Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalainen mies hakkaa vaimonsa?

Vierailija
11.11.2014 |

http://nellibaran.puheenvuoro.uusisuomi.fi/179728-miksi-suomalainen-mies-hakkaa-vaimonsa

Demari taas liekeissä ja feministi. Ari Alsio vastasi mielestäni parhaiten:

"Hakkaattehan tekin minua noilla harhaisilla yleistyksillänne. Minun voimani tässä asiassa on se, että isäni hakkasi ja minä päätin olla hakkaamatta. Toisten puolesta en osaa ottaa kantaa. Ei isänikään toimia voinut ennustaa, hän vain räjähti ja pyyteli sitten anteeksi räjähtäkseen taas uudestaan.

En ole lääkäri tai psykiatri, joten olen ulkopuolinen, minua ei hakata ja minä en hakkaa, joten jättäkää minut ulkopuolelle tästä syyllistämisestä.

Olen osani jo pentuna saanut, joten säästäkää jo."

Olen ihan samaa mieltä, ei tälläisessä yleistämisessä ole mitään järkeä. Meidän perheessä se oli äiti joka hakkasi.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet hakkaa, koska naiset eivät anna kakkosta.
mies 55 tre

Vierailija
2/25 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen mies hakkaa? Mulla on käsitys, että suurimmassa osassa maailman maita on ihan laillistakin pitää fyysistä kotikuria ja sitä monet kyllä pitää siellä. Ja se on vielä ympäristössä hyväksyttä toisin kuin täällä. Miksi puhutaan aina suomalaisesta miehestä, kun voitaisiin puhua perheväkivallasta yleensä? Esimerkiksi mamujen kanssa työskennelleenä voin sanoa, että mamu-vaimot saa mamu-miehiltään paljon enemmän köniinsä kuin suomalaiset sisarensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 22:45"]Suomalainen mies hakkaa? Mulla on käsitys, että suurimmassa osassa maailman maita on ihan laillistakin pitää fyysistä kotikuria ja sitä monet kyllä pitää siellä. Ja se on vielä ympäristössä hyväksyttä toisin kuin täällä. Miksi puhutaan aina suomalaisesta miehestä, kun voitaisiin puhua perheväkivallasta yleensä? Esimerkiksi mamujen kanssa työskennelleenä voin sanoa, että mamu-vaimot saa mamu-miehiltään paljon enemmän köniinsä kuin suomalaiset sisarensa.
[/quote]
Taas mamukortti esiin :).

Vierailija
4/25 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Intialainen mies hakkaa ja raiskaa naisen?

Vierailija
5/25 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomalainen nainen hakkaa miehensä?

"Miehet joutuvat perheessä törkeän pahoinpitelyn tai henkirikoksen yrityksen uhriksi jopa useammin kuin naiset. Perheväkivallan miesuhrien näkökulma on suomalaisessa tutkimuksessakin jäänyt syrjään."

Vierailija
6/25 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 22:45"]

Suomalainen mies hakkaa? Mulla on käsitys, että suurimmassa osassa maailman maita on ihan laillistakin pitää fyysistä kotikuria ja sitä monet kyllä pitää siellä. Ja se on vielä ympäristössä hyväksyttä toisin kuin täällä. Miksi puhutaan aina suomalaisesta miehestä, kun voitaisiin puhua perheväkivallasta yleensä? Esimerkiksi mamujen kanssa työskennelleenä voin sanoa, että mamu-vaimot saa mamu-miehiltään paljon enemmän köniinsä kuin suomalaiset sisarensa.

[/quote]

Olet ihan oikeassa, laitanpa tähän yksi kommentti Ana María Gutiérrez Sorainen:

"Hyi! johan on otsikko! tuota samaa voisi kysyä ihan mistä tahansa maasta ja vastaus olisi samaa. Sen sijaan suomalainen mies ei ole mitään poikkeus tai normi tuossa asiassa. Monissa maissa tilastointi ei toimi yhtä luotettavasti kuin Suomessa. Ilmiö esiintyy ja sukupuolesta riippumatta.

Kirjoituksen lopussa kysytään miksi suomalainen mies on väkivaltaisempi kuin vaikkapa saksalainen. Se riippuu siitä miten se väkivalta määritellään. Espanjassa julkisuuteen nousevat rajut tapaukset ja niitä on jatkuvasti. Sen sijaan moni tapaus jää vain perheen tai suvun tietoon. En edes haluaisi kuvitella millaiset tilastot olisivat niissä "machomaissa", jos tilastoja olisi. Monissa maissa ei tilastoida. Yleinen koulutustaso vaikuttaa väkivaltaan. Väkivallan ihannointikin voi vaikuttaa siihen."

Vierailija
7/25 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa ihmeessä miksi, niin pääsen pieksämään eukkoa. Vielä en ole itse moiseen syytä keksinyt. M43

Vierailija
8/25 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku ei se muuta osaa. 

Vierailija
9/25 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:01"]Kertokaa ihmeessä miksi, niin pääsen pieksämään eukkoa. Vielä en ole itse moiseen syytä keksinyt. M43
[/quote]
Joku älypää tulee kohta latelemaan "syitä".
Minä sanon että niitä syitä ei ole.

Vierailija
10/25 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kysymyksiä:

-miksi suomalainen mies hakkaa niin paljon vähemmän kuin moni muu mies?

-Kun suomalainen mies joskus harvoin hakkaa, niin mistä se johtuu? Miksi hän ei jätä hakkaamatta kuten useimmat suomalaiset miehet?

http://www.adressit.com/tasa-arvoinen_sananvapauslaki_suomeen

Vierailija
11/25 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi meitä naisia hakataan huomattavan paljon niillä seuduilla missä äänestetään paljon persuja?

Vierailija
13/25 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naiset näyttävät asennetasolla vastustavan lapseen kohdistuvaa väkivaltaa ja kuritusväkivaltaa miehiä yleisemmin (naiset 19 %, miehet 32%), mutta tekojen tasolla he kuitenkin syyllistyvät lapsiin kohdistuvan väkivallan käyttöön useammin kuin miehet."

"Naisten väkivaltaisessa käytöksessä lapsia kohtaan näyttäisi korostuvan erityisesti omien tunteiden ja impulssikontrollin heikko hallinta, kun pinna palaa lyödään lasta. Tämä piirre on tullut esiin myös muussa naisten tekemässä perheväkivallassa."

Vierailija
14/25 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:09"]

Miksi meitä naisia hakataan huomattavan paljon niillä seuduilla missä äänestetään paljon persuja?

[/quote]Siellä on varmaan paljon mamuja ja sitä kautta paljon väkivaltaa. Mamujen takia ihmiset alkavat äänestämään persuja. 

Vierailija
15/25 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuija Vanamon, Anne Kaupin, Kari Karkolan, Juhani Merikannon ja Eila Räsäsen tutkimuksen mukaanlapsella on suurin riski tulla surmatuksi alle vuoden ikäisenä: uhreja oli kaikkiaan 113. Äiti todettiin tekijäksi 73 prosentissa ja isä 23 prosentissa näistä tapauksista"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Perhev%C3%A4kivalta#Lapsiin_kohdistuva_perhev.C3.A4kivalta

Vierailija
16/25 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:21"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:09"]

[/quote]Siellä on varmaan paljon mamuja ja sitä kautta paljon väkivaltaa. Mamujen takia ihmiset alkavat äänestämään persuja. 

[/quote]

Ehdit ensin..mulkku

Vierailija
17/25 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran aihe käännetään miehiin kun kyse on naisiin kohdistuvasta väkivallasta. Ei kai kukaan väitäkään että kaikki suomalaiset miehet hakkaavat. Mutta miksi on niin mahdotonta keskustella nyt tästä aiheesta ottamatta esille sitä, että kyllä naisetkin hakkaavat ja vieläpä näin ja näin paljon?

Vierailija
18/25 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli EU-maa ja viimeisen vuoden aikana koettu väkivalta sisälten edelliset ja nykyiset kumppanit, sekä muut.

Belgia 11%
Saksa 11%
Ranska 11%
Hollanti 11%
Ruotsi 11%
Slovakia 10%
Suomi 10%
Unkari 9%
Bulgaria 8%

Jne..

Itse asiassa yhdessäkään taulukon sarakkeessa suomalaiset eivät ole kärjessä, lähellä kärkeä kyllä, mutta niin pienillä marginaaleilla, ettei kansallisuuden vetäminen mukaan tähän keskusteluun ole relevanttia."

Blogisti myös valehtelee, jokainen voi vain arvailla mitkä mahtaa olla motiivit. Ymmärtääköhän tämä nainen minkälaista vahinkoa hän tekee koko puolueen imagolle näillä ulostuloilla. Asiasta voi myös keskustella järkevästi ilman valehtelua ja kokonaisen sukupuolen leimaamista.

Vierailija
19/25 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:30"]

Taas kerran aihe käännetään miehiin kun kyse on naisiin kohdistuvasta väkivallasta. Ei kai kukaan väitäkään että kaikki suomalaiset miehet hakkaavat. Mutta miksi on niin mahdotonta keskustella nyt tästä aiheesta ottamatta esille sitä, että kyllä naisetkin hakkaavat ja vieläpä näin ja näin paljon?

[/quote]

Laitetaan taas yksi hyvä kommentti Uudesta Suomesta:

"Jos vaihtaisit sanan suomalainen tilalle sanan somali, olisit jo syytteessä kiihotuksesta kansanryhmää vastaan."

Vierailija
20/25 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, pitäisi arvioida kuinka paljon niinkutsutut maahanmuuttokriittiset hakkaavat vaimojaan, lapsiaan ja lähinmäisiään. Tilasto olisi aivan musertava. Kaikki rasistisessa tarkoituksessa tehdyt seksuaalirikokset taitavat olla "maahanmuuttokriittisten" tekemiä. Ällöä porukkaa nuo makit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme