Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luvassa noin 1800 euron lisäverot keskituloisille

Vierailija
24.09.2021 |

Sote tulee maakuntamallilla ja maakuntaverotus lisäksi. Kuka nyt yllättyy, että yhden veroportaan ja hallinnon lisääminen tähän entisestään loppuunverotettuun maahan tuo älyttömät lisäkustannukset? Miksi ette äänestäneet tätä vastaan? https://yle.fi/uutiset/3-12111772

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidä säännöllisesti palkattomia lomia (olen yksityisellä töissä). Olen laskenut että se itseasiassa kannattaa kun verotus on alhaisempi eli pienellä ”koululla” voin mukavasti lomailla ja minulla on muutenkin pienet menot. Että juu ei kannusta nykymalli tekemään töitä.

Jatkakaa vain demarit samaan malliin;)

Vierailija
22/90 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo jonkun aikaa laskeskellut, että mun kannattaisi itse asiassa laskea omaa palkkaa 250 - 300 e/kk välillä, koska olen uraputkessani noussut uudelle veropykälälle. No eihän kukaan  ole niin hullu, että tekee samat tunnit ja laskee palkkaansa, mutta osapäiväiseksi voisi ruveta. Ei juuri tekisi tuloihin lovea ja vapaa-aikaa olisi enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi myös aivan oikein ja kohtuullista, että suurituloisille tulisi 10800 euron lisäverot. Ja oikein suurituloisille 108000 euron.

Sinä varmaankin lasket suurituloiseksi yli 2000e kuukaudessa saavat, koska maailmassa on paljon köyhiä.

Vierailija
24/90 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pidä säännöllisesti palkattomia lomia (olen yksityisellä töissä). Olen laskenut että se itseasiassa kannattaa kun verotus on alhaisempi eli pienellä ”koululla” voin mukavasti lomailla ja minulla on muutenkin pienet menot. Että juu ei kannusta nykymalli tekemään töitä.

Jatkakaa vain demarit samaan malliin;)

Hah tarkoitin kululla ei koululla

Vierailija
25/90 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista aina vaan äänestää vihreitä.

Vierailija
26/90 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä nyt ole niin paksu valhe, että hallituksen pitäisi kaatua? Mä alan oleen valmis kadulle. En ookkaan vielä ikinä ollut.

Vierailija
27/90 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin on PARAS. xD

Kuka näitä äänestää. xD xD xD

Vierailija
28/90 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia naisen euro on pienempi kuin miehen, koska ne ei ymmärrä numeroita.

Vierailija
29/90 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon jo jonkun aikaa laskeskellut, että mun kannattaisi itse asiassa laskea omaa palkkaa 250 - 300 e/kk välillä, koska olen uraputkessani noussut uudelle veropykälälle. No eihän kukaan  ole niin hullu, että tekee samat tunnit ja laskee palkkaansa, mutta osapäiväiseksi voisi ruveta. Ei juuri tekisi tuloihin lovea ja vapaa-aikaa olisi enemmän. 

Itse laskeskelin että kaikki omat ylityöt kannattaa ottaa vapaana eikä rahana, eikä tuo sinällään huono ole, vapaa-aika on kivaa. Tänä vuonna jo sen 80 tuntia pitänyt ja vielä olisi saman verran jäljellä (nuo normi lomien lisäksi). Jos vielä nousee palkka (mikä on kyllä näköpiirissä) niin ehkä tuo osapäiväinenkin tulee mietintään.

Vierailija
30/90 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yllättäen ei ole Ylen uutisessa kommentointimahdollisuutta kun on tällainen uutinen. Tuosta laitoksesta saisi kyllä leikata aivan hemmetisti.

Vierailija
31/90 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vastuu auttaa kaikkia hätää kärsiviä, paitsi oman maan kansalaisia.

Vierailija
32/90 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista aina vaan äänestää vihreitä.

sekä Vasemmistoa (Keskusta kuuluu nykyisin tuohon kokonaisuuteen, kun mahdollistaa tämän)

Vierailija
33/90 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus lupasi että maakuntauudistus ei nosta veroja, uudistus laskee kustannuksia jolloin veronkantotarve vähenee ja maakunnille ei tule verotusoikeutta. Väitätkö, että ne valehteli?

XD

Väitän. XD XD

Vierailija
34/90 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös maksujen pitänyt laskea….siksihän koko systeemi luotiin😬

Tämä hallitus luopui kustannusten laskemistavoitteesta. Mentiin taas ideologia edellä. "Me ollaan hyviksiä, kun maksatetaan kaikki lapsillamme ja seuraavilla sukupolvilla".

Vierailija
35/90 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon kannata töitä tehdä. Käteen jää vähemmän, jos on ahkera. Nuorena tein parhaimmillaan kolmea työtä samaan aikaan. Silloin jaksoi. Olen sen ikäinen, että niistä hommista ei lasketa edes eläkettä kertyneeksi. Ne kun on tehty alle 23-vuotiaana. Ei kyllä kiinnosta nämä talkoot enää ja eläkkeelle jäädessä verot sen kuin kasvaa.

Vierailija
36/90 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse laskeskelin että kaikki omat ylityöt kannattaa ottaa vapaana eikä rahana, eikä tuo sinällään huono ole, vapaa-aika on kivaa. Tänä vuonna jo sen 80 tuntia pitänyt ja vielä olisi saman verran jäljellä (nuo normi lomien lisäksi). Jos vielä nousee palkka (mikä on kyllä näköpiirissä) niin ehkä tuo osapäiväinenkin tulee mietintään.

Minun olisi mahdollista tehdä ylimääräisiä projekteja (jenkkiasiakas) ilta ja viikonlopputöinä. Veroprosentti on vaan sellainen että eipä kiinnosta. Siinä kärsii vähän valtion vaihtotasekin, mutta sitä saa mitä tilaa. Ollaan sitten kaikki köyhiä, kyllä se minulle sopii.

Vierailija
37/90 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa samalta kuin taksiuudistus. Pitää uudistaa uudistamisen takia, ja rikkoa hyvä systeemi. Pätemisen tarve on aina ikävää, mutta ministerillä erityisen ikävää.

Vierailija
38/90 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä keskituloisen verotus menossa aivan tolkuttomaksi. Tähän sote-himmeliin vielä työssäkäyntiveroja tietullien, gps-paikannuksen ja pysäköintipaikan takia 2000 € / veronmaksaja. Yhtäkkiä tämä hallitus on nostanut kahden keskituloisen verotusta lähes 7500 eurolla vuodessa! Nettona menetämme siis kahden kuukauden palkat. 

Voisiko joku hallituksen kannattaja nyt vähän avata tätä logiikkaa? Mistä tingimme? Lopetammeko työnteon?

Vierailija
39/90 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt osa-aikaiselle siirtymisestä. Verotus on niin kovaa että kannattaa mielummin sumplia että on enemmän vapaata.

Vierailija
40/90 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ongelmaa ei kai voida ratkaista muulla tavalla kuin lisäämällä muualta kutsuttujen uusien suomalaisten määriä. Tarvitsemme runsaasti uusia veronmaksajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän