Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soittavatko rekrytoijat edelliselle työnantajalle?

Vierailija
12.11.2014 |

Ihmetyttää, miksi en saa töitä. Minulla on hyvä koulutus ja pitkä (yli 15 vuotta) työkokemus alalta. Olin 8 vuotta töissä yrityksessä, josta minut laittomasti irtisanottiin (olin usein sairaana, samoin lapseni eli poissaoloja  oli jonkun verran). Vein asian luottamusmiehelle ja siitä eteenpäin. Voitin jutun ja työnantaja maksoi minulle korvauksen. Ongelma on, että en saa mistään töitä. Pääsen haastatteluihin ja ne menevät oikein hyvin. Kerran on rekrytoija jopa sanonut haastattelun päätteeksi, että olen juuri heidän kaipaamansa henkilö. Muutamaa päivää myöhemmin kuitenkin tulee sähköpostiin "valitettavasti valinta ei tällä kertaa...."

En voi cv:ssäkään oikein jättää tuota työpaikkaa mainitsematta, koska 8 vuoden aukko työhistoriassa on liian pitkä. Mitä ihmettä tässä kannattaisi tehdä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 08:32"]

Eräskin meillä haastattelussa ollut hehkutti, että hyvin meni haastattelu paikkaan x ja ei mennyt aikaakaa kun puhelin soi, että jos henkilö tulee töihin, hän ei meille enää töitä tee.

[/quote]

Häh? 

Vierailija
22/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yrityksessä on yksi ulkopuolinen työntekijä. Ei todella ole varaa virherekrytointiin, joten varmasti käytetään kaikki keinot saada tietoa hakijan luotettavuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21-piti lainata maija ja satu -viestiä

Vierailija
24/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit voi vinkata. Entiset ja nykyiset ja tulevat. Ehkä olet kuuluisa hankaluudestasi? Ehkä se, että työtodistuksessa EI ole kehuja kertoo paljon. Paperilla olet ok, mutta naamatusten ei. Kyllä se, että olet työnantajaa vastaan näkyy, et osaa ajatella kuin kovin itsekkäästi.

Vierailija
25/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 08:53"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 08:32"]

Eräskin meillä haastattelussa ollut hehkutti, että hyvin meni haastattelu paikkaan x ja ei mennyt aikaakaa kun puhelin soi, että jos henkilö tulee töihin, hän ei meille enää töitä tee.

[/quote]

Häh? 

[/quote]

Mikko oli haastattelussa Pirkolle töihin. Mikko laitta faceen, että hienosti meni haastattelu Pirkolle töihin.  Matti soitti Pirkolle, että jos Mikko tulee töihin Pirkolle, Matti ei tee enää Pirkolle töitä.

Vierailija
26/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 07:46"]Niin... Lupa pitää pyytää, mutta jos kiellät niin se on ainakin varma merkki siitä että että suosittelut ei ole todennäköisesti hyviä.
Työnantajat soittelee kyllä keskenään ja kyselevät kokemuksia..luvalla ja ilman.
[/quote]
Suosittelijahan ei oikeastaan saisi kertoa huonoja asioita vain henkilökohtaisista syistä, joten kannattaa laittaa vain sellaisia auosittelijoita, joiden kanssa on hyvissä väleissä. Ja tottakai se on lupa sinulta, jos olet cv:hen suosittelijat laittanut, toivottavasti vaan olette muistaneet kysyä edellisiltä työnantajilta, että saisitteko käyttää häntä suosittelijana, koska silloinkin jos uudelle työnantajalle selviää soittaessa, että et ollut kysynyt lupaa suositteluun niin homma saattoikin olla sitä myöten selvä.

Vierailija
27/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin muutamia telttoja tehnyt. Kehujen ja suosittelijoiden puuttuminen kertoo paljon. Tai jos suosittelijana on duunikaveri, tuttava tai pomo 10-vuoden takaa

Vierailija
28/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle: Sitä saa mitä tilaa. Kyllä sana kiertää. Itse olet tilanteesi pedannut.

Vierailija
29/30 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, syy voi olla pelkästään valtava määrä hyviä hakijoita. Älkää mollatko.

Vierailija
30/30 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kun soitin erään vuokrafirman hr-konsultille, niin hän kysyi saako soittaa työnantajalle. En ollut laittanut suosittelijaa eikä aikaisemminkaan ole asiasta kysytty. Onkohan tällainen miten yleistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä