Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kohtaa ja miksi suomalaisten käytöstavat romahti?

Vierailija
25.09.2021 |

Nykyään saa lukea ihan lehtien palstoilla, kun joku ilahtuu tuntemattomien ihmisten huomaavaisuudesta, kohteliaisuudesta ja ystävällisyydestä. Normaalisti meno on nykyään sitä, että ihmiset vaeltaa ilmeettöminä, korvakuulokkeet korvilla ja omissa maailmoissaan. Muita ihmisiä ei edes huomata, kävellään päin ja ollaan vaan omassa kuplassa.

Missä vaiheessa tämä tapahtui ja miksi? Omassa nuoruudessa ja lapsuudessa oli mielestäni toisin.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis nykyään ollaan tosi polarisoituneita, luokitellaan ihmiset rankasti eri leireihin ja huudellaan ääripäistä.

Vierailija
2/95 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osalla ihmisiä on sellainen luonne, mikä pääsee nyt paremmin esiin, kun kirkon uhkailu kadotuksella ja paholaisilla on lientynyt.

Siis ei mitään uutta, vain paremmin nähtävillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun vanhemmat ulkoistivat lasten käytöstapojen opettamisen koululle. Koulu kyllä opettaa käytöstapoja, mutta niiden noudattaminen koetaan todeksi nimenomaan arkielämässä. Jos kotona saa ruokapöydässä klähmiä kännykkää, puhutteluun ei tarvitse vastata ja toiselle saa puhua miten tahansa, niin silloin on peli menetetty.

Vierailija
4/95 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen nyt vain sattuu olemaan huono rotu.

Vierailija
5/95 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nyt vain sattuu olemaan huono rotu.

Pikemmin se on kulttuurissa. Ja sitä pitäisi kehittää.

Vierailija
6/95 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kansakuntamme lippulaiva päivähoito alkoi valtaamaan alaa ja siunaus perheestä muuttui pikahuoltamiseksi jaksamisen äärirajoilla. Ei kukaan halua enää kuulla, että lapset on hoidettava kotona ja pienet lapset tarvitsevat äitiään kasvaakseen välittäviksi aikuisiksi.

Vierailija
7/95 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitten suosituimpien somealustojen yleistyessä ainakin mielestäni tapahtui jotain, tai sitten niiden kautta ihmisten on helpompi purkaa itseään.

Olen monesti ajatellut että jos ihmiset käyttäytyisi reaalielämässä niinkun vaikka facebookissa, tapahtuisi henkirikoksia Suomessa aikalailla enemmän.

Vierailija
8/95 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin käveleminen on suomalaisten autistien erityispiirre. Toinen on, että naapureita ei tervehditä, ei vaikka toinen tervehtisi niin katsotaan vain suu auki.

Vierailija
9/95 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon joskus 10 vuotta sitten kun keksittiin että olisi hyvä räätälöidä kaikki asiat tarkalleen omaa persoonaa miettien. Siinähän sitten karisi monelta ihmissuhteetkin kun niin tarkasti alettiin seulomaan mitä vikaa tuossa toisessa minuun nähden ja minun tarpeisiin ja yhteen sopivuuteen

Vierailija
10/95 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kansakuntamme lippulaiva päivähoito alkoi valtaamaan alaa ja siunaus perheestä muuttui pikahuoltamiseksi jaksamisen äärirajoilla. Ei kukaan halua enää kuulla, että lapset on hoidettava kotona ja pienet lapset tarvitsevat äitiään kasvaakseen välittäviksi aikuisiksi.

Minut on veivattu hoitoon jo pienenä vanhempien uran takia. Olen harvinaisen kohtelias ja hyvätapainen. Ei se väsynyt ja turhautunut äiti, joka joutuu marttyyrinä uhraamaan uransa välttämättä mitään hyviä tapoja opeta.

Vierailija
11/95 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miehet väistävät vastuuta ja jättävät naiset käytännössä yksinhuoltajiksi, samalla kun naisten kuitenkin tarjottava vähintään puolet elatuksesta. Tässä tilanteessa kumpikaan vanhemmista ei joko ehdi, jaksa tai viitsi olla tarpeeksi läsnä.

Vierailija
12/95 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaas, kun vittua hokevat ja kaikille haistattelevat nykyteinit tulevat lapsentekoikään. Sitten on naurussa pitelemistä. Onneksi minä olen siinä vaiheessa jo pian hautausmaalla. Saavat keskenään nauttia tuotoksistaan.

Vierailija
13/95 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oven avaaminen vanhemmalle tai huonokuntoiselle. Istumapaikan antaminen jne. Kävellään neljäkin henkilöä rivissä, ei väistetä. Puhumattakaan nämä vaunujen kanssa pörräävät mammat, ei tietä anneta.

Oiva esimerkki: olen itse huonojalkainen ja menin ostoksille. Ajattelin istahtaa penkille ennen kauppakierrosta, penkillä istui kolme nuorta jätkää ja yksi vanha herra. Arvatkaas, kuka antoi minulle paikan - juurikin se vanha herra, vaikka itsekin oli jo heikossa hapessa rollaattorinsa kanssa.

Vierailija
14/95 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun vanhemmat ulkoistivat lasten käytöstapojen opettamisen koululle. Koulu kyllä opettaa käytöstapoja, mutta niiden noudattaminen koetaan todeksi nimenomaan arkielämässä. Jos kotona saa ruokapöydässä klähmiä kännykkää, puhutteluun ei tarvitse vastata ja toiselle saa puhua miten tahansa, niin silloin on peli menetetty.

Tämä kuvaa täysin suomalaisten nykyistä luonnetta. Kyllä se valtio tulee ja hoitaa. Mitään vastuuta ei yksilöillä saa olla.

Vierailija
15/95 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut on veivattu hoitoon jo pienenä vanhempien uran takia. Olen harvinaisen kohtelias ja hyvätapainen. Ei se väsynyt ja turhautunut äiti, joka joutuu marttyyrinä uhraamaan uransa välttämättä mitään hyviä tapoja opeta.

Minä sitten taas olin avainkaulalapsi, joka ajautui huonoihin porukoihin jo yhdeksän vuotiaana.

Vierailija
16/95 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet väistävät vastuuta ja jättävät naiset käytännössä yksinhuoltajiksi, samalla kun naisten kuitenkin tarjottava vähintään puolet elatuksesta. Tässä tilanteessa kumpikaan vanhemmista ei joko ehdi, jaksa tai viitsi olla tarpeeksi läsnä.

Täällä Suomessa saa ilmaista rahaa jonka enimmäkseen miehet verojen muodossa kustantavat. Pitää opetella käyttämään se raha viisaammin.

Vierailija
17/95 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oven avaaminen vanhemmalle tai huonokuntoiselle. Istumapaikan antaminen jne. Kävellään neljäkin henkilöä rivissä, ei väistetä. Puhumattakaan nämä vaunujen kanssa pörräävät mammat, ei tietä anneta.

Oiva esimerkki: olen itse huonojalkainen ja menin ostoksille. Ajattelin istahtaa penkille ennen kauppakierrosta, penkillä istui kolme nuorta jätkää ja yksi vanha herra. Arvatkaas, kuka antoi minulle paikan - juurikin se vanha herra, vaikka itsekin oli jo heikossa hapessa rollaattorinsa kanssa.

Muistan kun olin reilun kummenen 80-luvun lopussa ja ketjussa hoettiin tuota ei väistytä🤣

Vierailija
18/95 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi iho tummua keskimäärin niin siinä syy.

Vierailija
19/95 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuvaa täysin suomalaisten nykyistä luonnetta. Kyllä se valtio tulee ja hoitaa. Mitään vastuuta ei yksilöillä saa olla.

Nykyaikana ajatellaan vain omia oikeuksia kaikkeen mahdolliseen, se on vieras käsite, että olisi jokin vastuu jostain. Vastuu vaikka edes siitä muiden huomioimisesta ja käytöstavoista.

Vierailija
20/95 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi iho tummua keskimäärin niin siinä syy.

Monet ulkomaalaiset on kohteliaampia kuin kantasuomalaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi