Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun lintsarit ovat pilanneet oikeasti sairaiden maineen!!!

Vierailija
11.11.2014 |

Jumalauta että raivostuttaa kun joutuu sairaana hakeutumaan hoitajan vastaanotolle räkätaudin ja kuumeen takia vaikka esimies pystyisi antamaan sairauslomaa sen 1-3 pv. Vaan kun on esimies jolle pitää raportoida joka aamu ja vielä iltapäivällä että kyllä, olen vieläkin sairas ja ei, en ole kokenut ihmeparantumista yhdessä yössä.

Olen hyvin harvoin sairaana ja silloin kun olen flunssassa niin pystyn hädintuskin istumaan, sen verran kovat kivut ovat ja kuumekin (38-39) vie kaikki voimat. Ei siis todellakaan mitään pikkunuhaa. Silti näiden lintsareiden, krapulaisten ja muiden lorvikatarria potevien vittupäiden takia esimies ei usko että olen sairas vaikka ääneni on lähestulkoon poissa ja yskiessäni kuulostan tukehtuvalta.

Senkin ajan minkä käytän lääkärissä ja olostani raportoimiseen voisin nukkua tautia pois koska en jaksa mitään muutakaan! Nämä muka-sairaat sen sijaan jaksavat shoppailla saikkupäivinä, itselleni kävelymatka sängystä vessaan on pisin mitä kipeänä jaksan.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole kovin isona hommana pitänyt sitä, että käyn terveydenhoitajalta hakemassa saikkulapun. Meillä kyllä saa olla omalla ilmoituksella 3 päivää pois, mutta en käytä sitä mahdollisuutta, koska niistä aina joku juoruilee, että olikohan oikean syyn takia. Haen aina saikkulapun. Jaksan kyllä raahautua sen verran kotoa pois kipeänäkin.

Jos on isompi juttu, eli jalka murtunut tms. niin silloin pitää jo muutenkin mennä lääkäriin

Vierailija
2/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen! Samoin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, näinhän se nykyään on, jos ei omalla ilmoituksella voi olla pois, näin meilläkin. Just oli työkaveri viikon flunssan vuoksi saikulla, ehti ja jaksoi kyllä käydä ottamassa tatuoinnin, olla lasten harkoissa hallilla yms :)

Vierailija
4/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja töihinhän ei mennä, vaikka kunto jo antaisi myöten. Kun kerran on se saikku kirjoitettuna. Sehän on palkallista ylimääräistä lomaa. Itse en kehtaisi.

Vierailija
5/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen takiahan minä sitä lappua lähdenkin hakemaan kun kukaan ei usko, edes pomo. Edellisen kerran (vuosi sitten) hoitaja kysyikin, että onko mulla oikeasti noin paha olla kun todellakin raahauduin seinästä tukea ottaen vo:lle. Aulassa sen sijaan odotti meikattua ja laitettua nauravaista potilasta niin onhan se ollut järkytys kun joku tulee oikeasti sairaana.

Vierailija
6/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 08:35"]

No, näinhän se nykyään on, jos ei omalla ilmoituksella voi olla pois, näin meilläkin. Just oli työkaveri viikon flunssan vuoksi saikulla, ehti ja jaksoi kyllä käydä ottamassa tatuoinnin, olla lasten harkoissa hallilla yms :)

[/quote]

Toisaalta, miksi pitäisi maata peiton alla ja ulista hiljaa jonkin räkätaudin ja yskän takia? Pitääkö näytellä ylisairasta ja vielä klenkatakin, että olisi uskottavasti saikulla? Jos nenä valuu solkenaan, aivastelee ja röhii, ei sellaisena voi kyllä olla vaikkapa hoitajan työssä ja kumarrella jojo sieraimessa vuodepotilaan päällä, mutta jalka saattaa ihan hyvin nousta vaikkapa koiraa lenkittämään tai istumaan jäähallille lätkätreenien ajaksi. Pitikö tähän laittaa jokin keventävä hymiö perään, jolla peitellään vittumaista kyyläilyä?

Vierailija
7/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 08:39"]Niin ja töihinhän ei mennä, vaikka kunto jo antaisi myöten. Kun kerran on se saikku kirjoitettuna. Sehän on palkallista ylimääräistä lomaa. Itse en kehtaisi.
[/quote]

Niin kyllähän se sairaana tuntuukin ihan lomalta. Ehkä tosiaan ne lorvailijat kokee sen LOMANA.

Vierailija
8/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 08:44"]

[/quote]

Toisaalta, miksi pitäisi maata peiton alla ja ulista hiljaa jonkin räkätaudin ja yskän takia? Pitääkö näytellä ylisairasta ja vielä klenkatakin, että olisi uskottavasti saikulla? Jos nenä valuu solkenaan, aivastelee ja röhii, ei sellaisena voi kyllä olla vaikkapa hoitajan työssä ja kumarrella jojo sieraimessa vuodepotilaan päällä, mutta jalka saattaa ihan hyvin nousta vaikkapa koiraa lenkittämään tai istumaan jäähallille lätkätreenien ajaksi. Pitikö tähän laittaa jokin keventävä hymiö perään, jolla peitellään vittumaista kyyläilyä?

[/quote]

No, yleensä ihminen ei jaksa kuumessa touhuta, mutta hän on vähän erilainen tapaus.

Vierailija
9/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä, minä, minä. Kukaan muu ei varmasti oikeasti ole kipeä." Sinähän et ap kuulostakaan yhtään vittupäältä. Ei kaikki näytä kipeältä. En itsekään näytä, vaikka olen ollut sairaslomalla 2kk. Ja kyllä käyn shoppailemassa enkä makaa perse homeessa koko ajan kotona. Työkykyinen en silti ole, kun en montaa tuntia pysty olemaan jalkeilla.

Vierailija
10/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 08:44"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 08:35"]

[/quote]

[/quote]

Sepä se on kun toiset, esim. ei-perusterveet, menevät siitä flunssastakin niin huonoon kuntoon että ajatuskin lenkkeilystä vie järjen. Flunssa kuitenkin paranee vain levolla. Eri asia joku selkävaiva jolloin kuuluukin olla liikkeessä.

Vierailija
11/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 08:51"]"Minä, minä, minä. Kukaan muu ei varmasti oikeasti ole kipeä." Sinähän et ap kuulostakaan yhtään vittupäältä. Ei kaikki näytä kipeältä. En itsekään näytä, vaikka olen ollut sairaslomalla 2kk. Ja kyllä käyn shoppailemassa enkä makaa perse homeessa koko ajan kotona. Työkykyinen en silti ole, kun en montaa tuntia pysty olemaan jalkeilla.
[/quote]

No mä nyt en kehtaisi noin kauaa edes olla sairauslomalla. Työ on mulle niin tärkeä. Kannattais varmaan hakeutua kevyempiin hommiin kuin lorvia kotona jonkun toisen piikkiin.

Vierailija
12/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 08:44"]

[/quote]

Pitikö tähän laittaa jokin keventävä hymiö perään, jolla peitellään vittumaista kyyläilyä?

[/quote]

Tietenkin, vittumainen voin olla, mutta kyylää musta ei saa tekemälläkään :)

Vierailija
13/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 08:53"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 08:51"]"Minä, minä, minä. Kukaan muu ei varmasti oikeasti ole kipeä." Sinähän et ap kuulostakaan yhtään vittupäältä. Ei kaikki näytä kipeältä. En itsekään näytä, vaikka olen ollut sairaslomalla 2kk. Ja kyllä käyn shoppailemassa enkä makaa perse homeessa koko ajan kotona. Työkykyinen en silti ole, kun en montaa tuntia pysty olemaan jalkeilla. [/quote] No mä nyt en kehtaisi noin kauaa edes olla sairauslomalla. Työ on mulle niin tärkeä. Kannattais varmaan hakeutua kevyempiin hommiin kuin lorvia kotona jonkun toisen piikkiin.

[/quote]

Voi nyt vittu...että jaksaa aikuinen ihiminen olla lapsellinen. Kannattaisi varmaan, joo. Hohhoijaa. Sama varmaan pätee esim. kaikkiin työttömiin, että kannattaisi varmaan hakeutua töihin.

Vierailija
14/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 08:53"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 08:51"]"Minä, minä, minä. Kukaan muu ei varmasti oikeasti ole kipeä." Sinähän et ap kuulostakaan yhtään vittupäältä. Ei kaikki näytä kipeältä. En itsekään näytä, vaikka olen ollut sairaslomalla 2kk. Ja kyllä käyn shoppailemassa enkä makaa perse homeessa koko ajan kotona. Työkykyinen en silti ole, kun en montaa tuntia pysty olemaan jalkeilla. [/quote] No mä nyt en kehtaisi noin kauaa edes olla sairauslomalla. Työ on mulle niin tärkeä. Kannattais varmaan hakeutua kevyempiin hommiin kuin lorvia kotona jonkun toisen piikkiin.

[/quote]

Voi nyt vittu...että jaksaa aikuinen ihiminen olla lapsellinen. Kannattaisi varmaan, joo. Hohhoijaa. Sama varmaan pätee esim. kaikkiin työttömiin, että kannattaisi varmaan hakeutua töihin.
[/quote]

No mikä helvetin järki on pitää työpaikan listoilla näitä jotka ei kuukausiin, jos ikinä, ole sinne palaamassa? Sama jäädä kokonaan kotiin ja ottaa töihin sellainen joka jaksaa olla koko päivän "jalkeilla".

Vierailija
15/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä Alatisairaita milloin milläkin syyllä tuntuu nykyään olevan vähän joka työpaikassa... Mikä siihen on syynä?

Vierailija
16/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen ap! Onneksi tuli se lakimuutos, ettei ensimmäisestä sairaspoissaolosta makseta palkkaa. Omalla työpaikalla on vähän hillinnyt tuota "flunssaa" 

Pitäis olla myös se, työnantajan oikeus.. Jos joku on "koko ajan kipeänä" 1-2 päivää.. Niin vaatia, että hän käy aina hakeamassa lääkärintodistuksen työterveyslääkäriltä. Kunnalliseen tms kun menee (aina eri lääkärit + kiire) niin saa saikkua 3 päivää jo sillä kun sanoo että on "kipeä olo"..

Vierailija
17/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 09:12"]

Tiedän tunteen ap! Onneksi tuli se lakimuutos, ettei ensimmäisestä sairaspoissaolosta makseta palkkaa.

[/quote]

Mikä ihmeen lakimuutos? Ei sitä ainakaan meillä noudateta...

Vierailija
18/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 08:40"]No sen takiahan minä sitä lappua lähdenkin hakemaan kun kukaan ei usko, edes pomo. Edellisen kerran (vuosi sitten) hoitaja kysyikin, että onko mulla oikeasti noin paha olla kun todellakin raahauduin seinästä tukea ottaen vo:lle. Aulassa sen sijaan odotti meikattua ja laitettua nauravaista potilasta niin onhan se ollut järkytys kun joku tulee oikeasti sairaana.
[/quote]

Pöh. Ei ulkonäkö sitä välttämättä kerro, kuinka kipeä on. Minä meikkaan lähes 40:n asteen kuumeessakin silloin harvoin kun kuume nousee. Olen pitkään toimintakykyinen, vielä yli 39:ssäkin pystyn esim. olemaan tietokoneella. Eikä normaali ruumiinlämpöni edes ole tavallista korkeampi.

Vierailija
20/24 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 09:33"]

http://www.hs.fi/paivanlehti/kotimaa/Kokoomus+Ensimm%C3%A4inen+sairausp%C3%A4iv%C3%A4+palkattomaksi/a1348886385652

[/quote]

No, eihän tuo ole voimassa hyvä hönö!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi