Miksi suomalainen mies hakkaa vaimonsa?
http://nellibaran.puheenvuoro.uusisuomi.fi/179728-miksi-suomalainen-mies-hakkaa-vaimonsa
Demari taas liekeissä ja feministi. Ari Alsio vastasi mielestäni parhaiten:
"Hakkaattehan tekin minua noilla harhaisilla yleistyksillänne. Minun voimani tässä asiassa on se, että isäni hakkasi ja minä päätin olla hakkaamatta. Toisten puolesta en osaa ottaa kantaa. Ei isänikään toimia voinut ennustaa, hän vain räjähti ja pyyteli sitten anteeksi räjähtäkseen taas uudestaan.
En ole lääkäri tai psykiatri, joten olen ulkopuolinen, minua ei hakata ja minä en hakkaa, joten jättäkää minut ulkopuolelle tästä syyllistämisestä.
Olen osani jo pentuna saanut, joten säästäkää jo."
Olen ihan samaa mieltä, ei tälläisessä yleistämisessä ole mitään järkeä. Meidän perheessä se oli äiti joka hakkasi.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:40"]
Totta, pitäisi arvioida kuinka paljon niinkutsutut maahanmuuttokriittiset hakkaavat vaimojaan, lapsiaan ja lähinmäisiään. Tilasto olisi aivan musertava. Kaikki rasistisessa tarkoituksessa tehdyt seksuaalirikokset taitavat olla "maahanmuuttokriittisten" tekemiä. Ällöä porukkaa nuo makit.
[/quote]
"20-30% Helsingin turvakodin asiakaskunnasta on ulkomaalaisia naisia. Suhteessa suomalaisen väestön suuruuteen luku on todella kysymyksiä herättävä."
Ja kun mietitään minkälainen kynnys ulkomaalaisella on lähteä turvakotiin verrattuna moniin suomalaisiin, niin herättää vielä enemmän ajatuksia.
Siskoni mies hakkasi vaimoaan ja lapsiaan. Ja luki Raamattua. Hän oli vankila jätkät joka oli istunut vankilassa murhista, siellä oli "tullut uskoon ". Hän saarnasi meille uskoaan ja sanoi että emme ole elävässä uskossa. Hän joi olutta ja joskus viinaa. Hän nussi vieraita naisia, hän sanoi "vaimo on ruoanlaittoa ja lasten tekoa varten, kunnon panohommia tehdään isotissi naisten kanssa"
( HHH ) Se aina vittuilee jostain. Jos ei muusta niin liian pienestä tilistä. Tai pilistä. Hiljenee hivautettuna hetkeksi.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 23:30"]
Taas kerran aihe käännetään miehiin kun kyse on naisiin kohdistuvasta väkivallasta. Ei kai kukaan väitäkään että kaikki suomalaiset miehet hakkaavat. Mutta miksi on niin mahdotonta keskustella nyt tästä aiheesta ottamatta esille sitä, että kyllä naisetkin hakkaavat ja vieläpä näin ja näin paljon?
[/quote]
Laitetaan taas yksi hyvä kommentti Uudesta Suomesta:
"Jos vaihtaisit sanan suomalainen tilalle sanan somali, olisit jo syytteessä kiihotuksesta kansanryhmää vastaan."
[/quote]
Ehkä, mutta yleensä tuontapaisia otsikoita ei ole tarkoitettu otettavaksi tasan tarkkaan kirjaimellisesti. Jos luen otsikon "Suomalaiset ovat masentuneita", en kuvittele jokaisen suomalaisen olevan masentunut. Yleensä kyseessä on vertailu johonkin muuhun.