Kuinka harvinainen on hoikka nelikymppinen nainen?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mielestäsi on hoikkuutta? Itse olen ns. hoikka, mutta en ole liikunnallinen, joten minulla ei ole lihasmassaa, olen siis laiha läski (pituus 168cm, paino 49-50 kg).
Sama kysymys, olen saman pituinen, mutta painan 64-65 kg, olen liikkuva ja lihaksikas ja käytän vaatekokoa 38. Olenko hoikka? Ainakin miellän itseni aika sutjakaksi eikä ole mitään pallomahaa.
No et ole hoikka. hoikat on 34 normaalit 36.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 42v. nainen Helsingistä, ja ehdottomasti suurin osa lähipiirin samanikäisistä on normaalipainoisia tai hoikkia. Rajusti yleistäen sanoisin, että ylipainoisia näkyy enemmän maakunnissa.
Antakaa vaan alapeukkujen viuhua, tämä huomio tehty mökkireissuilla.
Olen kiinnittänyt samaan huomiota. Jopa erikseen ihmettelin, miten muka voi olla niin suuri osa suomalaisista tilastojen mukaan ylipainoisia. Sitten poistuin pitkästä aikaa omasta kuplastani monta pikkupaikkakuntaa sisältäneelle kesälomareissulle ja mysteeri selvisi.
Elopainon lisääntyminen näkyy myös vaatekoossa, "vanity sizing". Oli aika hämmentävä hetki aikoinaan tajuta että itse onkin nykyään s tai xs aiemman mediumin sijaan. Vaikka painan yli 10 kg enemmän kuin parikymppisenä.
Tältä pohjalta on myös hauskaa aina, kun joku kehuskelee että yhä sama vaatekoko kuin nuorena. Niin..
Et itsekään ole hoikka ja ehkä olet jopa ylipainoinen, koska olet lihonut 10kg nuoruudestasi. Sinuna en hirveästi naureskelisi toisten lihomiselle. Ihmisen kun ei kuulu lihoa 10 kg elämänsä aikana, vaan voi olla täysin saman painoinen koko elämänsä raskauksia lukuunottamatta.
Ai samanpainoinen syntymästä saakka? 😂😂
Tekee kyllä tiukkaa pysyä vajaa 4 kiloisena.
Jos painaa kaksikymppisenä 2-3 v kasvun päättymisen jälkeen 45 kiloa ja bmi sekä habitus on reilun alipainon puolella, on todellakin normaalia saada se 10 kiloa painoa lisää. Mutta tuo lihomiskommentti taisikin olla peräisin joltain pro ana teinin näppikseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mielestäsi on hoikkuutta? Itse olen ns. hoikka, mutta en ole liikunnallinen, joten minulla ei ole lihasmassaa, olen siis laiha läski (pituus 168cm, paino 49-50 kg).
Sama kysymys, olen saman pituinen, mutta painan 64-65 kg, olen liikkuva ja lihaksikas ja käytän vaatekokoa 38. Olenko hoikka? Ainakin miellän itseni aika sutjakaksi eikä ole mitään pallomahaa.
Jos pituutta on 178 cm niin 38 on hoikka koko.
34 käyttää vain lyhyet ja sirot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoiset mammat alkoivat haukkua miehiä :D:D
Itse olen normaalipainoinen nainen ja totean vaan että suuri osa deittiappien miehistä on lihavia ja niilläkin jotka ei varsinaisesti ole lihavia on usein kaljamaha. Tämä on toteamus, ei haukkumista. Todennäköisesti ap:kin on itse lihava, mutta ei nyt vaan tullut mieleen oma lihavuus kun tämän aloituksen teki.
Ei kaikilla pömppövatsaisilla miehillä ole kaljamaha, vaikka pallovatsa olisikin. Mun mies ei esimerkiksi juo alkoholia ollenkaan, mutta silti hän on kuin 7kk raskaana. Hänelle on vaan siunaantunut perintönä isänsä vartalonmalli.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään nuoret miehet ja naiset lihavia. 18-25 vuotiaat miehet keiloja joilla kapeat hartiat ja pallomaha. Naisilla leveä perse ja uimarengas vyötäröllä.
Tuntuu että miehilläkin alkaa olla leveä lantio ja iso p#rse. Toisaalta just noin pullonkaulahartiat löytyy usealta nykymieheltä ja vastaavasti naisilla on todella massiivinen kroppa lantiosta ylöspäin. Ja sitä rotevuutta ei ole hankittu treenaamalla.
Ihan kuin hormonit olisi ihan sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 42v. nainen Helsingistä, ja ehdottomasti suurin osa lähipiirin samanikäisistä on normaalipainoisia tai hoikkia. Rajusti yleistäen sanoisin, että ylipainoisia näkyy enemmän maakunnissa.
Olen kiinnittänyt samaan huomiota. Jopa erikseen ihmettelin, miten muka voi olla niin suuri osa suomalaisista tilastojen mukaan ylipainoisia. Sitten poistuin pitkästä aikaa omasta kuplastani monta pikkupaikkakuntaa sisältäneelle kesälomareissulle ja mysteeri selvisi.
Elopainon lisääntyminen näkyy myös vaatekoossa, "vanity sizing". Oli aika hämmentävä hetki aikoinaan tajuta että itse onkin nykyään s tai xs aiemman mediumin sijaan. Vaikka painan yli 10 kg enemmän kuin parikymppisenä.
Tältä pohjalta on myös hauskaa aina, kun joku kehuskelee että yhä sama vaatekoko kuin nuorena. Niin..
Et itsekään ole hoikka ja ehkä olet jopa ylipainoinen, koska olet lihonut 10kg nuoruudestasi. Sinuna en hirveästi naureskelisi toisten lihomiselle. Ihmisen kun ei kuulu lihoa 10 kg elämänsä aikana, vaan voi olla täysin saman painoinen koko elämänsä raskauksia lukuunottamatta.
Olen 175 cm ja painoin parikymppisenä 50 kg. Luojan kiitos olen "lihonut" noista mitoista 10 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pituutta on 178 cm niin 38 on hoikka koko.
34 käyttää vain lyhyet ja sirot.
Kysyjä oli 168cm 65kg mötkylä, joka luulee olevansa hoikka.
No ainakin kun katukuvaa kun katsoo niin harvinainen on. Ja sen kerran kun hoikan/urheilullisen näkee niin useimmiten matkassa on jo mies (ja lapset).
Toisaalta sama se on toisinkin päin eli sopusuhtainen ja urheilullinen mies on yleensä jo varattu. Kesäisin juoksulenkillä näkee hyvin kuinka se sormus jotenkin oikein kimaltaa siitä nimettömästä käytännössä jokaisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaha. Voi hellanlettas!
1. 10 kg pois nykypainostani = merkittävä alipaino. Ei sairaalloinen onneksi, muttei tervekään
2. Voisin lihoa nykyisestä 10 kg, ja silti olisin normaalipainoinen.
Omaan silmään toki se varmaan jo tuntuisi ylipainolta, vaikka yhä normaalipaino.
Nyt hopi hopi takaisin trollipeikkokouluun. Sekin kun on taitolaji.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin tuota lapsena tavoille oppimista. Mun mies 43v on lapsena oppinut lohduttautumaan ruoalla, etenkin herkuilla. Niinpä hän kaipaa ikäviin tunteisiin helpotukseksi herkkuja, saattaa esim tuosta vaan hakea ja vetää kokonaisen suklaalevyn jos vähänkin ahdistaa, kuulemma siitä tulee hyvä olo. Jos ostetaan litra jäätelöä, se pitäisi hänen mielestään syödä heti kokonaan (meitä on 3 eli tosta tulee melkoinen määrä). Ärsyttää tuo ahmiminen mutta omapa on asiansa. Siitä pidän huolen että hoitaa ahmimisensa lapselta salassa.
Huh! 😵
Tiedän yhden hoikan nelikymppisen suomalaisen naisen. Se on kyllä varattu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai samanpainoinen syntymästä saakka? 😂😂
Tekee kyllä tiukkaa pysyä vajaa 4 kiloisena.Jos painaa kaksikymppisenä 2-3 v kasvun päättymisen jälkeen 45 kiloa ja bmi sekä habitus on reilun alipainon puolella, on todellakin normaalia saada se 10 kiloa painoa lisää. Mutta tuo lihomiskommentti taisikin olla peräisin joltain pro ana teinin näppikseltä.
Itse painoin syntyessä ALLE 3 kg. Onneksi paino noussut siitä.
Ilmeisen harvinaisia, koska minua 5 kg ylipainoista lääkäri sanoi hoikaksi. Jopa lääkäreiden käsitys normaalista painosta alkaa olla vääristynyt.
Mikä on hoikka? Normaalipainoinen eli BMI max 25?
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa että miehille ja naisille käytetään samoja bmi rajoja lihavuuden määrittelemiseen.
Miehillä on kuitenkin painavampi luusto ja enemmän lihasmassaa.
https://healthtravelguide.com/fi/painoindeksilaskuri-bmi/
Täältä löytyy kuva, josta näkee että ainoa "normaalipainoinen" nainen on siellä bmi 20,2 Muut on läskejä.
Naisilla on tissit ja persettä ja nekin painaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoiset mammat alkoivat haukkua miehiä :D:D
Itse olen normaalipainoinen nainen ja totean vaan että suuri osa deittiappien miehistä on lihavia ja niilläkin jotka ei varsinaisesti ole lihavia on usein kaljamaha. Tämä on toteamus, ei haukkumista. Todennäköisesti ap:kin on itse lihava, mutta ei nyt vaan tullut mieleen oma lihavuus kun tämän aloituksen teki.
Ei kaikilla pömppövatsaisilla miehillä ole kaljamaha, vaikka pallovatsa olisikin. Mun mies ei esimerkiksi juo alkoholia ollenkaan, mutta silti hän on kuin 7kk raskaana. Hänelle on vaan siunaantunut perintönä isänsä vartalonmalli.
Perintöä isältään on se, että kaikki rasva kertyy korostuneen helposti vyötärölle sekä kenties myös ruokailutavat. Se ei tarkoita sitä, että siihen olisi "tuomittu" jos valitsee toisin.
Miten se BMI nykyisin lasketaan kun olen törmännyt useisiin eri variantteihin? Laskisiko joku minulle? 178 cm, 67 kg
N52
Vierailija kirjoitti:
Mikä on hoikka? Normaalipainoinen eli BMI max 25?
Hoikka =/= normaalipaininen.
Bmi 25 nainen ei useimmiten ole hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa että miehille ja naisille käytetään samoja bmi rajoja lihavuuden määrittelemiseen.
Täältä löytyy kuva, josta näkee että ainoa "normaalipainoinen" nainen on siellä bmi 20,2 Muut on läskejä.
Maailman terveysjärjestö on noi rajat kuitenkin asettanut, ja ne perustuu nimenomaan TERVEYTEEN, ei ulkonäköön.