Pettäjät - millä ihmeellä oikeutatte tekonne
Kommentit (50)
Miten voit katsoa puolisoasilmiin?
On ilmeisesti ollut sinulle aika rankkaa kun olet jäänyt kakkoseksi, mielenterveytesikin alkaa jo rakoilla. Yritäpä siis vähitellen koota itsesi ja alkaa elämään omaa elämääsi ilman sitä toista, jossa olet roikkunut tähän asti. Joissakin tapauksissa syytä voi löyty myös petetystä.
Ei sille vaan voinut mitään. Kännissä halut vei voiton.
Ei enää. Ellei asiaa mieti.
Sain asian anteeksi, ja suhteemme voi todella hyvin. Olen kiitollinen uudesta mahdollisuudesta, ja koitan olla paras mahdollinen puoliso :)
Itselleen valehtelu on varsin suosittu urheilulaji, jota jotku harrastaa koko elämänsä. Kun haluaa uskoa johonkin niin siihen on helppo uskoa, olipa kuinka hölmöt perustelut tahansa. Pettämisen perustelu itselleen ei tässä mitenkään poikkea muista aiheista.
Osalla ei ole empatiaa eikä siksi tarvetta perusteluillekaan.
Miksi jokainen asia pitäisi oikeuttaa?
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:50"]Pohjasakkaa
[/quote]Puolet ihmisistä ovat siis pohjasakkaa.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:53"]
Ei enää. Ellei asiaa mieti. Sain asian anteeksi, ja suhteemme voi todella hyvin. Olen kiitollinen uudesta mahdollisuudesta, ja koitan olla paras mahdollinen puoliso :)
[/quote]Tuskinpa suhteesi oikeasti "voi todella hyvin"; tuo on tuollaista kasvojenpelastusyritystä teiltä kummaltakin. Ei haluta myöntää, että on epäonnistuttu elämän tärkeimmissä valinnoissa, eikä haluta vaikeuttaa arkea. Jäädään roikkumaan kulissiin ja väitetään muille, että "olemme onnellisempia kuin koskaan". Ja tuollainen, että yrittää olla paras mahdollinen puoliso; ihan kivaa juu, mutta eväät hyvyyteen ovat heikot kun ihminen vaatii itseltään niin vähän kuin pettäjä vaatii.
Usein saa lukea, että ihmiset katuvat myöhemmin että ovat muka antaneet anteeksi, ja että olisi pitänyt alun perinkin tehdä johtopäätöksensä loppuun asti.
No tietysti kolkuttaa, mutta ei pidä pettää jollei pysty sen kanssa elämään. Vaimon niskaan sitä ei ainakaan pidä kaataa. Se olisi todella raukkamaista. Pettämisen voi hoitaa siististi ja kiinni ei ole pakko jäädä. Pettäminen on jokaisen oma ratkaisu ja sopii joillekkin, joillekkin ei :-)
t. mies 28 vuotta onnellisesti naimisissa, eikä kuukauttakaan pettämättä
No, miehen puolelta täysi kylmyys kestänyt puoli vuotta, edellisen kerran kesti 2-3vuotta. Seksittömyyden kanssa vielä pärjäisin, mutta ei ole mitään. Ei minkäänlaista kosketusta. Ei tosin myöskään juuri riitoja tms. Eletään kämppiksinä.
Miehen kanssa on yritetty puhua. Ei auta. Pakko asua tässä talossa. taloudellisen tilanteen takia.
Siksi. Siksi minulla on rakastaja, vakipano, mikä onkaan.
No vaimokin petti, plus että minulla on oikeus koska olin melkein kolmekymppiseksi asti ilman. Lisäksi jos rehellisiä ollaan, sadismi on ainut mistä oikeasti saan tässä elämässä mitään kicksejä. Näin on ollut aina, ja nuorena joskus kävikin mielessä, onko minusta perhettä perustamaankaan. Halusin kuitenkin perheen todistamaan sukulaisille, etten ole reppana; ei sillä ole niin väliä että vaimo ja lapset kärsii. Jokainen on hei vastuussa omista tunteistaan.
14 lisää:
Tämä voi "ihmisten" eli naapureiden ym. kylähullujen mielestä näyttää pettämiseltä ja on siksi hieman noloa, mutta pettämisenä en sitä itse pidä. 
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:50"]Pohjasakkaa [/quote]Puolet ihmisistä ovat siis pohjasakkaa.
[/quote]Ainakin ne, joilla on tarve yrittää vedota "tilastoihin".
Mies ei halua seksiä, ei ole halunnut kahteen vuoteen. Hankin sitä muualta.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:11"]Mies ei halua seksiä, ei ole halunnut kahteen vuoteen. Hankin sitä muualta.
[/quote]
Meillä ed kerran 2009 v
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:11"]
Mies ei halua seksiä, ei ole halunnut kahteen vuoteen. Hankin sitä muualta.
[/quote]
Onko se niin vaikea sitten erota? puhukaa suoraan ja kunnioittakaa toisianne
Aika hämmentävältä kuulostaa tämä yleinen valitus, ettei nainen/mies halua. Yhdessä kuitenkin ollaan. Olisiko oikeasti keskustelun paikka, jossa pohdittaisiin yhteistä suhdetta ja mihin se on menossa. Seksi on niin voimakas ja tärkeä asia, että sitä ei saisi kovin kevyin perustein toiselta kieltää.
t. pettävä mies
Ei