Kristitylle Mystikolle ja muille tiedoksi: kristinuskoon ei kuulu idän uskonnot, New Age, selvänäkijällä käynnit ym.
En halua hyökätä nikkiä KM vastaan, on varmasti mukava tyyppi.
Mutta, asiat asioina.
Jeesus on tykätty kaveri, hänet on haluttu kautta aikain ottaa mukaan muihin uskontoihin. Monet haluavat ympätä kristinuskon johonkin synkretistiseen jumaluusperheeseen.
Mutta sori, kristinusko on edelleen monoteistinen uskonto. Jeesus sanoi olevansa ainut Tie, Totuus ja Elämä.
Jos harrastattekin jotain idän uskontoja-panteismia-synkretismiä, niin jättäkää kristinusko siitä rykelmästä pois, pliis.
En mäkään yhytä kristinuskoa johonkin is lamiin, vaan is lamia pitää käsitellä itsenään, sellaisena kuin Muhammed sen tarkoitti.
Jos joku haluaa perustaa uskonnon ja rajaa tiukasti muut pois, niin on sen perustajan opetusten väärinkäyttöä alkaa satojen vuosien jälkeen vääntämään niitä toisiksi.
T:kristitty uskova
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Ihan samanlain kristinuskoon on ympätty asioita muista uskonnoista. Kulttuuri ja uskonto sen mukana on jatkuvan kehityksen tuotos ja se jatkuu ikuisesti.
Vai onko muut kopioita alkuperäisestä?
Kummasti esim.Intiassa lähetystyötä tekevät kertovat, että Jeesuksen voima menee muiden uskontojen edelle silloin, kun ollaan uskossa vahvoina.
(maallistuneissa länsimaissa laimeat kristitytkin joogaavat)
Vierailija kirjoitti:
KM on sellaisella tasolla ihmisenä (sieluna), että tällaiset avautumiset, joita hänelle kohdistetaan, ovat kuin jokin muurahainen yrittäisi saada kotkan huomion ja selittää, millainen maailma oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa:
Nykyisin on muotia jättää kirjauskonnot ja ajatella jumaluutta jonain "yleismöllykkänä". "Kaikki uskonnot on saman Jumalan eri puolia.
Mutta synkretismi on mahdottomuus.
Esim.maailma on syntynyt vain yhdellä tavalla.
Synkretismissä sen jumaluuden olisi pitänyt tehdä maailma Sotkan munan ja Vanhan Testamentin sekä miljoonan muun uskonnon tavalla.Maailmanlaikkeuden ylläpito: miten keskenään riitaiset ja toisensa poissulkevat jumalat kykenisivät yhteistyöhön?
Pelastuskysymys on myös tärkeä: ei ole yksinkertaista yhdistää keskenään oppia jonka ulkopuolella muut joutuvat kadotukseen, jonkun vastakkaisen opin kanssa.
Ihanan harmoninen, synkretistinen jumaluusperhe hajoaisi jo ekan minuuti jälkeen.
Älä sinä huolehdi siitä mikä on kaikkivaltiaalle mahdollista ja mikä ei.
Se, jos jokin asia on Jumalalle mahdollista, ei ole sama että Hän toimii sen mukaan.
Jos Jumala kieltää, niin se on kielto.Jos vaikka lääkäri sanoo alkoholistille "älä ryyppää liikaa ettei maksa mene", niin hän ei samanaikaisesti tarjoita "ryyppää niin paljon kuin haluat."
Jos sanot sun lapselle "älä juokse suojatielle", niin tarkoitanko "juokse suojatielle?"
No eiköhän maailmanhistoria ole täynnä esimerkkejä siitä miten Jumalan sana tarkoittaa ”kristityillekin” päinvastaisia asioita.
Sinä et puhu Jumalasta tai uskosta, sinä puhut omasta egostasi ja siitä miten epätoivoisesti yrität suojella sitä. Ihan kuin voisit vaikuttaa omaan pelastumiseesi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samanlain kristinuskoon on ympätty asioita muista uskonnoista. Kulttuuri ja uskonto sen mukana on jatkuvan kehityksen tuotos ja se jatkuu ikuisesti.
Kristinusko on kirkon lutikka, ja täysin maallinen instituutio nykyisin. Erämaaisien alkuperäisestä mystikoiden kristinuskosta ei ole jäljellä mitään.
Kaikki uskonnot ovat ihmisen keksintöä ja kaikki ovat yhtä typeriä ja lapsellisia.
Jos joku haluaa tehdä uusia uskontoja joihin kuuluu yksisarvisella ratsastelevat Jeesus ja Mohammed, noidat, spagettihirviöt ja lentävät päästäiset, niin siitä vaan.
Onhan kristinuskoonkin lainailtu tarinoita ihan kaikilta ilmansuunnilta, kuten Krishna, Horus, Mithra, Osiris ja niin edelleen.
Se on uskontojen ihan normaalia kehitystä, ja Suomessa on uskonnonvapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka meistä on pätevä vetämään kristinuskon rajat? Raamattu on pyhä kirja, mutta samalla ihmisten tulkintaa. Itse arvostan kristinuskossa nimenomaan sen salliviutta ajatella itse ja kyseenalaistaa.
Kristinuskon rajat on määritelty siinä kristittyjen kirjassa.Ei tarvitse/ saa lisätä mitään ,eikä poistaa mitään.
Juuri näin. Antakaa meidän pitää uskomme sellaisena, kuin mitä Uudessa Testamentissa lukee. Onko se liikaa vaadittu?
,
En mä mene muuttamaan Koraa_nin tai buddhalaisten opetuksia, tai ala vääntää joogaharrastajien oppeja kristinuskolle myötämielisiksi.
Jumalan ainoa poika Jeesus Kristus on ainoa totuus.
jos muuta väität niin et tiedä asioita. tulet viimeisellä tuomiolla huomaamaan, että Jeesus Kristus on ainoa totuus. mutta se on sinun osaltasi silloin jo myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka meistä on pätevä vetämään kristinuskon rajat? Raamattu on pyhä kirja, mutta samalla ihmisten tulkintaa. Itse arvostan kristinuskossa nimenomaan sen salliviutta ajatella itse ja kyseenalaistaa.
Kristinuskon rajat on määritelty siinä kristittyjen kirjassa.Ei tarvitse/ saa lisätä mitään ,eikä poistaa mitään.
Ne rajat on ihmiset määritelleet ja siitähän on jätetty jo pois paljon sellaista mitä siinä on aiemmin ollut. Ja varmaan lisäilty myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Antakaa meidän pitää uskomme sellaisena, kuin mitä Uudessa Testamentissa lukee. Onko se liikaa vaadittu?
,
En mä mene muuttamaan Koraa_nin tai buddhalaisten opetuksia, tai ala vääntää joogaharrastajien oppeja kristinuskolle myötämielisiksi.
Ei kai se sinun uskomiseesi pitäisi vaikuttaa jos joku toinen näkee saman asian vähän eri tavalla? Vai onko uskosi niin heikko että se on jatkuvasti uhattu erilaisten vaikutteiden takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne rajat on ihmiset määritelleet ja siitähän on jätetty jo pois paljon sellaista mitä siinä on aiemmin ollut. Ja varmaan lisäilty myös.
Tämä. Raamattu on patriarkaatin ja aikansa lapsi, täynnä ihmisten höperehtimistä. Sanomasta on jäljellä korkeintaan siemen, joka kukoistaa luostareiden mystikoiden keskellä. Muut ovat pihalla kuin lumiukot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa omien tyttärien nuz#iminen on okei, koska näin tekee pyhässä kirjassa Herransa siunauksella Loot. Ei oteta mitään siitä kirjasta pois. Ja aborttikeskustelu on näinollen myös ratkaistu, koska abortista määrätään vain sakkoa, vaikka murhasta tuomitaan kuolemaan. Abortti ei siis ole murha raamatun mukaan. Case closed.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinusko on kirkon lutikka, ja täysin maallinen instituutio nykyisin. Erämaaisien alkuperäisestä mystikoiden kristinuskosta ei ole jäljellä mitään.
Niin tämä! Kristittyjen kirkot Jeesus tuhoaisi ja ruoskisi leipäpapit. Repisi raiskatun raamatun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai onko muut kopioita alkuperäisestä?
Kummasti esim.Intiassa lähetystyötä tekevät kertovat, että Jeesuksen voima menee muiden uskontojen edelle silloin, kun ollaan uskossa vahvoina.
(maallistuneissa länsimaissa laimeat kristitytkin joogaavat)
Voi hohhoijaa. Jossain kehitysmaassa se uskonto on aina johdossa jolta saa eniten ihan maallista apua.
Vierailija kirjoitti:
Jumalan ainoa poika Jeesus Kristus on ainoa totuus.
jos muuta väität niin et tiedä asioita. tulet viimeisellä tuomiolla huomaamaan, että Jeesus Kristus on ainoa totuus. mutta se on sinun osaltasi silloin jo myöhäistä.
Miten niin myöhäistä? Eiköhän tässä ole iäisyys aikaa. Tietenkin myönnän jos olen ollut väärässä ja pyydän armahdusta. Minä olen vain pieni ihminen.
New Ageen ja enkeliuskontoihin tukeutuvat ja kristityksi itseään kutsuvat noukkivat rusinat pullasta ja ovat opportunisteja.
He määrittävät (myös) uskontonsa oman mukavuudenhalunsa kautta.
Mikä on sen hullumpaa kuin uskovaiset kinastelemassa mikä on oikea uskonto.
Ei mikään.
Vierailija kirjoitti:
New Ageen ja enkeliuskontoihin tukeutuvat ja kristityksi itseään kutsuvat noukkivat rusinat pullasta ja ovat opportunisteja.
He määrittävät (myös) uskontonsa oman mukavuudenhalunsa kautta.
Ja sinä määrität sen ylpeytesi kautta, josta tunnet mukavuutta, mikä teitä erottaa?