Masennusläkkeiden aloitusoireet
Viikko mennyt, mieli aivan maassa. Paljon pahempi olo kuin aloittaessa. En ole käynyt moneen päivään ulkona. Etoo.
miten kauan kestää, pitäisikö jo soittaa lääkärille?
Kommentit (94)
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 13:43"]
Kamalimmalle minusta näytti jonkun kertomus siitä että samaa vaikuttavaa ainetta sisältävä toinen lääke ei sopinut ja toinen sopi. Lumevaikutuksen puoleen kääntyisin vahvasti. Jos olisi annettu vielä kolmas lumelääke niin olisit varmasti voinut vielä paremmin.
[/quote]
olivatko lääkkeet biologisesti samanarvoisia? tiedätkö mtä se tarkoittaa?
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:53"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:29"]
Olen huomannut, että täällä av:llä usein faktat eivät pure vaan jumiudutaan pitkälti mututuntumaan ja puolustetaan henkeen ja vereen omaa näkemystä. Mulla on yleensä tapana laittaa lähteet näkyviin mihin tietoni perustan, lienee ammatillinen vamma.
[/quote]
Ei se lähteiden esittäminen täällä mitään auta! Täällä on muuten joku kirjoittaja, joka on vankasti sitä mieltä, että lääketehtaat ovat pelkkää salajuonta alusta loppuun. Oma puolueeton näkemykseni on, että lääkkeet ovat erittäin kivoja olemassa ja niistä on ollut minulle apua ja helpotusta monet kerrat. Ja kyllä, olen myös syönyt masennuslääkkeitä aikoinani.
[/quote]
Jos minuun viittaat, olet väärässä. Lääkkeet oikein käytettynä tiettyihin sairauksiin ovat varsin perusteltuja. Mutta lääketeollisuuden toimintatapoja nekään eivät pelasta. Yksi hyvä teko ei korvaa kymmentä huonoa, vai korvaako? Eettisyyden perään ainakin minä huutelen. Markkinointi& maksimaalinenvoitontavoittelu kaukana eettisyyden periaatteista.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:55"]
Kamalimmalle minusta näytti jonkun kertomus siitä että samaa vaikuttavaa ainetta sisältävä toinen lääke ei sopinut ja toinen sopi. Lumevaikutuksen puoleen kääntyisin vahvasti. Jos olisi annettu vielä kolmas lumelääke niin olisit varmasti voinut vielä paremmin.
[/quote]
[/quote]
Kyllä tiedän, biologisesti vaihtokelöpoinen tarkoittaa kliinisestisamanarvoista, ja siten keskenään vaihtokelpoista lääkettä.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:53"]
Olen huomannut, että täällä av:llä usein faktat eivät pure vaan jumiudutaan pitkälti mututuntumaan ja puolustetaan henkeen ja vereen omaa näkemystä. Mulla on yleensä tapana laittaa lähteet näkyviin mihin tietoni perustan, lienee ammatillinen vamma.
[/quote]
Ei se lähteiden esittäminen täällä mitään auta! Täällä on muuten joku kirjoittaja, joka on vankasti sitä mieltä, että lääketehtaat ovat pelkkää salajuonta alusta loppuun. Oma puolueeton näkemykseni on, että lääkkeet ovat erittäin kivoja olemassa ja niistä on ollut minulle apua ja helpotusta monet kerrat. Ja kyllä, olen myös syönyt masennuslääkkeitä aikoinani.
[/quote]
Jos minuun viittaat, olet väärässä. Lääkkeet oikein käytettynä tiettyihin sairauksiin ovat varsin perusteltuja. Mutta lääketeollisuuden toimintatapoja nekään eivät pelasta. Yksi hyvä teko ei korvaa kymmentä huonoa, vai korvaako? Eettisyyden perään ainakin minä huutelen. Markkinointi& maksimaalinenvoitontavoittelu kaukana eettisyyden periaatteista.
[/quote]
Muista ja ymmärrä kuitenkin se, että sinä et ole mikään ottamaan kantaa yksittäisten ihmisten lääkityksen tarpeellisuudesta tai tarpeettomuudesta. Eikä tuomitsemaan lumevaikutuksen uhreiksi niitä, jotka kertovat saaneensa masennuslääkkeistä apua.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:55"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä tiedän, biologisesti vaihtokelöpoinen tarkoittaa kliinisestisamanarvoista, ja siten keskenään vaihtokelpoista lääkettä.
[/quote]
äkkiäkös sen googlaa :) no oliko ne?
En ole yksittäistä ihmistä täällä lumevaikutuksen uhriksi väittänyt, mutta olen peräänkuuluttanut kriittistä ajattelua jokaisen kohdalla lääkityksen haitoista vs. hyödyt. Mikäli jollekin lääke auttaa ja haitat minimaalisia niin eihän se ole synti eikä häpeä, mutta jos haitat suuremmat kuin hyödyt mars lääkäriin keskustelemaan niistä. Kovin montaa viikkoa, en katselisi vaikeita sivuvaikutuksia, jotka pahimmillaan masennuslääkkeen kohdalla johtavat itsemurhaan.
Lisäksi koskaan ei pitäisi olla lääkitystä ilman seurantaa ja terapiaa.
Eipä kuule tarvitse googlailla perusasioita ;)
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 15:09"]
En ole yksittäistä ihmistä täällä lumevaikutuksen uhriksi väittänyt, mutta olen peräänkuuluttanut kriittistä ajattelua jokaisen kohdalla lääkityksen haitoista vs. hyödyt. Mikäli jollekin lääke auttaa ja haitat minimaalisia niin eihän se ole synti eikä häpeä, mutta jos haitat suuremmat kuin hyödyt mars lääkäriin keskustelemaan niistä. Kovin montaa viikkoa, en katselisi vaikeita sivuvaikutuksia, jotka pahimmillaan masennuslääkkeen kohdalla johtavat itsemurhaan.
[/quote]
Nyt täällä yksi masentunut veti herneen nenään. Synti eikä häpeä?? Kuuntele itseäsi! Häpeä itse.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 15:13"]
[/quote]
Nyt täällä yksi masentunut veti herneen nenään. Synti eikä häpeä?? Kuuntele itseäsi! Häpeä itse.
[/quote]
Niin lue E i ole synti eikä häpeä!
Luepa vielä ajatuksella se kommentti sitalopraamista ja essitalopraamista niin tajuat mistä on kyse. Lääketehtaan suurin puhallus on että niissä olisi jotain eroa. Ei vain ole.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 15:13"]
[/quote]
[/quote]
Niin lue E i ole synti eikä häpeä!
[/quote]
Toivon sinulle elämääsi vaikeaa tai vähintää keskivaikeaa kroonista masennusta. Morjes!
Miten maksat terapian omavastuuosuuden, jos elät perusturvan varassa? No, jos jättää laskut maksamatta...
No koitahan pärjätä ei varmaan auta sua, jos minä tai joku muu masentuu. Kokeilepa psykoterapiaa ja erilaisia rentoutushoitoja lääkityksen rinnalla. Kosketushoidoista mm. hieronta ja muut manuaaliset käsittelyt on apua masentuneelle.
Masennuslääkkeet pelastivat minut itsemurhan partaalta. Liikunta ja e-epa eivät olleet auttaneet paskan vertaa.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 15:41"]
Miten maksat terapian omavastuuosuuden, jos elät perusturvan varassa? No, jos jättää laskut maksamatta...
[/quote]
pyydä lääkäriä kirjoittamaan sos toimistoa varten lausunto, jossa perustellaan terapian tarpeellisuus. Sos.toim kuuluu maksaa sun omavastuuosuus.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 15:42"]
No koitahan pärjätä ei varmaan auta sua, jos minä tai joku muu masentuu. Kokeilepa psykoterapiaa ja erilaisia rentoutushoitoja lääkityksen rinnalla. Kosketushoidoista mm. hieronta ja muut manuaaliset käsittelyt on apua masentuneelle.
[/quote]
Kosketushoidot joopa joo. sulla ei kyllä ole mitään käsitystä vaikeasta masennuksesta.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 15:48"]
[/quote]
Kosketushoidot joopa joo. sulla ei kyllä ole mitään käsitystä vaikeasta masennuksesta.
[/quote]
Hei ei ne yksistään auta, mutta kuten huomaat ei lääkityskään auta ilman terapiaa. Kaikki nämä täydentävät toisiaan. Mutta ihan oikeasti hae se lausunto lääkäriltä sos.toimea varten, jotta omavastuuosuus maksetaan sos.toimen maksusitoumuksella.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 15:48"]
[/quote]
[/quote]
Hei ei ne yksistään auta, mutta kuten huomaat ei lääkityskään auta ilman terapiaa. Kaikki nämä täydentävät toisiaan. Mutta ihan oikeasti hae se lausunto lääkäriltä sos.toimea varten, jotta omavastuuosuus maksetaan sos.toimen maksusitoumuksella.
[/quote]
Miten tämän nyt nätisti sanoisi. Sos toimi ei todellakaan korvaa mitään kosketushoitoja saati hierontoja.
Niitä se ei korvaa, mutta terapian omavastuuosuuden korvaa... ja jos on fiksu lääkäri laittaa lähetteen fysioterapiaan jossa saat kehon jumeja pois. Fysioterapia lääkärin lähetteellä kuuluu kyllä lääke/lääkärikustannuksiin jotka sos. puoli korvaa.
Ei kaikki ole niin mahdotonta kuin luulet. Tsemppiä lääkärissä käyntiin.
[/quote]