Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kukaan menee inttiin tai sivariin?

Vierailija
24.09.2021 |

En voi millään tasolla ymmärtää että miksi joku haluaa mennä inttiin tai sivariin orjaksi? Mikä ihme siinä orjana olemisessa kiehtoo? Se 150e/kk mitä intissä maksetaan ei riitä yhtään mihinkään. Ei kata edes 22h bileristeilyä saatika mitään pidempää reissua tai yhtään mitään. Vapautuksen huijasin niinkin helposti kuin uhoamalla lääkärille että "tapan itseni jos joudun armeijaan". Miksi ei siis kaikki miehet vain sano tuota nerokasta lausetta ja kuseta vapautusta itselleen?

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Tienaan itse tällä hetkellä 3900e/kk. Jos menisin armeijaan ensi kesänä niin kuin mun pitäisi niin tuloni tippuisivat melkein nolliin. 9 kuukautta ilman palkkaa, korvaako valtio minulle nämä tulonmenetykset? Lisäksi tuollainen 9kk aukko pois työelämästä näyttää aika heikolta CV:ssä etenkin kun haaveissa on kansainvälinen ura eikä tämän takapajulan meininki kiinnosta ollenkaan.

M25

Vierailija
2/141 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos kaikki käyttäisivät tuota tapaa, ei itseänsä tappamisella uhkailulla enää saisi vapautusta ja palvelukseen päätyisivät myös ne, jotka olivat tosissaan ja sitten tappaisivat itsensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä itsekin mietin kun 2007 olisi pitänyt mennä. Sain c-paperit vanhan polvivamman ansiosta, onneksi ortopedi ainakin ymmärsi ettei kannata riskeerata turhaan.

Tienasin 45k€ ekana työvuonna kun ikätoverit vielä opiskeli. Eli aika kannattavaa oli jättää nuo orja-palvelukset väliin.

Vierailija
4/141 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska jos kaikki käyttäisivät tuota tapaa, ei itseänsä tappamisella uhkailulla enää saisi vapautusta ja palvelukseen päätyisivät myös ne, jotka olivat tosissaan ja sitten tappaisivat itsensä.

Vähän epäilen että mikään armeija ottaa psyykkisesti sairaita ihmisiä sinne. Se on ihan puolustusvoimien ohjeissa että kaikki palvelusturvallisuudelle vaaralliset henkilöt vapautetaan joten jos kaikki tuota uhkaavat niin se on puolustusvoimille vaan voivoi. Ei ne silti voi ottaa ketään sinne joka on vaaraksi palvelusturvallisuudelle. 

Vierailija
5/141 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen kauhistui kun kuuli, että mun kuukausipalkka on 150 euroa kuukaudessa. Hän itse oli myös koulutettu, oman alan töissä ja tienasi reilusti yli Suomen keskipalkan verran. Kysyi, että missä ihmeessä olen töissä, oonko joku luuseri. Sanoin, että suoritan varusmiespalvelusta, se on meille miehille pakollista.

Vierailija
6/141 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varusmiespalveluksesta pitäisi maksaa edes jotain palkkaa, esim. vaikka 2500e/kk. Se saattaisi houkutella enemmän hakijoita armeijaan. Nyt minua ei kiinnosta eli käyn lääkärin luona hakemassa c-paperit. Palkka-armeijasta saattaisin olla jopa kiinnostunut, miksi Suomessa ei ole sellaista?

Vierailija
7/141 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen kauhistui kun kuuli, että mun kuukausipalkka on 150 euroa kuukaudessa. Hän itse oli myös koulutettu, oman alan töissä ja tienasi reilusti yli Suomen keskipalkan verran. Kysyi, että missä ihmeessä olen töissä, oonko joku luuseri. Sanoin, että suoritan varusmiespalvelusta, se on meille miehille pakollista.

Ei se ole kenellekään pakollista. Miehenä sä voit vaan lääkärille sanoa että "tapan itseni jos joudun armeijaan" ja tadaa, sehän muuttuu heti vapaaehtoiseksi. Noin helposti siitäkin riesasta pääsee eroon. 

Vierailija
8/141 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intissä oli kivaa. Sen jälkeenkin koossa jo 106 kertausharjoitusaamua.

Vierailija
9/141 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varusmiespalveluksesta pitäisi maksaa edes jotain palkkaa, esim. vaikka 2500e/kk. Se saattaisi houkutella enemmän hakijoita armeijaan. Nyt minua ei kiinnosta eli käyn lääkärin luona hakemassa c-paperit. Palkka-armeijasta saattaisin olla jopa kiinnostunut, miksi Suomessa ei ole sellaista?

On täällä palkka-armeija, mutta ensin pitää selvittää parit pääsykokeet, kuten varusmiespalvelus. Kaikilta se ei onnistu, ja heidät me löydämme täältä vauvapalstalta.

Vierailija
10/141 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä palkka-armeija, mutta ensin pitää selvittää parit pääsykokeet, kuten varusmiespalvelus. Kaikilta se ei onnistu, ja heidät me löydämme täältä vauvapalstalta.

Erikoinen työpaikka tuo Puolustuvoimat kun töihin päästäkseen pitää ensiksi suorittaa 9kk palkaton orjaleiri. Kuvittele jos muissa töissä olisi vastaava käytäntö!

Vierailija
11/141 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Tienaan itse tällä hetkellä 3900e/kk. Jos menisin armeijaan ensi kesänä niin kuin mun pitäisi niin tuloni tippuisivat melkein nolliin. 9 kuukautta ilman palkkaa, korvaako valtio minulle nämä tulonmenetykset? Lisäksi tuollainen 9kk aukko pois työelämästä näyttää aika heikolta CV:ssä etenkin kun haaveissa on kansainvälinen ura eikä tämän takapajulan meininki kiinnosta ollenkaan.

M25

Armeija näyttää erinomaiselta CV:ssä! Erityisesti jos käy vaikka RUKin.

Vierailija
12/141 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M25

Armeija näyttää erinomaiselta CV:ssä! Erityisesti jos käy vaikka RUKin.

Hah. Eurooppalaisissa sivistysmaissa armeijan käyneitä pidetään sotahulluina, lukutaidottomina juntteina.

Vierailija
13/141 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan maksaa veroja?

Vierailija
14/141 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietarin Petja vauhdissa.

Vierailija
15/141 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin poliisille. Suojelupoliisia kiinnostaa maanpuolustuksen kyseenalaistaminen.

Vierailija
16/141 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas kun intissä oli siistiä! Toistaiseksi paras kokemus elämän aikana. Ne jotka ovat olleet ja osanneet olla, tietävät.

Vierailija
17/141 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa miehistä ja naisista haluaa puolustaa Suomea, jos jokin ikävä valtio hyökkää. 

Onneksi sinä olet muiden poikien kanssa bileristeilyllä.

Vierailija
18/141 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskejä poikia ei huolita inttiin, eikä mielenvikaisia. Kumpikin kriteeri täyttyy teillä kevyesti.

Vierailija
19/141 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestääkö potsit PS? Ainakin juovat ES.

Vierailija
20/141 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa miehistä ja naisista haluaa puolustaa Suomea, jos jokin ikävä valtio hyökkää. 

Onneksi sinä olet muiden poikien kanssa bileristeilyllä.

Miksi minä haluaisin taistella jotain valtiota vastaan? Venäjällä olen käynyt monta kertaa, siellä pääasiassa erittäin mukavia ihmisiä ja yhtäkään vihollista en siellä nähnyt.