Äidit, jotka laittaa alle vuoden ikäisensä päiväkotiin
Olen alkanut vihdoin ymmärtää, että vain huonot vanhemmat laittavat vuoden ikäisen tai nippa nappa yli päiväkotiin. Miksi sitten on edes lapsen hankkinut, jos ajattelee, ettei sen kanssa sitten viitsi olla. Päiväkodissa ei kukaan ehdi lasta huomioida nykyisessä taloustilanteessa ja henkilökuntaa on muutenkin vähän. Olen ihan reilusti sitä mieltä, että kukaan itseään kunnioittava äiti ei vie alle kolmevuotiasta päiväkotiin.
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:04"]
Voi vitsi miten ihanaa, AV'stä on tullut Keltikangas-Järvinen-uskovaisten leikkikenttä jossa morkataan työssäkäyviä veronmaksajia...
[/quote]
Keltikangas-Järvinen on vain sanansaattaja. Ei ole kyse hänen osaamisesta eikä tutkimuksista vaan kansainvälisesti korkeatasoisten tutkijoiden työstä ja ymmärryksestä jota K-J on yrittänyt tuoda suomalaisten tietoisuuteen kun media ja poliittinen vääntö haluavat kieltää tosiasiat.
Entä jos isä vie? Onko yhtä paha?
Entä pph tai palkattu hoitaja kotona?
Oon ollut palkattuna lastenhoitajan niin että lapsi oli 9kk kun hoito alkoi. Äitinsä teki kuuden tunnin työpäivää. Ei ollut mitään ongelmaa, ympärisö oli tuttu ja turvallinen koti ja lapsen ehdoilla (ymmärätte varmaan mitä tarkoitan vai pitäisikö sanoa tarpeiden mukaan) mentiin.
Nyt on jo 17-vuotias tasapainoinen ihana nuori mies jonka kanssa edelleen hyvät välit :)
Syntyi erityislaatuinen side välillemme aikoinaan :)
Mutta: en väittäisi ettei päiväkodissa riittäisi hoivaa pienelle. Sielläkin aikoinani työskennelleenä.
Minä menen töihin tammikuussa ja lapsi on silloin 9 kk. Vaihtoehtoja ei ole.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 01:28"]Minä menen töihin tammikuussa ja lapsi on silloin 9 kk. Vaihtoehtoja ei ole.
[/quote]
Miksi ei? Me myytiiin omakotitalo pois, kun säästöt loppu. Nyt vuokralla
Oi muistan kun opiskeluaikan olin yhdessä päiväkodissa harjoittelussa 4-5-vuotiaitten ryhmässä ja pihalla ulkoillessa mun ohjaaja sanoi mulle "että tuossa on meidän helmi" ja näytti yhtä pientä tyttöä. Luulin et hänen nimensä oli Helmi, no ei ollut vaan koska hän oli koko päiväkodin nuorin (alta vuoden) oli hän paikan "helmi".
Kyllä heitä hyvänä pidetään ja arvostetaan :)
Ne on paholaisia. Vääryys. Lapsista tulee, öö, vanhempia lapsia siellä tarhassa. Ja se on vääryys. Kotona ei tapahtuis mitään, mut tarha vaan on niin paha. Se on monsteripaikka. Lapset saavat siellä, öö, ruokaa ja nukkua. Mut siis se on niinku tosi paha juttu....
Ihan kauheata että joku vie pienenkin lapsensa ammattitaitoisten koulutettujen ihmisten hoiviin :(
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 01:20"]Oon ollut palkattuna lastenhoitajan niin että lapsi oli 9kk kun hoito alkoi. Äitinsä teki kuuden tunnin työpäivää. Ei ollut mitään ongelmaa, ympärisö oli tuttu ja turvallinen koti ja lapsen ehdoilla (ymmärätte varmaan mitä tarkoitan vai pitäisikö sanoa tarpeiden mukaan) mentiin.
Nyt on jo 17-vuotias tasapainoinen ihana nuori mies jonka kanssa edelleen hyvät välit :)
Syntyi erityislaatuinen side välillemme aikoinaan :)
Mutta: en väittäisi ettei päiväkodissa riittäisi hoivaa pienelle. Sielläkin aikoinani työskennelleenä.
[/quote]
Kuuluuko vauvalla syntyä erityinen suhde ventovieraaseen? Sehän on äidinkorvike.
Meillä itse mietin raaskinko laittaa lapsia hoitoon, kun nuorin on 11kk. Soittelin asiasta päivähoidon ohjaajan kanssa ja hänen mielestään ei ole mitään syytä huoleen. Aloitamme myös 6 tunnin tai lyhyemmillä päivillä.
Itse en halua kotiin enää jäädä. Olen jo töissä ja mies kotona vuorostaan. Huomaan, että olen ollut paljon rennompi ja tyytyväisempi nyt, kun saan käydä töissä
Kukin tyylillään. Minä en ymmärrä äitejä, joiden persettä kutittaa toisten äitien ratkaisut muksujen hoidon suhteen.
Jep, siitähän siinä kyse onkin ettei lapsen kanssa VIITSI olla.
Oletko koskaan kuulut sanasta työ?
Mutta joo, niin vanha provo kuin vain taivas voi olla, joten jaksa hukata tähän yhtään enempää aikaa.
Huonoja ihmisiä ovat ne, jotka arvostelevatvtoisten valintoja niistä mitään tietämättä. Sellainen on myös ap. Erittäin huono ja empatiakyvytön ihminen.
Ihan oikeasti, herätkää. On oikeassa elämässä ok etä käy töissä ja ansaitsee elantonsa. En ymmärrä missä vaiheessa siitä on tehty rikos joidenkin mielestä.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 01:32"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 01:28"]Minä menen töihin tammikuussa ja lapsi on silloin 9 kk. Vaihtoehtoja ei ole.
[/quote]
Miksi ei? Me myytiiin omakotitalo pois, kun säästöt loppu. Nyt vuokralla
[/quote]
onko käynyt mielessä että kaikilla ei sitä taloa ole? lisäksi pitkällä tähtäimellä on typerää myydä (etenkin jo maksettu asunto) ja muutta vuokralle. maksat hyvällä tuurilla tuplahintaa ja ylikin ja vieläpä vieraan taskuun.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 06:22"]Kukin tyylillään. Minä en ymmärrä äitejä, joiden persettä kutittaa toisten äitien ratkaisut muksujen hoidon suhteen.
[/quote]
Ja silti valitetaan ettei ihmiset opeta lapsiaan ja nuoriaan käyttäytymään, ulkoistavat kaiken kodin ulkopuolelle jne..
Anteeksi, mutta miten tämä teoriasi toimii sellaisissa maissa joissa äitiysloma on muutaman kuukauden?
Mietittäväksi: millainen vanhempi myy omakotitalon, josta olisi voinut tulla lapsille perintö, ja siirtyy asumaan vuokralle?
Mä sitä paitsi uskon, että vaikka nykyään Suomessa on paljon halpoja tontteja syrjäisillä seuduilla ja halpoja omakotitaloja pienissä kaupungeissa, niin tulevaisuudessa, ehkä noin sadan vuoden päästä, niilläkin on ihan toisenlainen arvo. Yksi Suomen erityisyyksistä näet on siinä, että täällä on niin paljon luontoa ja rauhaa.