Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni muu aikoo jatkaa maskin käyttöä, vaikka suositus poistuisi?

Vierailija
24.09.2021 |

Itse ainakin aion jatkaa, en tiedä vielä kuinka pitkään. Mahdollisesti loppuikäni tai sitten esimerkiksi vielä vuoden tai kaksi. Ihannetilanne minusta olisi, että maskeja käytettäisiin, kunnes koronavirus on kokonaan kadonnut maapallolta.

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä. Kankaisista ei kuulemma ole oikein hyötyä ja kertakäyttöiset ovat tuhonneet nenäni limakalvot. Pitäisikö silti käyttää kankaista?

Vierailija
22/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja seuraavaksi aion kokeilla näitä

S-ryhmä vastaa FFP2-maskien kasvavaan kysyntään uudella tuotteella, jossa yhdistyy kirurgisen maskin käyttömukavuus sekä FFP2-tason suojaus. Uudet maskit tulevat kaikkien S-ryhmän marketkaupan myymälöiden valikoimiin syyskuun aikana. Uudet FFP2-maskit tulevat myyntiin kaikkiin S-ryhmän ruokakauppoihin (Prisma, S-market, Sale, Alepa, Food Market Herkku) sekä liikennemyymälöihin (ABC). Maskit myydään 25 kappaleen pakkauksissa (9,90 €/pkt) eli maskien kappalehinta on noin 0,40 €. https://s-ryhma.fi/uutinen/s-ryhma-lanseeraa-uusia-ffp-2-maskeja-hinta-…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MItä maskin käyttäjät peittelee, häpeääkö ne ulkonäköään.

Mun kohalla ei ollu streptokokki, joten loogisesti luultavasti adenovirus tai enterorokko. Joku hiputin kipeen kurkun aiheuttava virus kuitenkin on piilossa mun maskin takana.

Vierailija
24/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maski on kätevä:

Pakkasella

Siitepölyaikaan

Flunssien aikaan

Katupölyn aikaan

Jos joku ei tykkää, ei kuulu minulle.

Siitepölyaikaan antihistamiini on paljon kätevämpi ja halvempi. Yhden tabletin hinta on 20 senttiä ja se vaikuttaa 24 tuntia. Allergiaoireet loppuu vaikutusajaksi kokonaan, mutta ilman mitään maskin aiheuttamia haittavaikutuksia, kuten raskaampi hengittäminen, ihon hikoaminen maskin alla jne.

Vierailija
25/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskiton kirjoitti:

Oletteko te niitä lihavia sohvaperunoita, jotka ette harrasta hikiliikuntaa? Eihän maskia lenkillä voi käyttää. Tai voi, kuten teistä hulluimmat ovat jo osoittaneet.

Koiran kanssa kävellään kolme tuntia päivässä ja lisäksi teen 12 minuuttia käsilihaksia ja 7 minuuttia vatsalihaksia päivittäin ja lankut siihen päälle. Niin ja käytän maskia kuitenkin. 

Vierailija
26/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä jatkanko sitten enää, mutta olen kyllä mielelläni käyttänyt kaupoissa maskia niin pystyy helpommin ohittamaan tutut ja puolitutut kenen kanssa ei halua jäädä juttelemaan. Koska kuvittelen ettei minua tunnisteta.

Vierailija
27/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskiton kirjoitti:

Oletteko te niitä lihavia sohvaperunoita, jotka ette harrasta hikiliikuntaa? Eihän maskia lenkillä voi käyttää. Tai voi, kuten teistä hulluimmat ovat jo osoittaneet.

Miksi jättäisin maskin pois lenkillä? En todellakaan halua a) levittää koronaa, b) antaa vaikutelmaa vastuuttomuudesta ja siitä, etten suojelisi muita. Maski naamalla viestitän, että suojelen kaikkia muita ihmisiä pöpöiltäni, pärskeiltäni, roiskeiltani yms.  Maskini viestittää, että olen vastuullinen kansalainen joka noudattaa annettuja ohjeita.

Vierailija
28/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä maskia missään tilanteessa sillä siisti. Jokaisen oma asia käyttääkö vai ei. Oma valinta.

Vierailija
29/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä. Kankaisista ei kuulemma ole oikein hyötyä ja kertakäyttöiset ovat tuhonneet nenäni limakalvot. Pitäisikö silti käyttää kankaista?

Kyllä sekin sen saman signaalin ja viestin välittää kuin kertakäyttöinenkin, ja sehän on tärkein juttu.

Vierailija
30/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan me SUOJELEMME MUITA, miten tätä nyt on vaikea käsittää. Ja lisäksi maskilla viestitämme sitä, että suojelemme muita.

Vierailija
31/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Vantaalla ja joudun käyttämään joukkoliikennettä. Käytän maskia busseissa, kaupoissa niin kauan, kunnes saan kolmannen rokotteen. Haluan myös suojata iäkästä vanhempaani.

Vierailija
32/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio käyttää. Lisäksi tulen menemään koronan jälkeen flunssaisena, influenssaisena ja norossa esim. kauppaan ja julkisiin, kuten tein aina ennen koronaakin.

Mutta se ei varmaan teitä maskihysteerikkoja haittaa, koska teitähän ne maskit suojaavat? Pääsettehän sitten sitä suojatehoa oikein tositilanteessa testaamaan.

Vierailija
33/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronariskilaskuri erilaisiin altistustilanteisiin, jossa voi vertailla tartuntariskiään myös erilaisten maskien ja hengityssuojainten käytöllä, huomioi lisäksi rokotukset https://www.microcovid.org/

Vierailija
34/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole käyttänyt enkä käytä. Käyttäkööt ne vapaasti jotka haluavat käyttää. Ei minua liikuta.

Vierailija
35/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko maskia käyttämättömät jotenkin omahyväisiä, eivätkä halua peittää kasvojaan?

Vierailija
36/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette käytä maskia, eikö se tunnu teistä luonnottomalta? Itse koen, että maskin kanssa on paljon luontevampi ja mukavampi olla kuin ilman. Nyt en edes käsitä, miten olen joskus voinut liikkua ilman. Tuntuu jotenkin väärältä ja luonnottomalta, ettei kasvojen päällä olisi mitään peitettä.

Minulla on paha tapa purra ajatuksissani hammasta keskittyessä. Maski kasvoilla voi tehdä kireitä leukoja rentouttavia harjoituksia vaikka kaupan kassajonossa. Ajatelkaapa nyt, että miltä näyttäisi jos roikottaisin rennosti suutani auki välillä ja toinen liike olisi puolestaan kielen kärjen laitto etuhampaiden väliin rennosti ja kivutta.

Ihmiset ajattelisivat taatusti, että minulla olisi joitain pakko-oireita jos tekisin leukajumppaa kun olisi aikaa ja tilaisuus. Nythän ei ole ainakaan tinnitusta, joka johtuu liian kovasta hampaiden yhteen puremisesta ja niskalihasten jännittämisestä.

Vierailija
37/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maski on kätevä:

Pakkasella

Siitepölyaikaan

Flunssien aikaan

Katupölyn aikaan

Jos joku ei tykkää, ei kuulu minulle.

Siitepölyaikaan antihistamiini on paljon kätevämpi ja halvempi. Yhden tabletin hinta on 20 senttiä ja se vaikuttaa 24 tuntia. Allergiaoireet loppuu vaikutusajaksi kokonaan, mutta ilman mitään maskin aiheuttamia haittavaikutuksia, kuten raskaampi hengittäminen, ihon hikoaminen maskin alla jne.

Hikoaako ihosi vaatteiden alla?

Vierailija
38/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan me SUOJELEMME MUITA, miten tätä nyt on vaikea käsittää. Ja lisäksi maskilla viestitämme sitä, että suojelemme muita.

Luuletko, etten itse osaa suojella itseäni riittävillä tavoilla? Luuletko, etten osaa esim. hakeutua rokotettavaksi?

Vierailija
39/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minulla on maan vetovoima vetänyt suupielet alas vaikka olen iloinen ja positiivinen ihminen. Minusta on tullut äitini näköinen. Ne geenit…

Vierailija
40/131 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. On vähän pakko lähipiirissä syöpää. Meillä ei ala vapaus mitenkään vielä.

Oletan, että tämän parin vuoden jälkeen ihmisillä olisi edes sen verran älliä, että antavat jokaisen toimia oman elämäntilanteensa mukaan.