Kuka muistaa 70-luvun lopulta/80-luvun alusta lastenkirjakerhon,
josta tuli aina postissa kotiin kuukauden kirja? Mikä se kerho oli nimeltään? Kirja oli iso ja ohut, aina samaa sarjaa. Mukana tuli sellainen liimattava nimitarra (joka muistaakseni kostutettiin kuten postimerkki) jonka sai liimata aina kirjaan tiettyyn kohtaan. Muistan vieläkin kuinka jännää oli avata kirjapaketti ja miten jännältä tuore uusi kirja aina tuoksui :D
Muuten, mihinkähän lastenkirjakerhoon kannattaisi nykyään liittyä? Tyttö 5v ja poika 1v, mistä parhaimmat ja mielenkiintoisimmat kirjat? :)
Kommentit (21)
Oliko se Lasten paras kirjakerho jo silloin? Noita kirjoja löytyy välillä kirpparilta, siis noita vanhoja.
En muista kirjakerhon nimeä, koska ei ole kirjoja juuri nyt tässä saatavilla. Mutta omat kirjani ovat edelleen lapsuudenkodissani tallella. Löytyy ainakin Saapasjalkakissa, Poika joka söi kilpaa peikon kanssa, Peukaloliisa ja mitään vielä. Nyt en muista muita. Auttakaa!
Lasten paras kirjakerho tuli meille ainakin 90-luvulla. Vieläköhän se on olemassa? Silloin ainakin lapsen näkökulmasta kirjojen taso oli todella hyvä :)
Kikeroa veikkaisin minäkin.
Vm -77
Kikero se ei ainakaan ollut. Mestarikustannus kuulostaisi tutummalta...
ap
Ei se nimi kyllä Kikero ollut.
t. Se, joka muisteli niitä kirjannimiä
12, juuri näitä kirjoja tarkoitin! ap
Mulla on myös kaikki nämä kirjat, tarroineen:)
Vekku oli kirjakerhon nimi. Meillä on noita kirjoja kymmeniä, olen säästänyt ne omille lapsilleni. Se loppuruno on niissä hyvä.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 00:17"]
Vekku oli kirjakerhon nimi. Meillä on noita kirjoja kymmeniä, olen säästänyt ne omille lapsilleni. Se loppuruno on niissä hyvä.
[/quote]
Ei kun Kirjakerho Lasten Kirjapaketti (Mestarikustannus) oli se nimi, kävin katsomassa. Mistä ihmeestä minulle on jäänyt päähän, että ne olivat Vekku-kirjoja? Ehkä siitä oravatunnuksesta?
Oijoijoi, lapsuuteni perustuu aika lailla noihin kirjoihin, mummolla oli ainakin pari kymmentä kirjaa, jotka tuli luettua kerran jos toisenkin. Olen syntynyt 90-luvulla, kuuluin lasten parhaaseen kirjakerhoon, mutta Se ei ollut lähellekään yhtä kiva:(
Onpa vastenmielisen näköinen kirjankansi.
Mikä oli tämän sarjan kirjan nimi, jossa on sinisävyinen kansi, iso pilvi, jossa naama joka puhaltaa. Liittyy jotenkin myrskyyn ja tuuleen. Haluaisin ko. kirjan, mutta kun en tiedä mikä on sadun nimi?
Luetelkaa muita tämän sarjan kirjoja! Ne oli ihan huippuja!!
Itselle tulee mieleen:
Saapasjalkakissa
Tohtori kaikkitietävä
Poika ja pohjatuuli
Tuhma Jussi
Ukko eukon töissä
Isä tietää kaiken
Kultainen hanhi
Hannu ja Kerttu
Kaupunginsoittajat
Punahilkka
Kolme pukkia nimeltä Mikko
Jaakko ja pavunvarsi
Kuningas rastaanparta
Keisarin uudet vaatteet
Rohkea räätäli
Oliko näitä ihania kirjoja vielä muita??