Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä 7- vuotiaat tytöt lukevat?

Vierailija
13.11.2014 |

Olen ostamassa lahjaa sukulaistytölle, joka on ekalla luokalla. Ajattelin ostaa jonkun kirjan lahjaksi, koska haluan tukea lukemista. Eli mitä kirjoja teidän noin 7-vuotiaat lukevat? Voisin tietysti kysyä hänen äidiltään, mutta haluaisin kerrankin keksiä lahjan itse ;)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie Harry Potter. Luin sen ykkösosan itse 8-vuotiaana. Ainakin on haastetta :D

Vierailija
2/16 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalainen? Osaako se jo lukea?

Meillä menee satuja, niitä juuri lukemaan oppineen kirjasarjoja, kaikenlaiset tietokirjat...

Mistä muusta sukulaistyttösi tykkää: prinsessoista, eläimistä, legoistakin on kirjoja....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukku ei tykkää, että lapsi lukee?

Vierailija
4/16 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä luetaan Ella-sarjaa ja Risto räppääjiä. Nuo on sellaisia kirjoja joihin vaaditaan kuitenkin jo sujuva lukutaito. Ovat kyllä aikuisellekin ihan hauskoja ääneen luettavia.

Vierailija
5/16 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tykkäö monster'd highista, siksi haluaisin ostaa jotain sivistävää. Harryt heillä on jo kotona ( äitinsä on lukenut). Onko Tatu ja Patu liian lapsellisia? Osaa jo lukea.

Vierailija
6/16 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Ingalls Wilderin Pieni talo preerialla -kirjat on huippuja tuon ikäiselle. Ensimmäinen niistä on Pieni talo suuressa metsässä. Myös Narnia-sarja on hyvä ja sivistävä. Mummoni lahjoitti niitä molempia minulle aina 1-2 kirjaa per joulu tai synttäripäivä.

Vierailija
7/16 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauri Kunnaksen kirjat on kivoja, niissä ei ole vielä kovin pitkiä tekstejä per sivu. Tai Viiru ja Pesonen.

Tatu ja Patukin on ollut kiva. 

Mites joku klassikko: Melukylä, Eemeli, Peppi Pitkätossu.

-3-

Vierailija
8/16 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry Potter oli meidän tytön suosikki vaikka oli kyllä vähän liian jännittävä 7v.

Vierailija
9/16 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry Potterit mielestäni itse luettavaksi 8-10-vuotiaasta alkaen. 7-vuotias voi kuunnella niitä ääneen luettuina, mutta ovat pelottavia ja ahdistavia. Ellat, Risto Räppääjät, Reuhurinne, Sinttu-kirjat (vaikka niissä huonoa kieltä), jo mainitut Narniat, Tinka ja Taika -sarja (ihana juuri tuon ikäisille!), Lindgrenin Marikki, Melykylän lapset, Ronja Ryövärintytär.

Vierailija
10/16 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytön suosikkeja

Itse lukien: Ella-kirjat, Risto Räppääjä, Tuula Kallioniemen Konsta-kirjat

Muuten tykkää myös Lindgrenin klassikoista: Ronja Ryövärintytär, Peppi, Marikki-kirjat, Melukylä-kirjat jne. Esimerkiksi Pepista on tosi kiva uudehko painos, sai viimeksi synttärilahjaksi.

Vierailija
11/16 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 13:21"] Onko Tatu ja Patu liian lapsellisia? Osaa jo lukea.

[/quote]Meillä ainakin ovat todella suosittuja 7-10 v lapsille. Olisin tullut juuri ehdottamaan uusinta Tatu ja Patu -kirjaa. Ellatkin ovat hauskoja.

Oma 7-vuotiaani ei jaksaisi vielä mitään pitkää kirjaa ITSE lukea, mutta on erityisen innostunut juuri siitä itselukemisesta. Siksi lyhyet kirjat ovat nyt suosikkeja. 

Vierailija
12/16 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

risto räppääjää

Vierailija
13/16 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suosikkeja:
Sanna Isto: Tinja ja Taika
Veera Salmi: Puluboi-sarja
Rowling: Harry Potter (pari ekaa kirjaa)
Enid Blyton: SOS-sarja
Lasse-Maijan etsivätoimisto
Davi Walliams: Herra Lemu
Siri Kolu: Me Rosvolat

Vierailija
14/16 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Tinka ja Taika. :)

Vierailija
15/16 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ois Viisikko-kirjat?

Vierailija
16/16 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ehdotuksia tuli, kiitos siitä. Harry Potterit löytyvät heiltä kotoa jo. Ostin uusimman Ella-kirjan myyjän suosittelemana. Toivottavasti kelpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä