No niin, kertokaas teidän Ls-kokemuksista
Kommentit (70)
24, mitä olisit toivonut lastensuojelun tekevän?
Olen tehnyt useampia sukulais perhetilanteesta johtuen. Perheen isällä on pitkä päihde- ja rikoshistoria. Käyttää muutamien vuosien tauon jälkeen erilaisia päihteitä ja pahoinpitelee vaimoaan ja myös muita kohdalle osuvia ihmisiä. Perhe on muuttanut liioittelematta 7 vuoden aikana 12 kertaa eri asuntoon tai paikkakuntaa. Monenmoisisa ongelmia on. Ls-ilmoitukai on tehneet monet tahot. Mielestäni ihan kaikissa tapauksissa ei ole ollut varsinaista aihetta. Ilmoituksia on tehty paljon. Monenmoisia tukitoimia on perheelle annettu. On ollut vieroitushitoa ja kuntoutusta. Perhetyöntekijää, päivähoitoa yms. perheen äiti ottaa tasaisin väliajoin eroa, mutta palaa kerta toisensa jälkeen miehensä luo.
Paljon on pitänyt tapahtua, että lastensuojelu puuttui tähän tilanteesen. Ihmettelen monien puheita ja kertomuksia, että lapsia "varastetaan" vanhemmilta ja sijoitetaan asumaan muualle kuin koteihinsa. Oma kokemukseni on että tosi kauan kesti ja kamalia asioita sai tapahtua, eikä kukaan puttunut. Tuettiin ja tuettiin vaan....
Kiusaajista pitää tehdä se ilmoitus ja jos kiusaaminen jatkuu niin sitten uusi ilmoitus. Ensimmäisessä ilmoituksessa mainitsisin että teen uuden ilmoituksen jos kiusaaminen ei lopu.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:16"]Minut siirrettiin kiusaamisen takia lastenkotiin - ja kaikkien aikojen pahin koulukiusaaja asui samassa laitoksessa tuolloin. Koulussa, pari viikkoa ennen muuttoani laitokseen kuulin tästä koulussa, kun yksi minulle tuntematon oppilas (kaikki kuitenkin tiesivät minut, vaikken minä ketään, koska tämä tyttö teki niin selväksi, että vihaa minua, syytä en tiedä) tuli sanomaan, että "X tuolla naureskelee, että muutat sen laitokseen. Kuulemma "näyttää sille paskalle missä mennään ja tekee mun elämästä helvettiä", jahka muutat samaan laitokseen." Olimme samalla luokalla tuolloin, eli en päässyt edes kouluun pakoon tuota ihmistä.
Kun kuulin tuon, mitä X oli sanonut minusta, menin paniikkiin, viilsin ranteeseen 42 viiltoa ja juoksin pois koulusta. Jäin melkein auton alle, kerkesi väistää, mutta tönäisi minut kumoon. Tuo ihminen oli kiusannut minua jo vuosia... Ja koulussa oli järjestetty useita palavereita tämän tytön, tämän vanhempien, minun, minun vanhempien ja opettajien kanssa, ja silti sossut sijoittivat minut samaan laitokseen...
Koulumatkat olivat helvettiä. Olimme samalla luokalla, joten lähdimme samaan aikaan kouluun. Kilometrin matkalla pysäkille minua uhkailtiin, lyötiin ja potkittiin hankeen. Monta viikkoa uhkaili hakata mun naaman nyrkkiraudalla paskaks. Kaikki oli helvettiä. En päässyt pakoon. Mene 4kk ja sain uuden sijoituspaikan. Ne 4kk olivat elämäni pisimmät kuukaudet...
Että näin. Minut sijoitettiin kiusaamisen takia pois kotoa, samaan laitokseen pahimman kiusaajani kanssa. Logiikka?
[/quote]
Siis miksi sinut otettiin pois kotoa, jos kiusaaja oli koulussa? Olitko itsetuhoinen, eivätkö vanhempasi kyenneet huolehtimaan sinusta? Miksi he suostuivat tuohon sijoitukseen?
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 09:34"]
Kiusaajista pitää tehdä se ilmoitus ja jos kiusaaminen jatkuu niin sitten uusi ilmoitus. Ensimmäisessä ilmoituksessa mainitsisin että teen uuden ilmoituksen jos kiusaaminen ei lopu.
[/quote]
Hei tämä on muuten OIKEASTI hyvä idea. Juuri näin pitäisi toimia. Puututtaisiin siihen, missä vika oikeasti on. Normaali lapsi ei kiusaa muita.
Minut siirrettiin kiusaamisen takia lastenkotiin - ja kaikkien aikojen pahin koulukiusaaja asui samassa laitoksessa tuolloin. Koulussa, pari viikkoa ennen muuttoani laitokseen kuulin tästä koulussa, kun yksi minulle tuntematon oppilas (kaikki kuitenkin tiesivät minut, vaikken minä ketään, koska tämä tyttö teki niin selväksi, että vihaa minua, syytä en tiedä) tuli sanomaan, että "X tuolla naureskelee, että muutat sen laitokseen. Kuulemma "näyttää sille paskalle missä mennään ja tekee mun elämästä helvettiä", jahka muutat samaan laitokseen." Olimme samalla luokalla tuolloin, eli en päässyt edes kouluun pakoon tuota ihmistä.
Kun kuulin tuon, mitä X oli sanonut minusta, menin paniikkiin, viilsin ranteeseen 42 viiltoa ja juoksin pois koulusta. Jäin melkein auton alle, kerkesi väistää, mutta tönäisi minut kumoon. Tuo ihminen oli kiusannut minua jo vuosia... Ja koulussa oli järjestetty useita palavereita tämän tytön, tämän vanhempien, minun, minun vanhempien ja opettajien kanssa, ja silti sossut sijoittivat minut samaan laitokseen...
Koulumatkat olivat helvettiä. Olimme samalla luokalla, joten lähdimme samaan aikaan kouluun. Kilometrin matkalla pysäkille minua uhkailtiin, lyötiin ja potkittiin hankeen. Monta viikkoa uhkaili hakata mun naaman nyrkkiraudalla paskaks. Kaikki oli helvettiä. En päässyt pakoon. Mene 4kk ja sain uuden sijoituspaikan. Ne 4kk olivat elämäni pisimmät kuukaudet...
Että näin. Minut sijoitettiin kiusaamisen takia pois kotoa, samaan laitokseen pahimman kiusaajani kanssa. Logiikka?
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:16"]Minut siirrettiin kiusaamisen takia lastenkotiin - ja kaikkien aikojen pahin koulukiusaaja asui samassa laitoksessa tuolloin. Koulussa, pari viikkoa ennen muuttoani laitokseen kuulin tästä koulussa, kun yksi minulle tuntematon oppilas (kaikki kuitenkin tiesivät minut, vaikken minä ketään, koska tämä tyttö teki niin selväksi, että vihaa minua, syytä en tiedä) tuli sanomaan, että "X tuolla naureskelee, että muutat sen laitokseen. Kuulemma "näyttää sille paskalle missä mennään ja tekee mun elämästä helvettiä", jahka muutat samaan laitokseen." Olimme samalla luokalla tuolloin, eli en päässyt edes kouluun pakoon tuota ihmistä.
[/quote]
Tuo tyttö sijoitettiin myöhemmin suljettun laitokseen, minne olisi kuulunut heti, mutta syvät arvet kerkes jättää mun sisään... Nää mun ympäri kroppaa olevat arvet eivät ole mtn niiden rinnalla, mitkä löytyy minusta syvältä sisältä. t. laitosnuori
Nosto