Mistä miehet tunnistaa sen, kuka on alfa?
Mistä miehet tunnistaa, lähes aina, kuka on ns.alfa? Eli se the boss jota kaikki kuuntelee ja suosii? Itse naisena tunnistan myös nämä tyypit heti kättelyssä, mutta miehet tuntuu tunnistavan silti paremmin.
Kommentit (54)
En edes usko tähän alfa-beta teoriaan. Olen hyvin omapäinen, ehkä aavistuksen keskivertoa paremman näköinen, enkä kumartele muita miehiä. Kuten en myöskään pyri alistamaan. Huomioonottava, kohtelias, sopivan nöyrä pelisilmällä ja sosiaalisella älyllä varustettu ihminen saa kunnioitukseni. Jos on vielä taitava työssään / monilahjakas niin arvostan suuresti. Samoihin arvoihin pyrin itsekin.
M32
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:19"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:12"]
Alfan tunnistaa ryhmässä siitä että pulmatilanteen tai jonkin hämmentävän asian koittaessa useimpien katseet kääntyvät alfaan.
[/quote]
Taas meni väärin, tuollaisessa tilanteessa käännytään sellaisen miehen puoleen jolla oletetaan olevan eniten tietotaitoa ratkaista ongelma ei suinkaan sen puoleen jolla on isoin "mulkku" tai joka kuvittelee olevansa "alfa". Otetaan esimerkki ihan rautalangasta vääntäen, olimme viettämässä iltaa ja tuli ongelmia tietokoneen kanssa, kenen puoleen käännyimme, no tietenkin sen puoleen joka on Fujitsulla töissä ja ratkoo sellaisia ongelmia työkseen :) Joten lopettakaa nyt herranjumala nämä lapselliset höpinänne, eihän näille voi kun nauraa.
M 30v
[/quote]
Hmm. Voit olla oikeassakin tuossa. Mutta sitä et voi kiistää, että silloin jos joku tuo uuden näkökulman jolle odottaa hyväksyntää, useimmat ihmiset katsovat miten porukan alfa reagoi ennen kuin itse reagoivat.
Sinä taas et ole alfa koska alfa ei vähättele kanssakeskustelijoita tuolla tavalla :).
[/quote]
Minulle aivan yksi lysti mitä ihmiset ajattelevat minun olevan, teen ihan omat päätökset tässä elämässä ja minulla on hyvä itsetunto, ei ole tarvetta seurata jotain suuria johtajia tai ihmisiä jotka luulevat sellaisia olevansa. Ehkä joillakin naisilla on joku tarve saada isähahmo elämäänsä, minulla ja luulen että kovin monilla muillakaan miehillä ei tälläistä tarvetta ole.
M 30v
Kyllä sen alfan tunnistaa! Eläimet ja ihmisetkin. Jos on porukka, joista yksi on selvä "alfa", kyllä ainakin suurinosa tämän alfan osaisi nimetä oikein.
Aika primitiivistä miettiä tällaista. On olemassa itsevarmoja ja vähemmän itsevarmoja, mutta mun silmissä kukaan ei ole "alfa".
Alfalla tarvittaessa nyrkki heiluu. Enkä nyt tarkoita itsetyydytystä.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:53"] Itse olen kokenut, että nämä alfat ovat olleet aina mukavia/fiksuja/koulutettuja tyyppejä, jotka vetää KAIKKI naiset aina puoleensa. Muut miehet meinaavat jäädä jalkoihin. -ap [/quote] Mutta joillain naisilla on joku luontainen hylkyreaktio tällaista kaikkien suosimaa itsevarmaa alfaa kohtaan. He siis esittävät korostetusti, etteivät koskisi pitkällä tikullakaan. Varmaan antaisivat jos tilaisuus tulisi, mutta julkisesti esittävät suorastaan halveksivansa. Luulen että tämä käytös kumpuaa naisten omasta epävarmuudesta; naiset pelkäävät, etteivät saisi tätä alfaa jos osoittaisivat sille huomiota. Jos kaveri olisi naisille "aivan sama" niin ei kait siitä tarvitsisi mitään älämölöä pitää? Ettehän te pidä niistä sadoista muistakaan randomeista miehistä, joita tulee kadulla vastaan :D [/quote] Aivan. Näin juuri, ensin ei muka voida sietää näitä tyyppejä, mutta jos flaksi käy niin kimppuun hyökätään kuin kiimainen tiikeri.
[/quote]
Jos joku olisi fiksu, koulutettu ja mukava, mulla ei olisi tarvetta esittää että halveksuisin häntä. Mutta sellaisiin ns. hyvännäköisiin naistennaurattajiin en kyllä koskisi pitkällä tikullakaan, vaikka kaikki muut hänet kuinka haluaisivat.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:33"]
En edes usko tähän alfa-beta teoriaan. Olen hyvin omapäinen, ehkä aavistuksen keskivertoa paremman näköinen, enkä kumartele muita miehiä. Kuten en myöskään pyri alistamaan. Huomioonottava, kohtelias, sopivan nöyrä pelisilmällä ja sosiaalisella älyllä varustettu ihminen saa kunnioitukseni. Jos on vielä taitava työssään / monilahjakas niin arvostan suuresti. Samoihin arvoihin pyrin itsekin. M32
[/quote]
Samankaltainen mies olen minäkin, en kumartele ketään eikä ole tarvetta ketään alistaa tai lyödä jotenkin alas. Otan muut ihmiset huomioon, tarvittaessa pidän puoleni koska minulla on omat mielipiteet ja tahto, kenenkään pillin mukaan en ole tanssinut tai tule koskaan tanssimaan.
Jos joku mies haluaa pitää itseään "alfana" tai suurena johtajana, niin siinähän pitää, minä kuitenkin teen mitä haluan, halusipa tämä "alfa" tai mukamas suuri johtaja mitä hyvänsä.
M 30v
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:50"]
En edes usko tähän alfa-beta teoriaan. Olen hyvin omapäinen, ehkä aavistuksen keskivertoa paremman näköinen, enkä kumartele muita miehiä. Kuten en myöskään pyri alistamaan. Huomioonottava, kohtelias, sopivan nöyrä pelisilmällä ja sosiaalisella älyllä varustettu ihminen saa kunnioitukseni. Jos on vielä taitava työssään / monilahjakas niin arvostan suuresti. Samoihin arvoihin pyrin itsekin. M32
[/quote]
Samankaltainen mies olen minäkin, en kumartele ketään eikä ole tarvetta ketään alistaa tai lyödä jotenkin alas. Otan muut ihmiset huomioon, tarvittaessa pidän puoleni koska minulla on omat mielipiteet ja tahto, kenenkään pillin mukaan en ole tanssinut tai tule koskaan tanssimaan.
Jos joku mies haluaa pitää itseään "alfana" tai suurena johtajana, niin siinähän pitää, minä kuitenkin teen mitä haluan, halusipa tämä "alfa" tai mukamas suuri johtaja mitä hyvänsä.
M 30v
[/quote]
Olette vähän hukassa asian suhteen. Ei alfamiesten olemassaolo sitä tarkoita, että kaikki muut olisivat jotenkin surkeita tai ikuisia kakkosia tms. Joillain on vain luontaisia taipumuksia johtajuuteen, toisilla johonkin muuhun yhtä tärkeään.
Itse en näe alfaurosta riidanhaastajana tai ärsyttävänä tyyppinä. Juuri siksihän häntä kuunnellaan koska muiden on helppo antaa hänelle luottamuksensa. Alfassa on jotain ystävällistä ja turvallista. Alfa voi olla vaikkapa se työpaikan vanhempi mies joka ei tyrkytä mielipiteitään koko ajan, vaan päinvastoin, häneltä kysytään aktiivisesti mielipidettä.
Aivan eri juttu ovat pyrkyrimäiset kukkoilijat ja narsistiset pomottajat, joita nyt ilmeisesti hahmottelette alfan tilalle.
Samaan ryhmään voi mahtua myös useampi alfamies. Koska he eivät koe muita uhkana niin heillä ei ole tarvetta alkaa kilpailla tai korostaa itseään tai paremmuuttaan. He kykenevät olemaan eri mieltä asioista ottamatta sitä henkilökohtaisesti.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:33"]
[/quote]
M 30v
[/quote]
Eihän sitä välttämättä itse huomaa, se tulee ihan luonnostaan ;) johtajaa seurataan, se on ollut jo aikojenalusta kaikilla eläimillä.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:50"]
[/quote]
M 30v
[/quote]
Olette vähän hukassa asian suhteen. Ei alfamiesten olemassaolo sitä tarkoita, että kaikki muut olisivat jotenkin surkeita tai ikuisia kakkosia tms. Joillain on vain luontaisia taipumuksia johtajuuteen, toisilla johonkin muuhun yhtä tärkeään.
Itse en näe alfaurosta riidanhaastajana tai ärsyttävänä tyyppinä. Juuri siksihän häntä kuunnellaan koska muiden on helppo antaa hänelle luottamuksensa. Alfassa on jotain ystävällistä ja turvallista. Alfa voi olla vaikkapa se työpaikan vanhempi mies joka ei tyrkytä mielipiteitään koko ajan, vaan päinvastoin, häneltä kysytään aktiivisesti mielipidettä.
Aivan eri juttu ovat pyrkyrimäiset kukkoilijat ja narsistiset pomottajat, joita nyt ilmeisesti hahmottelette alfan tilalle.
Samaan ryhmään voi mahtua myös useampi alfamies. Koska he eivät koe muita uhkana niin heillä ei ole tarvetta alkaa kilpailla tai korostaa itseään tai paremmuuttaan. He kykenevät olemaan eri mieltä asioista ottamatta sitä henkilökohtaisesti.
[/quote]
Todella hyvä ja asiallinen vastaus! -ap
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:29"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:12"] Alfan tunnistaa ryhmässä siitä että pulmatilanteen tai jonkin hämmentävän asian koittaessa useimpien katseet kääntyvät alfaan. [/quote] Taas meni väärin, tuollaisessa tilanteessa käännytään sellaisen miehen puoleen jolla oletetaan olevan eniten tietotaitoa ratkaista ongelma ei suinkaan sen puoleen jolla on isoin "mulkku" tai joka kuvittelee olevansa "alfa". Otetaan esimerkki ihan rautalangasta vääntäen, olimme viettämässä iltaa ja tuli ongelmia tietokoneen kanssa, kenen puoleen käännyimme, no tietenkin sen puoleen joka on Fujitsulla töissä ja ratkoo sellaisia ongelmia työkseen :) Joten lopettakaa nyt herranjumala nämä lapselliset höpinänne, eihän näille voi kun nauraa. M 30v [/quote] Tottakai asiantuntijan puolelle käännytään ongelmatilanteissa. Mutta tarkoitan näissä yleisissä päätöksissä "Mennäänkö bisselle lauantaina? "Joo mennään vaan, monelta mennään?" Ja sitten se the boss: "mitä jos pidettäisiinkin saunailta?" Ja se oli siinä, suurinosa porukasta valitsee sen saunaillan.
[/quote]
Tuollaiset asiat päätetään yhdessä, enemmistön kanta ratkaisee. Yritä nyt oikeasti uskoa, että yksikään normaali itsetunnolla varustettu mies ei seuraa jotain helvetin "alfaa" tai mukamas suurta johtajaa. Kyse on vain teidän naisten jostain lapsellisista fantasioista, tosielämän kanssa näillä ei ole mitään tekemistä.
M 30v
[/quote]
Jos olet enimmäkseen miesporukoissa liikkunut niin ehkä sinun on hyvä tietää että silloin kun porukassa on sekä miehiä että naisia niin alfan rooli on vieläkin merkityksellisempi. Ohis