Mistä miehet tunnistaa sen, kuka on alfa?
Mistä miehet tunnistaa, lähes aina, kuka on ns.alfa? Eli se the boss jota kaikki kuuntelee ja suosii? Itse naisena tunnistan myös nämä tyypit heti kättelyssä, mutta miehet tuntuu tunnistavan silti paremmin.
Kommentit (54)
No jaa. En ole kiinnostunut tuollaisesta jaottelusta.
Olen naisvaltaidella alalla (sh) ja miehet ovat kaikki lääkäreitä, heitä voisin alfoina pitää. Mutten alfaksi sanoisi jotain rekkakuskia. Ulkonäöllä ei tässä merkitystä.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:07"]
No jaa. En ole kiinnostunut tuollaisesta jaottelusta. Olen naisvaltaidella alalla (sh) ja miehet ovat kaikki lääkäreitä, heitä voisin alfoina pitää. Mutten alfaksi sanoisi jotain rekkakuskia. Ulkonäöllä ei tässä merkitystä.
[/quote]
No ei ole ammatilla mitään merkitystä tämän asian suhteen. Ulkonäöllä on merkitystä mutta se ei tarkoita sitä että pitäisi olla hyvännäköinen.
Se on olemuksessa sellainen oma juttunsa, sitä on vaikea kuvailla.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:53"]
Minä olen huomannut ulkonäön olevan keskeinen asia. -nainen34-
[/quote]
Itse asiassa ulkonäöllä on tämän kanssa melko vähän tekemistä. EI komein ole alfa läheskään aina.
Alfa on itsevarma. Hänestä huokuu luontainen johtajuus. Muut ikäänkuin automaattisesti kysyvät hänen mielipidettään asioihin. Alfan ei tarvitse olla väkivaltainen.
Jokainen johtajakaan ei ole alfa. Eivät kaikki miehet herätä luontaista kunnioitusta vaikka olisivat hyvässäkin asemassa. Esim. Stubb ei varmasti ole alfa. Sen sijaan Sauli Niinistö on jo paljon enemmän alfa.
Mikä vittu näistä tietää, mistä sen osaa alitajuisesti tunnistaa heti ensinäkemltä. Ryhti? Elekieli? Puhetapa? Feromonit? Varmaan näitä kaikkia. Ja paljon muuta.
Ei ole olemassa miesten keskuudessa ketään jota kaikki kuuntelisi tai suosisi. Ehkä jossain armeijassa tai sodassa näin voi olla, koska silloin pitää kuunnella ylempiarvoisia, komentoketju on kaikkien etu. Rauhan aikana tälläistä ei ole.
Eli en ymmärrä koko kysymystä.
M 30v
Tuollainen ns. alfaus on vain sellanen energia ja olemus mikä huokuu ihmisestä. Ei välttämättä mikään ulkonäöllinen tai suorasti käytökseen liittyvä juttu. Vähän niinkuin kestä tahansa vaikutusvaltaisesta ja kunnioitetusta ihmisestä ja muista ihmisistä hänen ympärillään huokuu se. Se on vaan se tietty fiilis.
Alfa tunnistaa toisen alfan. Esimerkiksi jos näen jonkun minun pituisen ja kokoisen miehen tulevan vaikka samaan bussiin ja keräävän yhtä paljon katseita kuin minä, hän on kilpakumppani. Tunnen ärtymystä ja halua kilpailla, tosin en tiedä mistä se johtuu.
Oletko koskaan miettinyt, miksi jotkut ihan tavallisen näköiset miehet haukkuvat heitä komeampia miehiä homoiksi tms? He luultavasti kokevat heitä komeammat uhkana. Miesten tehtävä on lisääntyä mahdollisimman paljon, ja komeampi mies saattaa aina viedä heidän naisensa.
Betat eivät uskalla katsoa meitä silmiin, alfat uskaltavat.
OIkea nainen haistaasen tietämättään tällainen on luonto
Mun mies joutuu ongelmiin baareissa. Hänelle tullaan helposti haastamaan riitaa, vaikka ei itse tee mitään. Mieheni on vanha kehonrakentaja, ja painaa 100 kg. Hän ei kuitenkaan ole alfa. Eli mitä ihmettä ne pienet miehet hänelle tulevat räyhäämään?
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:37"]
Mun mies joutuu ongelmiin baareissa. Hänelle tullaan helposti haastamaan riitaa, vaikka ei itse tee mitään. Mieheni on vanha kehonrakentaja, ja painaa 100 kg. Hän ei kuitenkaan ole alfa. Eli mitä ihmettä ne pienet miehet hänelle tulevat räyhäämään?
[/quote]
Ne ovat alfoja, mutta kukaan ei huomaa sitä.
[/quote]
Ihan sama homma.Olen voimanostaja ja painan 125kg ja aina puolet pienempi ruoto tulee haastamaan riitaa. Itsemurha kandidaatteja.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:41"]
[/quote]
Ihan sama homma.Olen voimanostaja ja painan 125kg ja aina puolet pienempi ruoto tulee haastamaan riitaa. Itsemurha kandidaatteja.
[/quote]
:-). Mun mies tokaisee heille, että lyö sä ensin, jotta minäkin saan lyödä. Kukaan ei koskaan aloita ja tilanne raukeaa itsekseen. Eli jokin itsesuojeluvaisto heillä kuitenkin on.
[/quote]
No tuo on just se tuttu tapaus, että kun nämä pienemmät vaihtaa viihteelle ja alkaa olla pienessä sievässä, niin yhtäkkinen kaikkivoipa-olo on jotain niin uutta, että sitä pitää käyttää hyödyksi. Eli siis tuttu yksinkertainen asia selitettynä. :)
Ja en ole varma olenko samaa mieltä sen kanssa, että miehistä olisi joku aina se alfa. Itsevarmin, fiksuin tai komein voi olla. Tai tulee myös sellainen mieleen jotta joku olisi sellainen 'tunteeton', eli sanoo asiat suoraan eikä välitä yleisistä hienotunteisuus- säännöistä. Se voi tulla esille esimerkiksi siten ettei joku hymyile paljoa tms
Alfauros ei vaivaudu katsekontaktista eikä käännä katsetta sivuun ensimmäisenä.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:41"]
[/quote]
[/quote]
:-). Mun mies tokaisee heille, että lyö sä ensin, jotta minäkin saan lyödä. Kukaan ei koskaan aloita ja tilanne raukeaa itsekseen. Eli jokin itsesuojeluvaisto heillä kuitenkin on.
[/quote]
Älykkäitä he ovat. Suomessa kun rangaistaan jopa itsepuolustuksesta.
Itse olen kokenut, että nämä alfat ovat olleet aina mukavia/fiksuja/koulutettuja tyyppejä, jotka vetää KAIKKI naiset aina puoleensa. Muut miehet meinaavat jäädä jalkoihin.
-ap
Työskentelen lähinnä miesten kanssa, enkä keksi yhdestäkään porukasta sen alfaa. Yleensä sellaiset hieman keskivertoa paremman näköiset miehet porukoituvat omaksi ryhmäkseen, kaikki parisuhteessa ja ovat samankaltaisia keskenään. Eivät äärimmäisen itsevarmoja. He ovat määritelmäni "tavallisesta" miehestä, löytävät aina toisensa jostakin syystä. Loput ovat sekalainen joukko.
Karisma ennen kaikkea ja sitten älykkyys. Pitkät älykkäät miehet ja karismaattiset naiset.
Minä olen huomannut ulkonäön olevan keskeinen asia.
-nainen34-