Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies pahoinpiteli naista ja vauvaa! Vain mies tuomittiin.

Vierailija
12.11.2014 |

MTV: Mies pahoinpiteli naisystäviään ja potki vauvaansa – ehdollista vankeutta

Kahden naisystävän sekä oman pienen lapsen pahoinpitelyt toivat 21-vuotiaalle miehelle Helsingin käräjäoikeudessa vuoden ja kolmen kuukauden ehdollisen vankeusrangaistuksen. Lisäksi mies joutuu suorittamaan 60 tuntia yhdyskuntapalvelua. Asiasta uutisoi MTV.

Teot alkoivat jo vuonna 2010 miehen ollessa 17-vuotias. Hän pahoinpiteli silloista avovaimoaan ja lyönnit ja potkut jatkuivat vuoden 2011 läpi, vaikka nainen alkoi saman vuoden kesällä odottaa lasta.

Oikeuden mukaan pahoinpitely taukosi 2012 mutta jatkui helmikuussa 2013, jolloin mies kuristi naisystäväänsä. Maaliskuussa hän potkaisi lattialla ryömimässä ollutta alle 1-vuotiasta tyttöään niin että vauva kierähti ja löi päänsä. Samoihin aikoihin hän potkaisi äitinsä sylissä ollutta tytärtään jalkaan.

Pahoinpitely jatkui ja elokuussa 2013 nainen lähti lapsen kanssa turvakotiin.

Huhtikuussa 2014 mies alkoi pahoinpidellä uutta naisystäväänsä muun muassa kuristamalla, lyömällä, puremalla ja hiuksista repimällä. Uusi naisystävä joutui väkivallan uhriksi myös toukokuussa, elokuussa ja syyskuussa.

Mies tuomittiin naisten ja lapsensa pahoinpitelyistä sekä kahden sivullisen pahoinpitelystä kaasusumuttimella hampurilaisravintolassa, laittomista uhkauksista ja luvattoman kaasusumuttimen hallussapidosta. Miestä ei ole aiemmin tuomittu vankeusrangaistukseen, joten oikeus langetti vankeustuomion ehdollisena.

Kauhea juttu ja ehdollisella selvisi tämäkin luuseri. Peräänkuulutan kuitenkin äidin vastuuta tässäkin tapauksessa. JOS JOKU KÄY KÄSIKSI, NIIN TERVEPÄISEN IHMISEN VELVOLLISUUKSIIN KUULUU VIEDÄ LAPSET TURVAAN!!!! Mielestäni äiti on edesauttanut vauvansa pahoinpitelyä sillä, että on jäänyt vielä suhteeseen sen jälkeen kun mies on häntä pahoinpidellyt! Miksi ainoa syyllinen on se, joka sitä pahaa tekee? Miksi se pääsee kuin koira veräjästä joka ei asialle tee mitään ja jättää lapsen vaaraan????!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
2/26 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elin väkivaltaisessa suhteessa lasten kera. Ero oli vaikea asia miehen uhkailujen takia. Kun erosin, en voinut nukkua, kun piti vahtia, ettei mies tule ovista ja ikkunoista sisään. Palasimme yhteen, jotta pystyin paremmin seuraamaan tyypin liikkeitä.

Uudemman pahoinpitelyn jälkeen poliisit oli taas paikalla. Todettiin, että meidän pitäisi ottaa yhteyttä perheneuvolaan. Paikallinen sossu levitti käsiään. Käskivät kysyä käräjiltä apua esim. lähestymiskieltoon. Käräjiltä tuumivat sitten, että ei ole pikainen prosessi lähestymiskiellon saaminen. Tähän en lähtenyt.

Lopulta muutin lasten kanssa toisaalle Suomea. Koin helpoimmaksi ratkaisuksi. Tosi ikävää jättää kaikki lähisukulaiset ja oma kotiseutu, kun on ns.pakko. Ei tietoa töistä ja asuntokin summassa valkattu.

Jaloilleni pääsin kuitenkin ja ex jätti jonkin ajan päästä rauhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:23"]

Nainenhan lähti kun mies kävi käsiksi vauvaan (hyi mikä luuseri). Luuli varmaan aiemmin että iskut kohdistuvat vain häneen.

[/quote]

Mies kävi  käsiksi vauvaan ainakin kahdesti helmikuussa.. Pahoinpitely JATKUI ja äiti lähti suhteesta elokuussa...... Mitähän kauheuksia sillä välin on ehtinyt tapahtua? Lapsiparka :(

[/quote]

Aluksihan sitä luulee, että se oli vain yksi satunnainen kerta. Sitä miettii, että josko asia voisi korjaantua. Vannottaa itku kurkussa miehelle sitten kun "kohtaus" on ohi, että lapseen et enää koske.

Uhrin psyyke toimii jotenkin niin, että häpeä syvenee koko ajan. Ja tekijä kun syyttää asiasta uhria, joka on itsekin ehkä korottanut ääntä, haukkunut, ei ehkä koe itseään "pelkästään uhriksi", joka tarvitsisi apua siinä missä muutkin väkivaltaisessa suhteessa kärsivät. Ajattelee, ettei ole "niin kuin ne muut". Tulee vaikeaksi yksin arvioida, mikä on "totta", kun elää sellaisessa "kahden hengen psykoosissa", jossa pikku hiljaa suunnilleen toisen tapa hengittääkin on toisen mielestä "tahallaan ärsyttämistä" ja turpaanvedon aihe.

Tuo nainen kuitenkin lähti. Eikä ole ihan pikkujuttu "aiheuttaa" lapsensa isälle rikostuomio.

(Eihän nainen sitä aiheuttanut, mutta jotenkin noin pitkäaikaisesti terrorisoitu voi kokea syyllisenä tekevänsä - ja jotenkin noin myös se väkivaltainen osapuoli kokee. Siis että se uhri / tyypillisesti nainen järjesti hänelle tuomion.)

Vierailija
4/26 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet.

Vierailija
5/26 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan. Mutta kerro ensin mikä on se oikeutus sille, että ihminen saattaa lapsensa vaaraan! Jos itse saa turpaan, niin on hyvin todennäköistä että pian mätkitään myös sitä puolustuskyvytöntä lasta. Kenen kuuluu lasta suojella? Naapurinko?

Vierailija
6/26 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä ämpäri päähän ja sano sata kertaa TÄTTÄTTÄTTÄT. Jos ei auta pään sisälä kaikuvaan hälinään, työnnä porkkana pyllyyn, juustonaksut korviin ja toista sarja kovemmalla äänellä x3

Vierailija
7/26 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki äidit vankilaan, jotka vievät lapsensa esimerkiksi julkisiin kulkuvälineisiin! Ne ovat vaarallisia ja onnettomuusalttiita. Lapsia saa pitää vain pehmustetussa huoneessa, muuten äiti saattaa lapsensa vaaraan.

Vierailija
8/26 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naista on kuristettu, oli varmaan niin huonossa kunnossa ettei kerennyt väliin.

Vierailija
9/26 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 17:53"]Otan. Mutta kerro ensin mikä on se oikeutus sille, että ihminen saattaa lapsensa vaaraan! Jos itse saa turpaan, niin on hyvin todennäköistä että pian mätkitään myös sitä puolustuskyvytöntä lasta. Kenen kuuluu lasta suojella? Naapurinko?
[/quote]Minä elin väkivaltaisessa suhteessa itse nuorempana ja vaati älytöntä rohkeutta lähteä turvakotiin. Kuolemanpelko on kova juttu.

Vierailija
10/26 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 17:53"]Otan. Mutta kerro ensin mikä on se oikeutus sille, että ihminen saattaa lapsensa vaaraan! Jos itse saa turpaan, niin on hyvin todennäköistä että pian mätkitään myös sitä puolustuskyvytöntä lasta. Kenen kuuluu lasta suojella? Naapurinko?
[/quote]Minä elin väkivaltaisessa suhteessa itse nuorempana ja vaati älytöntä rohkeutta lähteä turvakotiin. Kuolemanpelko on kova juttu.
[/quote]
On takuulla! Mutta vielä suurempi pitäisi olla lapsen suojelun tarve.

Vierailija
11/26 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 17:53"]Otan. Mutta kerro ensin mikä on se oikeutus sille, että ihminen saattaa lapsensa vaaraan! Jos itse saa turpaan, niin on hyvin todennäköistä että pian mätkitään myös sitä puolustuskyvytöntä lasta. Kenen kuuluu lasta suojella? Naapurinko?
[/quote]
On takuulla! Mutta vielä suurempi pitäisi olla lapsen suojelun tarve.
[/quote]
Miksi alapeukku? Eikö lasta pidä suojella?

Vierailija
12/26 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin saatiin jollain tavalla käännettyä naisen syyksi..

Vierailija
13/26 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 17:53"]Otan. Mutta kerro ensin mikä on se oikeutus sille, että ihminen saattaa lapsensa vaaraan! Jos itse saa turpaan, niin on hyvin todennäköistä että pian mätkitään myös sitä puolustuskyvytöntä lasta. Kenen kuuluu lasta suojella? Naapurinko? [/quote]Minä elin väkivaltaisessa suhteessa itse nuorempana ja vaati älytöntä rohkeutta lähteä turvakotiin. Kuolemanpelko on kova juttu. [/quote] On takuulla! Mutta vielä suurempi pitäisi olla lapsen suojelun tarve.

[/quote]

Miten sitä kuolleena suojelee lasta. Jos tietää, että toinen on täysin hullu eikä mitkään rajat hillitse jos saa päähänsä, että on tullut narsistisesti loukatuksi, ei välttämättä uskalla mennä edes turvakotiin. Pelkää, että se tulee sinne oven läpi vaikka traktorilla tai räjäyttää pommin ikään kuin kostoksi turvakodiin lähtemisestä ja "viattoman uhrin esittämisestä".

Tai tappaa viimeistään sitten jos koettaa muuttaa turvakodista omilleen.

Tai koettaa kostaa lapsen varjolla, esim. vaatia huoltajuutta itselleen, esittää sossuille hyvää isää ja vaatii tapaamisoikeuksia ym. Ja sitten tekee lapselle pahaa.

Pelko on ikävä kyllä myös sikäli realistinen, että väkivaltaisessa suhteessa nimenomaan se eron hetki on uhrille (siis tyypillisesti naiselle) henkiinjäämisen kannalta kaikkein vaarallisin. Jättäminen on narsistiselle raivopäälle se kaikista pahin loukkaus ja "ylimielisyyden" osoitus.

Vierailija
14/26 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:08"]Tämäkin saatiin jollain tavalla käännettyä naisen syyksi..
[/quote]
No ei tietenkään se ole syyllinen, ketä pahoinpidellään! Tiedän lähipiiristä senkin, että pelko lamaa. Silti luulisi, että haluaisi lapsen turvaan sellaisesta tilanteesta.

Vierailija
15/26 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes aina itse väkivaltaa kokematon on kova tuomitsemaan. Elän itsekkin väkivaltaisessa suhteessa (ilman lapsia tosin) ja tiedän kyllä että teen typerästi.
Usein vaan väkivallasta seuraa se, ettei nainen enää välitä itsestään tai miten hänelle käy. Tilanteen niinsanotusti hyväksyy.
Toki jokainen suojelee loppuun asti lastaan, mutta ota huomioon myös se, että tämä asianomainen äiti on kokenut vuosia väkivaltaa ja sen uhkaa.
Ei noin alistettuna ole helppo nousta miestään vastaan.

Vierailija
16/26 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 17:54"]

Pistä ämpäri päähän ja sano sata kertaa TÄTTÄTTÄTTÄT. Jos ei auta pään sisälä kaikuvaan hälinään, työnnä porkkana pyllyyn, juustonaksut korviin ja toista sarja kovemmalla äänellä x3

[/quote]

Etkö ihan oikeasti kykene yhtään parempaan? 

Vierailija
17/26 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 17:55"]

Kaikki äidit vankilaan, jotka vievät lapsensa esimerkiksi julkisiin kulkuvälineisiin! Ne ovat vaarallisia ja onnettomuusalttiita. Lapsia saa pitää vain pehmustetussa huoneessa, muuten äiti saattaa lapsensa vaaraan.

[/quote]

Ok, onko tämä sinun mielestäsi sama asia kuin että vanhempi altistaa lapsensa hengenvaaralle? 

Vierailija
18/26 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 17:55"]

Jos naista on kuristettu, oli varmaan niin huonossa kunnossa ettei kerennyt väliin.

[/quote]

Pahoinpitelyjä oli ollut jo aiemminkin

Vierailija
19/26 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:08"]

Tämäkin saatiin jollain tavalla käännettyä naisen syyksi..

[/quote]

Ei tätä naisen syyksi käännettyi!!! Mies on tietenkin syyllinen kun lyö. Kysyin vain miksi äiti antaa sen tapahtua? Miksi ei vienyt lastaan turvaan heti ensimmäisen lyönnin jälkeen?

Vierailija
20/26 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli juoppo ja löi meitä lapsia kännissä pienestäkin syystä. Pyysimme isää monta kertaa lähtemään ja ottamaan meidät mukaansa. 12 vuotta hän kuitenkin piti ydinperhettä yllä.

Minä olen asiasta jotenkuten selvinnyt, mutta sisko on ikuisesti katkera ISÄLLE siitä että antoi kaiken tapahtua. Isä sanoi aina että "ymmärrätte kun olette aikuisia miksi teen näin". Sisko on käynyt vuosia psykoterapiassa eikä ymmärrä vieläkään..... Ja samaa sanoi kuin joku tuolla aiemmin "ei ole helppo lähteä!" MIKSI EI MUKA OLE???? Miten oma itsekunnioitus voi olla niin maassa ettei edes itseään tai lapsiaan arvosta sen vertaa että antaisi vähän paremman elämän...? 

Omiani suojelen kuin leijonaemo, en IKINÄ antaisi minkään selvän ulkopuolisen uhan satuttaa lapsiani. Sen ainakin opin jos en muuta..