vai oletko muuten vain dramaqueen?

Vierailija
12/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitteko tuota ap:n tekstiä? Siinähän kritisointiin niitä, jotka eivät voi olla kevyissä toimistotöissä, mutta kotona pystyy tekemään fyysisiä kotitöitä? Edellisillähän on ollut nk. oikea syy saikulle...

Vierailija
13/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 17:45"]

Siis kohtuhan harjoitussuoistelee kun venyy ja paukkuu, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Ei niille supistuksille oikein voi mitään, ei kai sitä olla todistettu, että lepokaan niitä vähentäis ? Raskauspahoinvointi on eri asia. Kyllä muakin kummastuttaa, kun eräällä rouvalla oli sopivasti muutto ja sairausloma alkoi just ennen sitä. Siellä pakkailtiin kamoja ja nosteltiin laatikoita

[/quote]

Esim. mielenterveysongelmat tuskin estää nostelua, mutta voi viedä työkyvyn.

Ei kannata olla kateellinen kun et voi tietää, millaiset kortit sille toiselle on todellisuudessa jaettu.

Vierailija
14/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 17:50"]

Luitteko tuota ap:n tekstiä? Siinähän kritisointiin niitä, jotka eivät voi olla kevyissä toimistotöissä, mutta kotona pystyy tekemään fyysisiä kotitöitä? Edellisillähän on ollut nk. oikea syy saikulle...

[/quote]  
EI se auta vaikka kuinka on kunnon syytä, ksoka aina löytyy niitä jotka luulevat tietävänsä paremmin. Niin kuin ap... mistä hän tietää mitä toiset tekevät kotonaan, ja mikä vointi työkavereilla oikeasti on?

Vierailija
15/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemisen ymmärtäminen tuottaa av-mammoille hankaluuksia. Kiva trolli muuten :)

Vierailija
16/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 17:46"]Juu, minäkin olen ollut saikulla nyt ihan turhaan 9vkoa. En pääse sängystä ylös, olen ollut pari viikkoa sairaalassa, en pääse kauppaan, en ulos, en edes käyttämään koiraa pissalla. Mutta juu, raskaana 'saikuttelu' on turhaa, hyvin vois töissä olla.
[/quote]

Onko hormonit pinnassa vai oletko muuten vain dramaqueen?
[/quote]

Vai kipeä? Mutta haista toki vittu

Vierailija
17/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:lla tiedetään parhaiten. Yleistäminenhän on täällä kivaa, kun aina joku vetää herneitä nenäänsä - nekin, joilla ei aihetta olisi.

Vierailija
18/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikuttaminen on termi sellaiselle henkilölle, joka pienestäkin syystä hankkii itselleen sairaslomaa eli sluibailee töistä. Saikuttajat tekevät poikkeuksetta sairaslomansa aikana jotain mieleistä ja mukavaa, jota ei todellisen sairauden aikana kykenisi tekemään. "Sairautena" heillä on minimaalinen flunssa tai vastaava, jos sitäkään.

Sairaslomalle joutuminen on sitten ihan eri juttu. Sairaslomalle joutuvat ne, jotka eivät ole lääkärin toteaman sairauden tai muun tilan vuoksi työkykyisiä ja heidät määrätään lepäämään, jotta sairaus tai tila ei pahenisi. He ovat esim. kuumessa, mahataudissa tai jalka poikki, mutta myöskin mielenterveyden ongelmien tai raskausvaivojen vuoksi jonkin aikaa toimintakyvyttömiä.

Selkäsairailla sairaslomalle joutuminen tarkoittaa, ettei saa olla töissä, mutta ei saa myöskään maata paikoillaan. Siksi heidät voi täysin oikeutetusti nähdä esim. kauppakeskuksessa ostoksilla. Sen sijaan heitä ei pitäisi voida nähdä City-Maratonilla juoksijana, lumilautailemassa Levillä tai kantamassa kerrostalon rapussa painavia muuttolaatikoita. 

Kai te nyt normaalit ihmiset ymmärrätte saikuttajien ja sairaslomalle joutuvien eron. 

Vierailija
19/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostattaapa tunteita, olkaahan mammat kiltisti ja muistakaa kielenkäyttö. Toisille normaali harkkasupistelu on toisille supistelua jne. Mäkin oon sitä mieltä, että ei voi tietää toisen tilannetta, mutta valitettavasti löytyy aina näitä pinnareita ja ne mustaa niiden maideen, jotka oikesti on aiheesta sairauspoissaololla...

Vierailija
20/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran saikuttaja - aina saikuttaja. Syy kuin syy kelpaa saikuttajalle!