Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestääkö 7kk vauva yön erossa vanhemmistaan?

Vierailija
11.11.2014 |

Meillä pieni yökukkuja, joka herää edelleen ihan jatkuvasti pitkin yötä ja takana siis melkein 7kk unettomia öitä (herää siis vaihtelevasti 1h-2,5h välein edelleen). Päikkäreitä en ole nukkunut vauvan syntymän jälkeen, koska en yksinkertaisesti pysty, koko ajan on jotenkin sellaisessa valmiustilassa ja levoton olo jos keskellä päivää yrittää väkisin saada itseään nukkumaan. Öisin pystyisin nukkumaan, mutta se on mahdotonta kun pieni herättää ihan jatkuvasti :/

Mietittiin mieheni kanssa pyytää isovanhempia meille yhdeksi yöksi vauvan kanssa ja itse suunnata hotelliin nukkumaan. Olisi kiva käydä illalla vaikka yhdessä syömässä ja pelaamassa biljardia ja mennä sitten NUKKUMAAN koko yöksi! Mietityttää vain, onko 7kk ikäinen valmis viettämään yön erossa vanhemmistaan... Mitä mieltä olette? Minkä ikäisen vauvan olette jättäneet yöhoitoon ja miten se sujui?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 11:29"]

Miksette siellä kotona nuku vuorotellen vieraspedissä jossain kaukana makkarista? Pakkoko on lapsi hylätä?

[/quote]

Ihanko tosissasi rinnastat isovanhempien kanssa nukkumisen lapsen hylkäämiseen? Voimia sulle lapsiperhearkeen, ei taida sulla oma jaksaminen olla ihan kunnossa!

[/quote]

Kiitos, minä voin mainiosti. Meidän taaperomme on aina nukkunut läpi yön hyvin. Kaksikuukautisena alkoi nukkua 8 tunnin yöunia, vuotta myöhemmin meni jo 10 tuntia putkeen. Meillä ei kärsitä vähistä yöunista. Välillä on kuitenkin aikoja, jolloin on pitänyt päästä pois nukkumaan, esimerkiksi silloin, kun on ollut kova yskä eikä ole halunnut valvottaa muuta perhettä. Silloin on laitettu patja jonnekin mahdollisimman kauas vauvan sängystä. Ei ole tullut mieleenkään, että lähdetään hotelliin.

Ihmettelen, mitä hyötyä siitä on pidemmän päälle, jos menee yhdeksi yöksi hotelliin nukkumaan. Ehkä yhden yön saa nukuttua tavallista enemmän. Vauva kuitenkin yöllä herätessään panikoi, jos ei äitiä ja isää olekaan siinä lähellä. Säälin kovasti sitä lasta. Vaikka vauvan vanhemmat tietävät, että isovanhemmat ovat luotettavia, ei vauva sitä ymmärrä. Aikooko ap jatkossakin tehdä näin? Eikö olisi parempi laittaa vauva vaikka jonkinlaiseen unikouluun? Taikka sitten vuorotella niin, että toinen nukkuu muuallakodissa  kunnon unet ja seuraavana yönä vaihdetaan?

Vierailija
2/24 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viestin 18 kirjoittajalla ei ole hajuakaan millaista on ihan oikea ja todellinen univaje. Suuta siis pienemmälle ennen kuin teet itsestäsi aivan naurettavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 00:04"]

Eli viestin 18 kirjoittajalla ei ole hajuakaan millaista on ihan oikea ja todellinen univaje. Suuta siis pienemmälle ennen kuin teet itsestäsi aivan naurettavan.

[/quote]

Miksi päättelet, etten tiedä, mikä on univaje? Univaje voi tulla muustakin asiasta kuin huonounisesta vauvasta, voi herrajee... Elämää on ennenkin kuin alkaa tehdä lapsia.

Vierailija
4/24 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 00:04"]

[/quote]

Miksi päättelet, etten tiedä, mikä on univaje? Univaje voi tulla muustakin asiasta kuin huonounisesta vauvasta, voi herrajee... Elämää on ennenkin kuin alkaa tehdä lapsia.
[/quote]

No tottakai sulla on ollut univaje, vieläpä paljon pahempi kuin ap:lla. Tietenkin, tyhmä minä.

Vierailija
5/24 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan aattelet että itse saat nukuttua erossa vauvasta. Mun pikkukukkuja nukku ekan kerran 4 tuntia putkeen 1,5 vuoden iässä, mutta en osannut olla erossa siitä. Jotenkin sitä ite tuli niin levottomaksi ja mietti vaan miten se pärjää miten se pärjää jos oli jossain. Mut pääseehän sieltä hotellista poiskin jos valtaa sellanen levottomuus. Ja mulla ehkä oli sillain eri tilanne kun sille ei kelvannut mikään muu kuin äidin ihokontakti, niin tiesin että jos lähden johonkin niin se huutaa suoraa huutoa vaikka sen neljä tuntia minkä oon poissa. :/ Tai ei mun tarvinnut edes lähteä mihinkään ekaan 10 kuukauteen: sen piti saada olla iholla tai se huusi kuin hyeena. En ois ikinä etukäteen kyllä ajatellut ryhtyväni näin extremetasolla läheisyyteen vauvan kanssa..

Nyt kun se on 2-vuotias ja puhuu sujuvasti niin jätän sen mielelläni jos vaan joku hoitaa :D Jännästi nää muuttuu, mutta toisaalta se ei enää huuda mun perään. Ja tsemppiä ton valvomisen kanssa muutenkin. Yksi paremmin nukuttu yö tekee ihmeitä. Ja vauva muuttuu niin nopeasti että jonakin yönä se alkaa vaan nukkua. Toivottavasti aiemmin kuin myöhemmin.

Vierailija
6/24 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette siellä kotona nuku vuorotellen vieraspedissä jossain kaukana makkarista? Pakkoko on lapsi hylätä?

[/quote]

Onkohan tullut mieleen, että kaikki eivät asu missään luksuslukaalissa, jossa pääsisi jonnekin "kauas" makuuhuoneesta? Asuinpinta-alaa saattaa olla esimerkiksi hulppeat 50 m2, joka käsittää makuuhuoneen, olohuoneen ja keittiön. Kyllä se nykyajan kodeissa ääni kantaa ihan kiitettävästi sen yhden seinän läpi varmasti makkarista sinne keittiön perimmäiseen nurkkaan. Jos nyt ei halua sitten missään ulko- ta häkkivarastossa koisata?

Ja mitä hylkäämistä se on, jos vanhemmat ensimmäisen kerran seitsemään kuukauteen ovat yhden yön erossa lapsestaan? Tuskinpa he ajattelivat sillä reissulla mihinkään Meksikon auringonlaskuun loppuelämäkseen karauttaa???

Vierailija
7/24 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin, kaikilla ei ole sitä kartanoa, jonka länsisiipeen voi vetäytyä hiljaisuuteen rentoutumaan ja nukkumaan. Tavallisessa kaupunkikolmiossa ei sitä kitinää/karjuntaa pääse karkuun muutenkuin lähtemällä ulos ulko-ovesta.

Vierailija
8/24 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienikin lapsikin selviää yön erossa vanhemmistaan, äiti puolestaan todella harvoin lapsestaan.

Vierailija
9/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hengissä pysyy, mutta jos et ota sitä uniaikaa itsellesi, ette välttämättä pysy enää järjissänne. Hotelliin siis vaan.

Vierailija
10/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää. Pitää teidänkin saada levätä!

Vierailija
11/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kestää. Voi olla, että lapsi nukkuu mummon hoivissa paremmin. Pieni loma tekee teille kaikille hyvää. Nauttikaa.

Vierailija
12/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisessa tilanteessa ymmärrän että pieni lapsi täytyy saada yöksi hoitoon. tottakai levännyt ja jaksava äiti on lapselle parempi kuin väsynyt. ilman muuta nyt kunnon yöunet! miksi lapsen isä ei heräile öisin jotta sinä saisit nukuttua edes sen yhden yön?

Vierailija
13/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kummilapsi oli samanlainen pienenä. Oli sitten ekan kerran mun luona yötä ollessaan 4kk, ja nukkui paremmin kuin kertaakaan siihen asti kotonaan oli nukkunut. Syytä en tiedä. Mutta kuitenkin, hyvin pärjäsi lapsi.

Vierailija
14/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä käy viikot töissä ja herää 4.45 joka aamu, silloin yöherätykset hoidan vain minä. Viikonlopuisin isä osallistuu yöheräämisiin, mutta herään itsekin väkisin joka kerta kun en osaa olla noteeramatta vauvan itkua. Isäkin on väsynyt kun ei saa koskaan nukkua kunnon yötä ja siksipä hänkin olisi sen hotelliyön tarpeessa...ap

Vierailija
15/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai!joskus voi käydä juuri näin että se lepo jää vanhemmilla vähälle, ehdottomasti kannattaa pitää pieni breikki,ottaa omaa aikaa,levätä ja ladata akut täyteen että virkistyy ja jaksaa taas :) 

Vierailija
16/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikku neiti oli mummolassa eka kertaa yökylässä kuuden kuukauden iässä..mummi reppana ei malttanut nukkua koko yönä mutta neiti nukkui sitäkin paremmin..:) oli ihana saada itsekkin miehen kanssa nukuttua pitkästä aikaa hyvin..tuo neiti kun oli aikamoinen valvottaja ensimmäiset kuukaudet..meillä pahimmassa valvomisvaiheessa isä valvoi yhden yön viikossa jotta itse sain levättyä..:) vaati kyllä korvatulpat etten joka ininään havahtunut..:) mars, hotelliin siitä vaan!!:)

Vierailija
17/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kysymyksiä.

Vierailija
18/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta hotelliin marsmars! Lapset ei mene rikki siitä että luotettavat isovanhemmat heitä hoitaa. Ja on kaikkien etu että äiti ja isäkin saa joskus nukkua. (Ja viettää kahdenkeskistä aikaa)

Vierailija
19/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vauva 6 kk:n ikäisenä mummolla hoidossa, koska olin edellisenä yönä nukkunut vain noin tunnin. Vauva herätteli, enkä saanut unta. Omasta mielestäni vanhemmat ehdottomasti hotelliin nukkumaan.

Vierailija
20/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi