Lenkkipolulla liikkuu outo hiippari :(
Asun ison kivan puiston vieressä jossa käyn lenkkeilemässä joka päivä. Nyt viime päivinä siellä on liikkunut outo musta hiippari, jonka katse on tyhjä ja kulkee hiljaa jatkuva hymy kasvoillaan. Mulla karmii selkäpiitä aina kun nään tän tyypin.
Mitä teen? Muita puistoja ei ole lähellä ja juoksua en halua lopettaa. Millaisia apuvälineitä on olemassa hyökkäyksen varalta, pippurisumuttimia tms?
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 22:08"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 22:04"]
Minulla ei tulisi mieleenkään lähteä lenkille ellen osaisi karatea. Karate ei paljoa maksa. Lähinnä vaivan harjoitella. Todella nopea tapa oppia itsepuolustusta.
[/quote]
Illuusio siitä, että omat itsepuolustustaidot ovat riittävät on jopa vaarallisempaa kuin se, että ei osaa lainkaan itsepuolustustaitoja. Joku on aina sua voimakkaampi ja nopeampi, etkä voi myöskään tietää sitä onko hyökkääjä sua teknisesti taitavampi kamppailija.
[/quote]
Eli mielestäsi karate on huiputusta, vaikka siitä on näyttävää todistetta että se toimii. Pelkkä urheilullinen harrastus antaa jo hyvät lähtökohdat pistää hanttiin päällekäyvää kohtaan ja totisesti karate on urheilullinen harrastus tappavine takasuorineen ja iskuineen.
Jos jotain asiaa mennään tekemään ja sitä ajatellaan käyttää niin luja usko osaamiseen kehittyy pian onnistumisten myötä.
Minä itse olen karaten keisari. Hallitsen nai han chin katan kiitettävästi. Kykenen murtamaan kaikki yleisimmät hyökkäykset silmätkin sidottuna.
[/quote]
Onnee.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 18:40"]
Onko sillä valkoinen keppi?
[/quote]
Ei ole valkoista keppiä. Onko nuo turvasuihkeet ja clas ohlsonin vehkeet laillisia?
Niin ja vaikka se ei olisikaan mikään raiskari niin onhan parempi kuitenkin valmistautua pahimpaan kuin tulla raiskatuksi tai tapetuksi.
ap
[/quote]
Porvoossakin kannattaa oppetella lukemaan. Avaapas uudelleen linkki.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 22:29"]Vai että karate keisari:D
[/quot
Juu, pisu lirahti, naurattaa!
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 16:54"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 16:53"]Eikös pippurisumuttimia saa olla, niihin tarvii vain luvan poliisilta. [/quote] Ei ihan perusjampalle myönnetä noita lupia. Lähinnä vartijoille taitavat mennä.
[/quote]
vartija ei oo kyl mmikään yli-jumala. ihan wt ammatti.
[/quote]
Rav. henkilökunta saa myös pippurisumuttimeen luvan poliisilta ( joutuvat yöllä kulkemaan+ känniset asiakkaat).
Siis joku mies kävelee puistossa ja se on automaattisesti vaarallinen??
Laskeutukaa nyt maan pinnalle välillä.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:16"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 17:16"]Onko kalju ja pitkä ja siistiin pukuun pukeutunut? Jos on, niin sinuna olisin varuillani... [/quote]Kui?:o
[/quote]
Ei ole kalju mutta muuten hyvin pukeutuneen ja siistin oloinen. Miksi?
ap
[/quote]
Slender man.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 22:11"]
Osta pikku hiuslakkapullo ja juokse se kädessä (korkki pois!). Kannattaa varmaan ensin suihkuttaa osa pois.
[/quote]
Mä olen muuten ihan oikeasti kuljettanut hiuslakkapulloa käsilaukussa niin että saan sen tarvittaessa esiin helposti ja voin suihkauttaa silmille, jos joku tulee liian lähelle :D Jouduin kävelemään myöhään iltaan ja aamuyöllä levottomalla alueella. En tiedä, mitä siitä hiuslakasta olisi oikeasti apua, mutta ainakin se antoi turvallisemman mielen, että on edes jotain :) Kai se ainakin saa toisen säikähtämään ja hieromaan silmiä, että saa vähän etumatkaa :P
Itse teen yö töitä, ja kävelen aina töihin ja töistä kotiin koska se on halvinta, ja tulee edes vähän liikuttua. Satun lähes aina samaan aikaan aamu 04.00 samaan kohtaan jossa joku mamma on ulkoiluttamassa koiraansa, aina se näyttää pelokkaalta, ja riuhtoo koiraansa paniikinomaisesti toisellepuolen katua. Olen koittanut välttää katse kontaktia, Kävellä niin että pidän pientä ääntä kengistä etten säikäytä, mutta koiralle hymyilen. Taidan hänellekkin olla ihme hiippari keskellä yötä metsä polulla, mutta pakko munkin on päästä kotiin.
M35
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 22:43"]
Itse teen yö töitä, ja kävelen aina töihin ja töistä kotiin koska se on halvinta, ja tulee edes vähän liikuttua. Satun lähes aina samaan aikaan aamu 04.00 samaan kohtaan jossa joku mamma on ulkoiluttamassa koiraansa, aina se näyttää pelokkaalta, ja riuhtoo koiraansa paniikinomaisesti toisellepuolen katua. Olen koittanut välttää katse kontaktia, Kävellä niin että pidän pientä ääntä kengistä etten säikäytä, mutta koiralle hymyilen. Taidan hänellekkin olla ihme hiippari keskellä yötä metsä polulla, mutta pakko munkin on päästä kotiin.
M35
[/quote]
Siis tuo mies mitä tarkoitan, on oikeasti tosi karmiva verrattuna muihin. En säikähtäisi niinkään jotain perusjamppaa mutta tuo kävelee niiiin hitaasti, ihan kuin suunnittelisi jotain. Pysähtyy välillä, sellainen karmiva virne naamalla tuijottaa kohti. Joku siinä vaan on, vaisto sanoo että tuota kannattaa vältellä.
Jos ostan netistä pippurisumuttimen/tms Suomessa kielletyn välineen, mitä sanktioita siitä voi seurata jos jään kiinni?
ap
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 22:43"]
M35
[/quote]
Siis tuo mies mitä tarkoitan, on oikeasti tosi karmiva verrattuna muihin. En säikähtäisi niinkään jotain perusjamppaa mutta tuo kävelee niiiin hitaasti, ihan kuin suunnittelisi jotain. Pysähtyy välillä, sellainen karmiva virne naamalla tuijottaa kohti. Joku siinä vaan on, vaisto sanoo että tuota kannattaa vältellä.
Jos ostan netistä pippurisumuttimen/tms Suomessa kielletyn välineen, mitä sanktioita siitä voi seurata jos jään kiinni?
ap
[/quote]
No Muakin karmii kyllä aamuisin kun katson peiliin!;D.. No ei, toki vaistoon kannattaa luottaa koska meitä ihmisiä on moneen junaan.. Virosta saa teleskooppi pamppua, pippurisumua, kyynelkaasua, ja hermokaasua, sekä sähkötainnutinta aika helposti tuotua suomeen (kiinni jäämisen riski on melko mitätön), ja jos jää kiinni, saat siitä sakkoja laittoman aseen hallussa pidosta, joka on aika lievä rike. Jos käytät sitä toiseen ihmiseen on sanktio aika paljon isompi, mutta jos se suojaa sinua raiskaukselta tai pahoinpitelyltä niin se on sakon arvoista? Toivon kuitenkin ettet käytä sellaista asetta ellei uhka ole todellinen. Itse siis miehenä omistan näitä aseita koska yö työssäni kohtaan todellisia vaaratilanteita, mutta suomen laki ei helposti myönnä lupia. Jos henkeni on todella uhattuna niin otan mielummin sakot (toistaiseksi ei koskaan ole ollut). Siksi sähkötainnutin, tai pippuri sumu on hyvä vaihtoehto, Pampulla voi jo vahingossa aiheuttaa vakavaa haittaa jonka takia en suosittele. Sumu ja sähkö on korkeintaan hätävarjelun liittottelua.. ja luvattoman aseen hallussa pitoa. Suomen laki on aika tarkka.
Pakko kommentoida, että itse en todellakaan lenkkeilis siellä, jos se tyyppi on siellä. Kuinka monesti oot sen nähnyt? Koita vaihtaa lenkkeilyaikaa ja tarkkaile näkyykö häntä vai onko samaan aikaan aina kuin sinäkin? Liikkuuko puistossa paljon muita ihmisiä samaan aikaan? Voisiko olla jpku koiranulkoiluttaja? Käytkö valoisaan aikaan siellä vai jopa pimeässä?
Vaistoon kyllä kannattaa luottaa. Ole varovainen!
Rikot silloin järjestyslakia eli tulee sakkoa. Jos käyttää esim. pippurisumutinta syylistyy moneen eri rikkeeseen tilanteesta riippuen ja mahdollisuus on, että voi tulla muitakin, kuin sakkoa.
Laita tuntomerkit tarkasti ylös kengännauhoja myöten.
Missäpäin tämä hiippari hiippailee?
Miksi menet sinne puistoon juoksemaan...juokse ihmisten ilmoilla ja tienvartta pitkin. Ja hei, ap voi olla itse joku hullu joka näin yrittää saada tietoa miten naiset varustautuvat. Älkää kertoko parhaimpia kikkojanne.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 22:08"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 22:04"]
Minulla ei tulisi mieleenkään lähteä lenkille ellen osaisi karatea. Karate ei paljoa maksa. Lähinnä vaivan harjoitella. Todella nopea tapa oppia itsepuolustusta.
[/quote]
Illuusio siitä, että omat itsepuolustustaidot ovat riittävät on jopa vaarallisempaa kuin se, että ei osaa lainkaan itsepuolustustaitoja. Joku on aina sua voimakkaampi ja nopeampi, etkä voi myöskään tietää sitä onko hyökkääjä sua teknisesti taitavampi kamppailija.
[/quote]
Eli mielestäsi karate on huiputusta, vaikka siitä on näyttävää todistetta että se toimii. Pelkkä urheilullinen harrastus antaa jo hyvät lähtökohdat pistää hanttiin päällekäyvää kohtaan ja totisesti karate on urheilullinen harrastus tappavine takasuorineen ja iskuineen.
Jos jotain asiaa mennään tekemään ja sitä ajatellaan käyttää niin luja usko osaamiseen kehittyy pian onnistumisten myötä.
Minä itse olen karaten keisari. Hallitsen nai han chin katan kiitettävästi. Kykenen murtamaan kaikki yleisimmät hyökkäykset silmätkin sidottuna.