Onko tämä pimeä aika muille rankkaa?
Mua väsyttää tämä pimeys valtavasti. Syön D-vitamiinia ja nukun periaatteessa riittävästi, yritän ulkoilla sen, mitä ehdin ja syödä terveellisesti jne. Silti koko ajan on väsynyt ja vähän niin kuin krapulainen olo (johtuu osittain myös pienestä flunssan poikasesta).
Nyt huomasin ajattelevani, että oispa ihanaa, jos nousisi kuume (!) niin voisin jäädä päiväksi kotiin yksin makaamaan sohvalle!
Muilla samaa?
Kommentit (31)
Kyllä tämä on varsin masentava vuodenaika, vaikuttaa selvästi mielialaani.. Olen myös ensimmäistä kertaa ajatellut tuota kirkasvalolampun ostamista..
On. Tämä on tosi raskasta juurikin tuon pimeyden takia. Väsyttää kaiken aikaa vaikka söisi mitä ja vaikka kuinka yrittäisi nukkua.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 15:54"]
Te sentään saatte vertaistukea, jotka koette syksyn/talven ahdistavaksi/masentavaksi/väsyttäväksi. Mulle kevättalvi, kevät ja alkukesä ovat ihan hirveää aikaa, kun koko ajan on valoisaa, ihan liian kirkasta. Olen kamalan väsynyt, joinakin vuosina jopa masentunut maaliskuusta kesä-heinäkuuhun saakka kun on vaan liikaa valoa eikä edes pysty nukkumaan (ei auta pimeä makkari). Tätä ei juuri kukaan tunnu ymmärtävän.
Kun syksy saapuu ja tulee pimeää, saan voimani takaisin ja jaksan mitä tahansa.
[/quote]
Sama täällä. Pahimpina kausina pitää käydä unilääkkeet että saisin keväällä ja kesällä nukuttua. Ja aina, ihan joka hemmetin kerta, kun puhun asiasta ääneen, sanoo joku "mutta iloitse nyt kun täällä Suomessa on aina niin synkkää ja pimeää" tai "No on pakko olla tuollainen ilonpilaaja. Et ymmärrä yhtään mille kaamosmasennus tuntuu". No ymmärränpäs, minä masennun ja väsyn keväällä, ja se on aivan yhtä raskasta kuin kaamosmasennuskin. Silti en mene sössöttämään kaamoksesta kärsiville että "Iloitakaa nyt kun tää pimeän aika on niin lyhyt", tai kuinka heidän tulisi vain ottaa itseään niskasta kiinni...
Olen tavannut kevätmasennuksesta kärsiviä vain netissä. Käsittääkseni tämä on kuitenkin aivan yhtä yleisät kuin kaamosmasennuskin, tästä ei vain puhuta.
Koko päivän tuntuu siltä kuin olisi juuri noussut ylös eikä olisi herännyt kunnolla.
Olen syntynyt ihan väärään maahan, ei ole ihme että lämpimän ja aurinkoisen maan asukit ovat niin avoimia ja iloisia.
Nim. Herään sit keväällä
Mulla oli tossa lokakuun lopussa ja koko marraskuun ihan järkyttävä väsymys päällä koko ajan. Nyt se on onneksi ruvennu hellittäää vähän, ehkä oon tottunut taas tähän pimeyteen.
Mutta oli kyllä tosi rankkaa tossa aiemmin.
Rakastan pimeyttä. Mitä pimeämpää, sen parempi.
Vihaan auringonsäihkettä keväällä.
Mä tykkään pelkästään kesästä ja kyllähän pimeys on aika ahdistavaa. Tää on mennyt paljon paremmin kuin pelkäsin ja mulle tälläinen talvi käy tosi hyvin. Olen tajunnut että kylmyys, pakkanen ja lumi on ne mitkä mua ahdistaa selvästi eniten. Nythän meillä on aika eurooppalainen talvi. Mä niin toivon että selvittäis koko talvi ilman lunta ja pakkasta ja sitten olisi mahdollisimman lämmin ja pitkä kesä. Kyllä se olis aika ihanaa silloin!!
Kyllä on niin saakelin rankkaa! Oikein pistää ärsyttämään. Pakko heti herätyskellon soidessa POMPATA ylös, etten vain jäisi sänkyyn peiton alle makaamaan..
Olen töissä koko päivän ulkona, kotiin päästyäni en jaksaisi edes viedä roskia tai käydä suihkussa, saatika siivota.
Tekisi vain mieli käpertyä sohvalle viltin alle ja ottaa kahvikuppi sekä hyvä sarja pyörimään.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 15:32"]Tämä vuodenaika on perkeleestä. En jaksa tarkentaa, koska olen liian väsynyt.
[/quote] just niin :|
Mä tykkään pimeästä, mutta varsinkin tänä vuonna olen huomannut olevani ainakin väsyneempi mitä pidemmälle syksy etenee. Ahdistaakin ehkä tavallista enemmän. Yleensä kesä on vaikuttanut muhun tällä tavalla ja syksy on ollut mukavaa aikaa. Nyt ilmeisesti molemmissa on enemmän huonoja puolia, ärsyttää.