Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahmimintahäiriö ja ruuan korvaaminen alkoholilla

Vierailija
11.11.2014 |

Kärsin ahmimishäiriöstä ja ruoka pyörii 24/7 mielessä ja unissa. 2 eri lääkitystä olen kokeillut ja niistä en ole saanut apua kun mielialaan vähän. Alkoholi on ainut toimiva tapa saada ruoka pois mielestä. Olen nyt juonut noin joka toinen päivä. Juon vasta kun on päivän hommat tehty. Krapulaa ei tule ja menen ajoissa nukkumaan. 
Yleensä syön runsaan aamupalan klo 8. Töissä en syö mitään, juon laimennettua appelsiinimehua vain. Klo 14-15 saatan syödä välipalaa jos joudun kokkaamaan päivällisen, ja päivällisen syön klo 16. Sen jälkeen olen syömättä iltaan asti, ja jos tulee ahmimishimo niin alan juomaan ja jätän syömisen kokonaan välistä, jos ei tule ahmimishimoja niin syön vielä iltapalan. 

Onko muita tämmösellä alkoholi dieetillä, miten on sujunu?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP, ymmärrän tuskasi. Olen itse pienestä asti kärsinyt kausittaisista ahmimishäiriöistä. Lapsuus oli koetteleva ja tunsin saavani helpotusta kun vetäydyin omaan huoneeseen ja hukutin suruni ähkyihin. Nyt olen 32v. ja vastoinkäymisten lyödessä vajoan itsesääliin ja luulen tekeväni olon paremmaksi jos ahmin. Ja sitten tietty kaduttaa jälkeenpäin. Paino on pompannut parhaillaan 103kg, onneksi siitä tosin jo 8 vuotta. Olen 171cm pitkä. Hoikimmillani oli 70kg ja silloin olo oli tietysti hyvä ja urheilin paljon. Masennuksen iskiessä palasin ahmimiseen ja nyt paino on ollut jo pari vuotta 85 kg paikkeilla. MUTTA, saan ajoittain oikeita tsemppipiikkejä ja tiedän että tähän ongelmaan ainakin minulla parhaiten auttaa kun poistan ruokavaliostani kaksi asiaa. VEHNÄ JA SOKERI. Olin juuri reilu kuukauden tällä ruokavaliolla ja mitään ahimispiikkejä ei tullut kun verensokeri pysyi tasaisena. Lisäksi söin kromia joka tuntui auttavan :) Itsekuri mulla on aina ollut säälittävän huono ja nyt tiedän että pitäisi palata takaisin tuohon ruokavalioon, mutta mutta...... Tsemppiä kovasti sinne AP:lle ja muillekin asian kanssa kamppaileville. Koitetaan rakastaa ja arvostaa itseämme, vain sen kautta voimme onnistua <3

Vierailija
22/28 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 09:32"]

Yritä saada aamupalastasi mahdollisimman proteiinipitoinen. Lounaalla on myös syötävä jotain.

[/quote]

Lounaan pakolli syönti ilman nälkää vaan aikaan saa mulle nälän, ennen syöntiä ei oo yhtään nälkä ja kohta on kauhea nälkä. En näe syytä miksi söisin silloin kun ei ole nälkä. Viikolla lounas aikaan en voi syödä kun töissä ei ole ruokataukoa. Sitten kun on aikaa tauolle niin voikin jo lähteä kotiin klo 14, ja päivällinen on kuitenkin kun mies tulee töistä klo 16. Protskua tossa eilisen aamupalassa oli 27g. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että on mitään väliä syökö proteiinia paljon vai vähän, sillä ongelma on tunnepuolella tai rutiineissa. Kokeile ap muuttaa päiväsi ohjelmaa kokonaan. Se aika, kun yleensä ahmit, muuta se ihan erilaiseksi. Mene vaikka kahden viikon ajan joka ilta katsomaan kaksi elokuvaa peräkkäin. Tai mene kirjastoon lukemaan. Älä jää kotiin syömään, älä toista samaa kaavaa.

Vierailija
24/28 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten juot ? Kalja & siideri tosi kaloripitoista, monet viinit myös. Viina+sokeriton lantrinki on kevyin vaihtoehto. Mutta kannattaa ottaa kohtuudella jos otat, harvalle sopii viina suuremmissa määrin ! Pienet hömpsyt vaan jos se auttaa.

Vierailija
25/28 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 09:17"]Eilisen ruuat:

aamu(8): kahvia maidolla, omenamehua, 2 ruisleipää, tuorejuusto, palvikinkku, kevyt kreikkalainen jogurtti 2dl

töissä: 3dl appelsiini mehua laimennettuna (meillä ei edes ole ruokataukoa)

välipala(14): porkkanaa ja dippiä 10% kermaviiliin, 2 palaa tummaa suklaata

päivällinen(16.30) peruna, porsaanpihvi, valkosipulivoi, sienikastike, metsäsienisalaatti

illalla: hehkuviiniä, paripalaa porkkanaa dipin kanssa. Ja hyvin nukutti. 
AP
[/quote] no aika hyvät safkat. Mun peruspäivä, ehkä vähän enemmänkin. Viinissä on paljon kaloreita muuten. Ja ei noi sun ruoat mitää laihduttajan/keventäjän ruokia ole muutenkaan, mutta ihan hyvää perus safkaa. Luulin ettet söisi paljon mitään kun juot, onneksi syöt kumminkin hyvin.

Vierailija
26/28 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun syöminen tai syömättömyys ole syy miksi avaat pullon. Olet alkoholisti. Siinä on kamalasti kaloreita, ei ihme että olet lihonut. Harrastatko liikuntaa?

Onko sinulla lapsia? Ehkä 6- vuotias eroahdistunut reppana? Katselee kun äiti "ravitsee" itseään?

SYÖ älä juo! Se mitä suustasi alas laitat on valinta.

Vierailija
27/28 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos siirtäisit addiktion liikuntaan. Minulla toimi. :)

Vierailija
28/28 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi kun liityin kiloklubiin, se on ilmainen. Ja olen ollut syömishäiriön takia sairaalassakin aikoinaa, on ollut oksenteluakin ja ylipäätänsä aina oli jotain ongelmaa syömisen kanssa. Vaikkei laihduta, siellä voi seurailla paljonko oikeasti syö ja mitä syö. Itse kyllä laihduin 1500kalorilla vaikka tavotteenani oli vaan terveellisempi ja tasapainoisempi elämäntapa. Nyt olen normaalipainoinen. Aluksi tuli parina päivänä ahmintaa, mutta merkkasin nekin kalorit sinne, se jotenkin vaan auttoi hahmottamaan paremmin.

Itse muuten joskus tosiaan laihduin alkoholillla 10kg, olin samassa tilanteessa kuin sinä. Mulle vaan tuli alkoholiongelma ja jouduin katkolle. Näkö myös lähti aina loppuvaiheen krapuloissa ja mielenterveys meni vielä huonommaksi. Ja kilot tuli ryminällä takasin. Koita ottaa rennompi asenne siihen painoon... Vaikka helpommin tietty sanottu kun tehty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä