Tulin uskoon, mies melkein ateisti
Voiko suhde onnistua? Miehen mielestä olen hurahtanut ja se ajaa meitä erillemme? Mielestäni ei, koska en puhu juurikaan asiasta kotona, enkä yritä käännyttää häntä tai mitään muutakaan. Kaipaisin teiltä kokemuksia, jotka ovat vastaavassa tilanteessa.
Kommentit (8)
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta kun tätini tuli uskoon, niin hänen ei-uskova miehensä piti sitä positiivisena asiana. Herää vain kysymys, onko teidän välillä koskaan rakkautta ollutkaan jos tuo asia ajaa teitä niin kovasti erilleen. Mutta ei kannata tehdä pikaisia johtopäätöksiä, ehkä mies tarvitsee aikaa sulatteluun.
parasta mitä osaan sanoa että rukoile Jumalalta viisautta ja johdatusta ja tapahtukoon Hänen tahtonsa.
Siunausta!
Minun olisi mahdotonta kunnioittaa ihmistä, joka palvoo jumalaa tai jumalia, ja ilman kunnioitusta ero olisi väistämätön.
Kiitos asiallisesta kommentist! Sain ajattelemisen aiheita. Haastava tilanne, mutta minulla ei yksinkertaisesti ole tarvetta/ halua palata entiseen. Aika sen sitten näyttää, kuinka suhde kestää tämän.ap
Kyllähän se on niin, että kun tulee uskoon, niin ihminen muuttuu. Yleensä vielä nopeasti ja huomattavasti.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 01:42"]Kyllähän se on niin, että kun tulee uskoon, niin ihminen muuttuu. Yleensä vielä nopeasti ja huomattavasti.
[/quote]
Mutta eikö se muutos voi olla positiivista? Olen itsevarmempi, rauhallisempi, iloisempi ja tyytyväisempi. Paljon hyviä asioita!
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 01:52"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 01:42"]Kyllähän se on niin, että kun tulee uskoon, niin ihminen muuttuu. Yleensä vielä nopeasti ja huomattavasti. [/quote] Mutta eikö se muutos voi olla positiivista? Olen itsevarmempi, rauhallisempi, iloisempi ja tyytyväisempi. Paljon hyviä asioita!
[/quote]Tottakai :) mutta lähipiiri ei välttämättä sitä kestä. Vastaa joku muu kuin lainaamasi kommentoija.
Suhde voi varmasti onnistua, mutta kärsiikö oma uskosi sen kustannuksella? Jos toinen on kovasti uskonnollisia asioita vastaan, voi käydä niin, että joko tahallisesti tai tiedostamatta jätät itsellesi tärkeitä asioita toteuttamatta tai joudut häpeilemään niitä, ettet ärsyttäisi puolisoasi. Tai toisaalta, jos et välitä puolisosi mielipiteestä, vaan elät täysillä uskoasi, voi puoliso saada tarpeekseen ja lähteä kävelemään, tai tulee riitoja koko ajan.
Riippuu ihan siitä, miten itse haluat uskoasi toteuttaa, ja miten paljon puoliso sietää. Jollekin jo se voi olla liikaa, että tietää toisen olevan uskossa, vaikkei sitä puolisonsa edessä mitenkään toisi esille. Puolisosi voi myös tuntea itsensä petetyksi, jos hän on halunnut valita samanlaisen arvomaailman omaavan vaimon, joka yhtäkkiä muuttaakin kelkan suuntaa.
Moni uskovainen tuttu on sanonut, että uskovaisena olo on vaikeaa, jos läheisimmät ihmiset ovat sitä vastaan.