Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä miehet tunnistaa sen, kuka on alfa?

Vierailija
12.11.2014 |

Mistä miehet tunnistaa, lähes aina, kuka on ns.alfa? Eli se the boss jota kaikki kuuntelee ja suosii? Itse naisena tunnistan myös nämä tyypit heti kättelyssä, mutta miehet tuntuu tunnistavan silti paremmin.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:55"]Karisma ennen kaikkea ja sitten älykkyys. Pitkät älykkäät miehet ja karismaattiset naiset.
[/quote]

Juurikin näin

Vierailija
22/54 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari "alfaa" ja he kummatkin ovat aika hiljaisia. Tarkkailevat paljon ja kuuntelevat tarkasti. Kumminkin he ovat niitä jotka sanovat viimeisen sanan ja sitä myös kuunnellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:53"]

Itse olen kokenut, että nämä alfat ovat olleet aina mukavia/fiksuja/koulutettuja tyyppejä, jotka vetää KAIKKI naiset aina puoleensa. Muut miehet meinaavat jäädä jalkoihin. -ap

[/quote]

Mutta joillain naisilla on joku luontainen hylkyreaktio tällaista kaikkien suosimaa itsevarmaa alfaa kohtaan. He siis esittävät korostetusti, etteivät koskisi pitkällä tikullakaan. 

Varmaan antaisivat jos tilaisuus tulisi, mutta julkisesti esittävät suorastaan halveksivansa. Luulen että tämä käytös kumpuaa naisten omasta epävarmuudesta; naiset pelkäävät, etteivät saisi tätä alfaa jos osoittaisivat sille huomiota. 

Jos kaveri olisi naisille "aivan sama" niin ei kait siitä tarvitsisi mitään älämölöä pitää? Ettehän te pidä niistä sadoista muistakaan randomeista miehistä, joita tulee kadulla vastaan :D

Vierailija
24/54 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persaukiset, erityisen huonot elintavat omaavat ja kouluttamattomat tai tavanomaisessa työssä olevat ovat todella harvoin mitään alfoja paitsi bensa-aseman Pirkkojen ja ryyppyjengien mielestä. Alfat löytyvät yleensä korkeista yhteiskunnallisista asemista, mutta tosin eivät sielläkään kaikki keikkuvat mitään alfoja ole (paitsi omasta ja vaimonsa mielestä).

Yhteiskunnallinen asema usein korreloi.

Vierailija
25/54 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:01"]

Tunnen pari "alfaa" ja he kummatkin ovat aika hiljaisia. Tarkkailevat paljon ja kuuntelevat tarkasti. Kumminkin he ovat niitä jotka sanovat viimeisen sanan ja sitä myös kuunnellaan.

[/quote]

Joo näinhän ne "alfat" omissa harhoissaan luulevat, että heillä on joku viimeinen sana ja heitä kuunnellaan tarkemmin kuin muita. Luulen tietäväni miesporukoista hieman enemmän kuin moni tänne kommentoiva nainen ja ihan oikeasti teidän jutut lähinnä naurattavat, kuulostavat joltain teidän fantasioilta :) Jokainen terveen itsetunnon omaava mies olipa alfa tai mikä hyvänsä tekee ihan omat ratkaisut ja hänellä on ihan omat mielipiteet, jos ette tätä ole tienneet niin täytyy vain ihmetellä ymmärrättekö te meistä miehistä yhtään mitään.

M 30v

Vierailija
26/54 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfan tunnistaa ryhmässä siitä että pulmatilanteen tai jonkin hämmentävän asian koittaessa useimpien katseet kääntyvät alfaan. 

Vierailija
27/54 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:53"]

Itse olen kokenut, että nämä alfat ovat olleet aina mukavia/fiksuja/koulutettuja tyyppejä, jotka vetää KAIKKI naiset aina puoleensa. Muut miehet meinaavat jäädä jalkoihin. -ap

[/quote]

Mutta joillain naisilla on joku luontainen hylkyreaktio tällaista kaikkien suosimaa itsevarmaa alfaa kohtaan. He siis esittävät korostetusti, etteivät koskisi pitkällä tikullakaan. 

Varmaan antaisivat jos tilaisuus tulisi, mutta julkisesti esittävät suorastaan halveksivansa. Luulen että tämä käytös kumpuaa naisten omasta epävarmuudesta; naiset pelkäävät, etteivät saisi tätä alfaa jos osoittaisivat sille huomiota. 

Jos kaveri olisi naisille "aivan sama" niin ei kait siitä tarvitsisi mitään älämölöä pitää? Ettehän te pidä niistä sadoista muistakaan randomeista miehistä, joita tulee kadulla vastaan :D

[/quote]

Tämä on niin totta! Olen huomannut aivan saman! :D

-ap

Vierailija
28/54 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä karismaattinen mies. Yksinkertaisesti näin.

Vierailija
29/54 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:53"]

[/quote]

[/quote]

Aivan. Näin juuri, ensin ei muka voida sietää näitä tyyppejä, mutta jos flaksi käy niin kimppuun hyökätään kuin kiimainen tiikeri.

Vierailija
30/54 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:01"]

[/quote]

Joo näinhän ne "alfat" omissa harhoissaan luulevat, että heillä on joku viimeinen sana ja heitä kuunnellaan tarkemmin kuin muita. Luulen tietäväni miesporukoista hieman enemmän kuin moni tänne kommentoiva nainen ja ihan oikeasti teidän jutut lähinnä naurattavat, kuulostavat joltain teidän fantasioilta :) Jokainen terveen itsetunnon omaava mies olipa alfa tai mikä hyvänsä tekee ihan omat ratkaisut ja hänellä on ihan omat mielipiteet, jos ette tätä ole tienneet niin täytyy vain ihmetellä ymmärrättekö te meistä miehistä yhtään mitään.

M 30v

[/quote]

Hmm..tai sitten sinä et vain huomaa sitä, kuinka itsekkin käännyt lopulta jätkäporukoissa alfan puolelle ;) tai jos et tunne ketään tällaista alfaa. Ei niitä joka kulmalla pyöri.

Vierailija
31/54 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:12"]

Alfan tunnistaa ryhmässä siitä että pulmatilanteen tai jonkin hämmentävän asian koittaessa useimpien katseet kääntyvät alfaan. 

[/quote]

Taas meni väärin, tuollaisessa tilanteessa käännytään sellaisen miehen puoleen jolla oletetaan olevan eniten tietotaitoa ratkaista ongelma ei suinkaan sen puoleen jolla on isoin "mulkku" tai joka kuvittelee olevansa "alfa". Otetaan esimerkki ihan rautalangasta vääntäen, olimme viettämässä iltaa ja tuli ongelmia tietokoneen kanssa, kenen puoleen käännyimme, no tietenkin sen puoleen joka on Fujitsulla töissä ja ratkoo sellaisia ongelmia työkseen :) Joten lopettakaa nyt herranjumala nämä lapselliset höpinänne, eihän näille voi kun nauraa.

M 30v

Vierailija
32/54 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ulkonäkö kysymys on. Tai no, ulkonäkö+itsevarmuus.

Vierailija
33/54 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:19"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:01"] Tunnen pari "alfaa" ja he kummatkin ovat aika hiljaisia. Tarkkailevat paljon ja kuuntelevat tarkasti. Kumminkin he ovat niitä jotka sanovat viimeisen sanan ja sitä myös kuunnellaan. [/quote] Joo näinhän ne "alfat" omissa harhoissaan luulevat, että heillä on joku viimeinen sana ja heitä kuunnellaan tarkemmin kuin muita. Luulen tietäväni miesporukoista hieman enemmän kuin moni tänne kommentoiva nainen ja ihan oikeasti teidän jutut lähinnä naurattavat, kuulostavat joltain teidän fantasioilta :) Jokainen terveen itsetunnon omaava mies olipa alfa tai mikä hyvänsä tekee ihan omat ratkaisut ja hänellä on ihan omat mielipiteet, jos ette tätä ole tienneet niin täytyy vain ihmetellä ymmärrättekö te meistä miehistä yhtään mitään. M 30v             [/quote] Hmm..tai sitten sinä et vain huomaa sitä, kuinka itsekkin käännyt lopulta jätkäporukoissa alfan puolelle ;) tai jos et tunne ketään tällaista alfaa. Ei niitä joka kulmalla pyöri.

[/quote]

Minulla on todella laaja ystäväpiiri ja tunnen kaikenlaisia miehiä, olen itse ihan hyvin pärjäävä hyvän itsetunnon omaava mies ja aivan varmasti tiedän mistä puhun. Katso myös edellinen vastaukseni.

M 30v

Vierailija
34/54 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:12"]

[/quote]

Taas meni väärin, tuollaisessa tilanteessa käännytään sellaisen miehen puoleen jolla oletetaan olevan eniten tietotaitoa ratkaista ongelma ei suinkaan sen puoleen jolla on isoin "mulkku" tai joka kuvittelee olevansa "alfa". Otetaan esimerkki ihan rautalangasta vääntäen, olimme viettämässä iltaa ja tuli ongelmia tietokoneen kanssa, kenen puoleen käännyimme, no tietenkin sen puoleen joka on Fujitsulla töissä ja ratkoo sellaisia ongelmia työkseen :) Joten lopettakaa nyt herranjumala nämä lapselliset höpinänne, eihän näille voi kun nauraa.

M 30v
[/quote]

Tottakai asiantuntijan puolelle käännytään ongelmatilanteissa. Mutta tarkoitan näissä yleisissä päätöksissä "Mennäänkö bisselle lauantaina? "Joo mennään vaan, monelta mennään?" Ja sitten se the boss: "mitä jos pidettäisiinkin saunailta?" Ja se oli siinä, suurinosa porukasta valitsee sen saunaillan.

Vierailija
35/54 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

SEn tunnistaa siitä, että alfat valitsee itselleen parhaimmat naaraat ja muut saa mitä jää jäljelle. 

Vierailija
36/54 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:19"]

[/quote]

M 30v

[/quote]

Hmm. Voit olla oikeassakin tuossa. Mutta sitä et voi kiistää, että silloin jos joku tuo uuden näkökulman jolle odottaa hyväksyntää, useimmat ihmiset katsovat miten porukan alfa reagoi ennen kuin itse reagoivat. 

Sinä taas et ole alfa koska alfa ei vähättele kanssakeskustelijoita tuolla tavalla :).

Vierailija
37/54 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä tajunnut koko alfajuttua. Mulla on yksi kaveri, jolta kaikki kysyy neuvoa ja joka on maailman fiksuin, mutta ei ole naistenkaataja toisin kuin pari niistä neuvonkysyjistä. Ja uskon, että tämä fiksu voisi olla naistenkaataja, mutta ei ole kiinnostunut. En siis tajua kuka tässä kuviossa on alfa. Eikä ole selviä betojakaan.

Vierailija
38/54 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/54 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:19"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:12"] Alfan tunnistaa ryhmässä siitä että pulmatilanteen tai jonkin hämmentävän asian koittaessa useimpien katseet kääntyvät alfaan.  [/quote] Taas meni väärin, tuollaisessa tilanteessa käännytään sellaisen miehen puoleen jolla oletetaan olevan eniten tietotaitoa ratkaista ongelma ei suinkaan sen puoleen jolla on isoin "mulkku" tai joka kuvittelee olevansa "alfa". Otetaan esimerkki ihan rautalangasta vääntäen, olimme viettämässä iltaa ja tuli ongelmia tietokoneen kanssa, kenen puoleen käännyimme, no tietenkin sen puoleen joka on Fujitsulla töissä ja ratkoo sellaisia ongelmia työkseen :) Joten lopettakaa nyt herranjumala nämä lapselliset höpinänne, eihän näille voi kun nauraa. M 30v [/quote] Tottakai asiantuntijan puolelle käännytään ongelmatilanteissa. Mutta tarkoitan näissä yleisissä päätöksissä "Mennäänkö bisselle lauantaina? "Joo mennään vaan, monelta mennään?" Ja sitten se the boss: "mitä jos pidettäisiinkin saunailta?" Ja se oli siinä, suurinosa porukasta valitsee sen saunaillan.

[/quote]

Tuollaiset asiat päätetään yhdessä, enemmistön kanta ratkaisee. Yritä nyt oikeasti uskoa, että yksikään normaali itsetunnolla varustettu mies ei seuraa jotain helvetin "alfaa" tai mukamas suurta johtajaa. Kyse on vain teidän naisten jostain lapsellisista fantasioista, tosielämän kanssa näillä ei ole mitään tekemistä.

M 30v

Vierailija
40/54 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:19"]

Näin juuri! Alfan reaktioita tarkkaillaan automaattisesti ennen omaa reaktiota! Ja mies, jos naiset yhdessä tunnistavat alfat, miten voi olla mahdollista, etttä koko alfa-luokitus olisi pelkkää kuvitelmaa?

-ap

[/quote]

M 30v

[/quote]

Hmm. Voit olla oikeassakin tuossa. Mutta sitä et voi kiistää, että silloin jos joku tuo uuden näkökulman jolle odottaa hyväksyntää, useimmat ihmiset katsovat miten porukan alfa reagoi ennen kuin itse reagoivat. 

Sinä taas et ole alfa koska alfa ei vähättele kanssakeskustelijoita tuolla tavalla :).
[/quote]