Kauppojen maksupäätenäppäimissä on 40 % suolistobakteereita!
Näin kertovat tutkimukset. Muista käyttää hanskoja tms. kun painelet tunnuslukuja (ja kun työntelet kätryyjä ja kantelet koreja). Näitä taidellaan puhdistella vaan kerran vuodessa, jos koskaan!
Myös kännyköiden näppäimistöissä on valtavasti suolistobakteereita.
Kommentit (20)
Av-palstan mammoista 4% on perusteettomasti bakteerikammoisia!
Hyvä vaan. Parantaa vastustuskykyä!
Onneksi pesen ensimmäisenä kädet saippualla kun tulen kotia.
Onko 40 % kaikista maksupäätenäppäinten bakteereista suolistobakteereita?
Juuri näin on 40 % kaikista näppäimissä olevista on peräisin peräaukon ympäristöstä, ne ovat sitkeitä, monet muut bakteerit mnehtyvät.. On se kauheeta. Voi saaad vaikka mitä TAUTEJA. Itse minulla on
kertakäyttöhanskan pää jonka pistän sormeen ennen näppäilyä.
Pitäsi vaati että kauppa desinfisioi näppäimet aina asakkaan jälkeen, koska edellisen käsissä voi olla vaikka mitä bakteereita ja viruksiaHUh, huh,
maahanmuuttaja
Ap:lle tiedoksi, että niitä bakteereja on ihan joka paikassa. Kun menet ulkomaille sairastut ns. turistiripuliin, sen aiheuttaja on suolistobakteeri, joka on eri knataa kuin meidän kotimaiset bakteerit, joihin olet tottunut. Toki hygieniasta pitää huolehtia, mutta ei tarvitse olla hysteerinen. 40 % kuulostaa paljolta, mutta jos siinä on 5 bakteeria näppäimiställä, niin 40% tarkoittaa, että 2 on suolistobaktereja. Ja steriili ei ole koskaan mikään pinta.
Minä pesen käteni aina kaupasta tultuani, juurikin siitä syystä että kauppa on yksi pahimmista bakteeripesistä. Maksupäätteiden lisäksi on vaakoja, kärryt, korit, ovenkahvat, kylmäaltaissa kansia ja kahvoja.
Entäs ostoskärryt ja korit. Hui saakeli ! En mene enää ikinä kauppaan
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 13:52"]Pitäsi vaati että kauppa desinfisioi näppäimet aina asakkaan jälkeen, koska edellisen käsissä voi olla vaikka mitä bakteereita ja viruksiaHUh, huh,
maahanmuuttaja
[/quote]
Sussa niitä bakteereita on
Siksi ne kädet pitää pestä kun tulee kotiin, vessassakäynnin jälkeen ja ennenkuin alkaa tekemään ruokaa ym ym.
Ja ei kannata syödä kynsiä tai sorkkia silmiä tai nenää niillä paskaisilla käsillä...
Ne näppäimet ovat 60 % pvc:tä, 40 % suolistobakteereita. Jälkimmäisiä käytetään yksinkertaisesti kustannusten leikkaamiseksi, asiakkaat eivät ole valmiita maksamaan laadusta.
t. muovialan ammattilainen
Ainkaan meidän K-kaupassa näitä näppäimiä ei ole pyyhitty koskaan :-D
Olen ollut kassalla vuosia töissä.
Hyvin kauppa käy ja asiakkaat painelee kiltisti. Jos joku ottaisi näyteen niin OHO siinä niitä olisi perä- ja muu aukko bakteereita niin että silmissä vilisis. :-D TERVETULOA VAAN NÄPPÄILEEN!!!!
Miettikääpä niitä apteekin maksupäätteitä!!
Entäpä ne nappulat tai pinnat, mitä juuri parhaillaan koskettelet!
Vielä kun sais niistä joskus sen suolistotaudin. Ikinä ei oo tullut! Miten selität ap sen?
40% mistä?? Kokonaispainosta? Jos näin on, niin sitten tämä on hurja uutinen. Muutoin ei paljon hetkauta suuntaan tai toiseen. Tapana pestä kädet yleensäkin kaupasta tai muuten ulkonta kotiin tultua.
Pysykää siis kaikki äidit ärsyttävien kersojenne kanssa pois kaupoista! Olis helpompi meille bakteerikäsille käydä kaupoissa:).
Tietääkö joku, miten usein/harvoin kaupan koreja tai ostoskärryjä pestään. Niissä on usein jotain töhnääkin pohjalla. Kerran olen nähnyt, kun niitä pestiin kesällä ulkona.
Mitä ihmettä tuo otsikko tarkoittaa??!?!? 40 % mistä? Onko 40 % kaikista maksupäätenäppäinten bakteereista suolistobakteereita? Steriilejä niistä näppäimistä ei saa.
Näppiksiin kyllä kertyy likaa ja bakteereita, se on selvä, mutta niitä on myös kaikissa oven kahvoissa, pöytäpinnoilla, julkisissa liikennevälineissä... ne leviävät kätellessä ja koskiessa ihan mihin vaan.