Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No niin, kertokaas teidän Ls-kokemuksista

Vierailija
11.11.2014 |

Aiheellisista ja aiheettomista.Kiitos!

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
42/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
45/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 20:15"]Tehtiin LS-ilmo miehen pojista, kun

1) pojilla ei ole koskaan ollutkaan sänkyjä äitinsä luona (5- ja 6-vuotiaat nukkui äitinsä kanssa samassa pedissä, paitsi silloin kun äidillä oli joku pano yökylässä)
2) vahva epäilys ja todistajien lausunnot äidin pilvenpoltteluista
3) nainen on käyttäytynyt väkivaltaisesti mua kohtaan lastensa nähden

Olikohan jotain muutakin, en muista enää. Sossut tuli kotikäynnille sekä äidin luokse että meille. Totesivat, että molemmissa kodeissa on yhtä hyvä olla, mutta äidin tulee hankkia lapsille sängyt ensitilassa. Että eipä ne kyllä mitään muuta edes pössyttelystä tai tosta väkivaltaisesta käytöksestä sanoneet. Tästä ilmoituksen päätöksestä on vuosi aikaa, eikä pojilla edelleenkään ole sänkyjä äidillään. Sossun kehoitus oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Ollaan tehty uusi ilmoitus kesällä, kun erinäisten tapahtumien seurauksena tuli ilmi, että pojat ovat äidin luona hereillä ilman aikuista kotona klo 22 illalla. Äiti oli kaupungilla, ja henkilö, joka oli tämän seurassa, kertoi että kaljatuopin kanssa istuskeli. Sossu soitti äidille ja patisti tätä kotiin, ja hän kyllä menikin sitten. Mutta eipä siitäkään sitten muuta tullut.

Joku voi tunnistaa tämän meidän tilanteen, mutta pitäkööt omana tietonaan.

Summa summarum: Puhelimen päässä sossu on niin ystävällistä, mutta loppuraportilla on sitten pyyhitty persettä.
[/quote]

Kerrot netissä tilanteen, ja pyydät sinut tunnistaneita olemaan hiljaa?! :-D Et taida olla ihan penaalin terävin kynä....

Vierailija
46/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
47/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 22:24"]Minusta tehtiin täysi-ikäisyyden kynnyksellä ls-ilmoitus kun koulun päättäjäispäivän iltana laukustani löytyi kaksi avaamatonta siideriä. Juonut en ollut mitään ja kävelin kadulla rauhallisesti :D noh työtään ne vain teki, säännöt on sääntöjä
[/quote]

Omassa nuoruudessani poliisit kaatoivat juomat pois ja soittivat vanhemmille. Ls tuli mukaan jos vanhempia ei tavoitettu tai jos olivat päihtyneitä (kävi kerran eräälle ystävälle). Ei ihme jos lastensuojelu hukkuu töihin jos tällaisia pitää selvitellä...

Vierailija
48/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ilmoituksen pedofiilista, joka joutui oikeuteen vieraaseen lapseen kajoamisesta kylpylässä. Olin pysäyttämässä tapahtumaa rysän päältä. Myöhemmin olin oikeudessa todistajana, selvisi, että miehellä on vaimo ja lapsia ja kysyin paikalla olleelta poliisilta, oliko ilmoitus tehty. Hän ilmaisi, ettei voi kertoa mitä ovat viran puolesta tehneet, mutta antoi aika suoraan ymmärtää, että jokaisen kansalaisvelvollisuus on tehdä ilmoitus jos kokee sen aiheelliseksi.

En tiedä seurasiko siitä ilmoituksesta, todistuksestani vai jostain muusta kunnianloukkaus tutkinta minusta, mutta tutkintapyynnön olemassaolosta tuli poliisilta kirje, jossa luki, että oikeudessa vastaajan tekemä tutkinta oli päätetty aiheettomana. Tutkintapyynnön syy oli, kun olin kutsunut pedofiilia ihan oikealla nimellä, pedofiilina. Kun sain tiedon tuosta, ensin suututti, mutta lopulta illalla nauratti. Ihmettelin, että kokiko hän tosiaan, että hänellä olisi jäljellä jotain kunnian rippeitä, jota ylipäätään voisi loukata.

Vierailija
49/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 20:46"]

Mitä tämä ilmoitus, ilmoitus tarkoittaa edellisissä?

[/quote]

Jonkullä nyrjähtää päässä kun näkee muuta kuin täysin kieliopinmukaista kirjoitusta.

Toivottavasta halkeisivat lopullisesti, tollaset pilkunn*ssijat on kuonaa.

Vierailija
50/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin itsemurhaa 17-vuotiaana. Sairaalan sosiaalityöntekijä voivotteli äidilleni, että kyllä hänen on nyt pakko tehdä lastensuojeluilmoitus. Täytin parin kuukauden päästä 18 vuotta. Noiden parin kuukauden kuluessa emme kuulleet mitään sosiaalityöntekijästä tai lastensuojelusta. En tiedä sitten, onko lastensuojelu niin hidasta, ettei ilmoitusta ehditty käsitellä, vai katsottiinko se aiheettomaksi, koska mihinkään toimiin ei ehdittäisi ryhtyä, ennen kuin minusta tulisi täysi-ikäinen. Mutta entä jos meillä olisi oikeasti ollut jokin hätänä? 17-vuotiasko ei pysty tekemään mitään hälyttävälle tilanteelle kotona, mutta 18-vuotias selviytyy siitä itse? Tai ehkä sossu vaan unohti koko ilmoituksen, tiedä häntä.

Vierailija
51/70 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä kyllä lukea näitä "17v teinistä tehtiin ilmoitus kaljapullon takia" juttuja, kun omassa nuoruudessani ei tainnut koko lastesuojelua olla olemassakaan (olen nyt 30v), tai ainakaan IKINÄ heistä ei missään puhuttu, saati että ne olis jotenkin asioihin puuttuneet, vaikka Kotkassakin tunnetusti nuoriso rellesti viinan kanssa jo about 12vuotiaasta lähtien. Kovasti on maailma muuttunut.

Vierailija
52/70 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 08:58"][quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 12:16"]Minut siirrettiin kiusaamisen takia lastenkotiin - ja kaikkien aikojen pahin koulukiusaaja asui samassa laitoksessa tuolloin. Koulussa, pari viikkoa ennen muuttoani laitokseen kuulin tästä koulussa, kun yksi minulle tuntematon oppilas (kaikki kuitenkin tiesivät minut, vaikken minä ketään, koska tämä tyttö teki niin selväksi, että vihaa minua, syytä en tiedä) tuli sanomaan, että "X tuolla naureskelee, että muutat sen laitokseen. Kuulemma "näyttää sille paskalle missä mennään ja tekee mun elämästä helvettiä", jahka muutat samaan laitokseen." Olimme samalla luokalla tuolloin, eli en päässyt edes kouluun pakoon tuota ihmistä.

Kun kuulin tuon, mitä X oli sanonut minusta, menin paniikkiin, viilsin ranteeseen 42 viiltoa ja juoksin pois koulusta. Jäin melkein auton alle, kerkesi väistää, mutta tönäisi minut kumoon. Tuo ihminen oli kiusannut minua jo vuosia... Ja koulussa oli järjestetty useita palavereita tämän tytön, tämän vanhempien, minun, minun vanhempien ja opettajien kanssa, ja silti sossut sijoittivat minut samaan laitokseen...

Koulumatkat olivat helvettiä. Olimme samalla luokalla, joten lähdimme samaan aikaan kouluun. Kilometrin matkalla pysäkille minua uhkailtiin, lyötiin ja potkittiin hankeen. Monta viikkoa uhkaili hakata mun naaman nyrkkiraudalla paskaks. Kaikki oli helvettiä. En päässyt pakoon. Mene 4kk ja sain uuden sijoituspaikan. Ne 4kk olivat elämäni pisimmät kuukaudet...

Että näin. Minut sijoitettiin kiusaamisen takia pois kotoa, samaan laitokseen pahimman kiusaajani kanssa. Logiikka?
[/quote]

Siis miksi sinut otettiin pois kotoa, jos kiusaaja oli koulussa? Olitko itsetuhoinen, eivätkö vanhempasi kyenneet huolehtimaan sinusta? Miksi he suostuivat tuohon sijoitukseen?
[/quote]

Olin itsetuhoinen, ja suurin osa kiusaajista asuivat samassa naapuristossa. Sossut katsoivat, että ympäristön vaihdos saattaisi auttaa. Ei kuitenkaan ollut kyse siitä, etteikö vanhempani olisi pärjänneet kanssani.

Vierailija
53/70 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LS on parasta. Kun kokeilin, niin näin vaikka mitä kivoja värejä ja maailma näytti upealta. Sienten jälkeen paras psykedeeli.

Vierailija
54/70 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on ajatuksia herättäviä, kiitos! Kertokaa lisää!

Vierailija
55/70 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä tehtiin ls-ilmo, kun hain lääkäristä apua masennukseen. Lääkärille heräsi huoli lasten hyvinvoinnista kuulemma.

Ilmoitukseen reakoitiin 1-2 viikossa (en muista enää tarkkaan) eli saimme kutsun saapua lastensuojeluntoimistolle selvittämään asiaa (ilman lapsia). Siellä meille luettiin ilmoituksen sisältö ja kysyttiin mitä mieltä asiasta olemme/vastasiko ilmoitus tosiasioita. Lisäksi jonkin verran kyselivät parisuuhteesta ja kasvatusperiaatteista ja lapsistamme.

Ls-ihmiset kysyivät haluammeko, että he kysyvät lapsistamme päiväkodin kuvauksen vai, että he tulevat kotikäynnille ja tapaavat lapsemme kotona. Vastasimme, että ihan sama. He päättivät tulla kotikäynnille.

Meillä juttelivat vähän lasten kanssa leikin lomassa ja mun kanssa. Totesivat, että tarvetta lastensuojelutoimille ei ole. that's it. Ei jäänyt traumoja, vaikka lääkärin toiminta vituttikin alkuun.

Vierailija
56/70 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ihan hyvä La-kokemus. Kävimme mm. Hollywoodissa ja Universal studiolla.

Vierailija
57/70 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
58/70 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä tehtiin ilmoitus, kun käytiin koko perhe (äiti, isi, 1v ja 2v) yhdessä huoltoaseman vessassa. Sieltä kuului kuulemma lasten hakkaamisen äänia ja äiti näytti pelokkaalta.

Oltiin jo lähdössä jatkamaan huoltoasemalta matkaa kotiin, kun nuoremmalla tuli kakka. Meillä ei ollut vaippoja mukana, joten käytiin viereisestä kaupasta hakemasta. Ostettiin kaikille samalla jäätelöt.

Kun mentiin vessaan vanhempi aloitti kiukuttelun, kun ei malttanut pissata, kun jätski odotti pussissa. Nuorimmaisella oli vaippaihottumaa ja kakka kirveli, hän itki koko ajan vessassa. Vanhempi yritti ottaa sitä jäätelö pussia vessan pöydältä ja roskiksen kansi tipahti lattialle. Kansi oli metallia ja siitä kuului kamala kolahdus. Mies hermostui ja korotti ääntään. Mielestäni ihan turhaan ja hermostuin hänelle. Sitten lähdimme mököttäen ulos sieltä. Lapset sai jäätelöt ja tilanne oli ohi.

Tämä tapahtui sunnuntaina ja torstai iltana tuli sossun soitto. Järkytyin todella tästä soitosta. He yrittivät laittaa aikaa muutaman viikon päähän, mutta en suostunut, halusin hoitaa asian heti ja pyysin seuraavan vapaana olevan ajan, mikä oli vasta maanantaina. Perjantaina vein lapset lääkärintarkastukseen, joka todisti ettei lapsissa ole fyysisen väkivallan merkkejä.

Tapaamisessa ilmoitus todettiin aihettomaksi.

Mutta jos ilmoittaja luulee, että 1v ja 2v lapsia hakataan vessassa niin kovaa, että äänet kuuluu ulkopuolelle, miksi hän ei soittanut poliisia? Kutsunut vartijaa? Puuttunut mitenkään tilanteeseen? Päästi meidät lastenhakkaajat vaan lähtemään ja sossu ehdottaa aikaa vasta kahden viikon päähän.

Vierailija
59/70 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on pahasti sairas maa lastensuojeluilmoituksineen ja lastensuojelun toimintaan vedoten! Lapsia otetaan huostaan ihan tavallisilta perheiltä! Vain siksi että jollakin herää huoli ihan typeristä asioista..ja kun lastensuojelun kynsiin joutuu niin käydä voi miten vain..koska perhettä ei kuuntele kukaan! Muut näkee ja tietää teidän tilanteen paremmin!! Mielivaltaisesti toimii lastensuojelu suomessa!

Vierailija
60/70 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto