BMI 42 ja raskaus
Haluaisin kovasti vielä yhden lapsen, mutta lääkäri kielsi tuon huiman Bmi:n vuoksi. Pudotan koko ajan painoa, mutta ikä taitaa tulla vastaan ennen turvallisia lukemia. :'(
Kommentit (40)
Huhhuh. Jos ap olisi 165 cm pitkä, hänen täytyisi painaa ainakin 130 kg jotta bmi olisi noin iso...
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 09:46"]saanko udella että mikä sairaus saa bmin nousemaan tommosiin lukuihin? 
[/quote]
Vakava masennus ja bed.
Mulla BMI 45 viimeksi kun raskauduin ja ikääkin vielä 40v. Eipä tullut mieleenikään kysellä lääkäriltä lupia hankkia lasta.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 09:46"]saanko udella että mikä sairaus saa bmin nousemaan tommosiin lukuihin? 
[/quote]
Vakava masennus ja bed.
[/quote]
Ja vielä harkitset lasten hankkimista??? Ehkä kannattaa nuo hoitaa ensin kuntoon, että olisit tasapainoinen äiti lapsellesi..kyse ei taida olla pelkästä laihduttamisesta.
Kertokaa mitä sairauksia/ongelmia ylipaino voi tehdä lapselle? :D nyt kyllä kiinnostaa.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 11:14"]
Kertokaa mitä sairauksia/ongelmia ylipaino voi tehdä lapselle? :D nyt kyllä kiinnostaa.
[/quote]
Olen kanssa tätä aina miettinyt, kun en tunne ketään jolla olisi ollut ongelmia. Itse olen jokaisen kohdalla ollut ylipainoinen ja aina vaan enemmän ja enemmän. Raskaudet on sujuneet sitä helpommin mitä enemmän niitä on ollut, samoin kuin palautuminen ja yövalvomiset. Raskautumisesta puhumattakaan!
t:15
Tarkoitan siis että kun odottava on ylipainoinen. T:17
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 09:46"]saanko udella että mikä sairaus saa bmin nousemaan tommosiin lukuihin? 
[/quote]
Vakava masennus ja bed.
[/quote]
Mikä on bed?
Suomalaiset tyhmänä uskoo että jos on ylipainoa niin kaikki on vituillaan. Sitä se on kun alkaa pelkäämään että apua olen ylipainoinen mä kuolen. Syödään rasvatonta ja kasvirasva paska ruokaa niin kas kummaa ongelmia tulee. Ei se ylipaino tee ongelmaa tulevalle lapselle. Ottakaa ne laput pois silmistä.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 09:31"]
Paljonko on pudotettavaa? Vuodessa ehtii saamaan hyvin 20 kg pois jos on motivaatiota.
[/quote]
No tuo on jo liian helppo.
Nimim. Vuosi ja -45kg. Helposti, kun vaan alkuvaikeuksista selvisi.
Bed = ahmimishäiriö. Eli syömishäiriö jossa ahdistaa muttei oksenneta.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 11:22"]Bed = ahmimishäiriö. Eli syömishäiriö jossa ahdistaa muttei oksenneta.
[/quote]
Ai sille on tuollainen nimikin ...
Empä lähtisi tuolla cv:llä lasta tekemään. Vaikea masennus ja mättää ruokaa... vauvan kanssa arki on selväpäisellekin haasteellista. Ja syömistenkin kanssa saa miettiä.
Muakin kiinnostaisi kuulla, mille lapsi ihan käytännössä altistuu, jos äiti on ylipainoinen?
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 09:31"]
Paljonko on pudotettavaa? Vuodessa ehtii saamaan hyvin 20 kg pois jos on motivaatiota.
[/quote]
No tuo on jo liian helppo.
Nimim. Vuosi ja -45kg. Helposti, kun vaan alkuvaikeuksista selvisi.
[/quote]
Jos ikää on jo 35 niin 45 kg laihtuminen vain vuoden ajassa nostaa mahdollisuutta siihen, että nahka jää roikkumaan. Nuorena tollanen laihdutus onnistuu, vähän vanhemman kannattaa olla jo varovaisempi ellei halua rumaa vartaloa. Osahan ei sen mahdollisuutta tiedä ennenkuin on jo liian myöhäistä.
Lisäksi pidemmällä ajalla laihduttaessa opitaan varmemmin se elämäntyyli.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 11:25"]Muakin kiinnostaisi kuulla, mille lapsi ihan käytännössä altistuu, jos äiti on ylipainoinen?
[/quote]
Voi olla kohdussa ahdasta kun plösöä ympärillä. ..
Mutta siis äidin elimistöhän siinä joutuu koville. Muutenkin lihavalla rasittuu elimet, nivelet ym kun ylipainoa. Saati sitten kun sikiö vielä vaatii lisää. On sydän siinä  kovilla...
Kaikki voi varmasti kuvitella miten läski puuskuttaa portaissa. Sitten ppitäisi äisi vielä aikiön elintoiminnoistakin kropan huolehtia.
Toinen asia on syöminen. Läski lihoo helpommin. Raskauden aikana tulee syötyä enemmän. Läski on raskauden jälkeen helposti vielä läskimpi. Voi sitä ihon venymisen määrää..
Mitä järkee ees aatella mitää raskautumista ja vauvaa jos sairastaa vakavaa masennusta??? Kannattas hoitaa ittesä kuntoo ennen ku rupee hankkimaa vauvoja.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 11:25"]
Muakin kiinnostaisi kuulla, mille lapsi ihan käytännössä altistuu, jos äiti on ylipainoinen?
[/quote]
Raskausdiabetes, istukan huono toimivuus (hapenpuute), verenpaineen nousu (istukan virtaukset huonot). En ole lääkäri, mutta olen ollut raskaana, kun BMI oli 42. Itseltä kuoli lapsi.
Laihduttakaa, ennen kuin teette lapsia!
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 11:25"]
[/quote]
Raskausdiabetes, istukan huono toimivuus (hapenpuute), verenpaineen nousu (istukan virtaukset huonot). En ole lääkäri, mutta olen ollut raskaana, kun BMI oli 42. Itseltä kuoli lapsi.
Laihduttakaa, ennen kuin teette lapsia!
[/quote]
Ikävää kuulla, että lapsesi kuoli. Silti en sanoisi, että lapsen kuolema johtui ylipainostasi.
Perheessäni on nainen, jolta kuoli viisi lasta, eikä hän ollut ylipainoinen. Näitähän sattuu, ei se ole välttämättä painosta kiinni.
saanko udella että mikä sairaus saa bmin nousemaan tommosiin lukuihin?