Uskovainen yh-äiti haluaisi löytää uskovaisen miehen, mistä ihmeestä?
Olen eronnut usean vuoden avioliitosta kolme vuotta sitten, mieheni jätettyä minut toisen naisen vuoksi. Hän ei ollut uskovainen. Ero on ollut elämäni kovin paikka, varsinkin kun liitosta syntyi nyt 5-vuotias lapsi. Luottamus miehiin romahti, ja olen onnellinen, etten menettänyt mielenterveyttäni, lähellä mentiin. Mutta lapsi pelasti minut, pakotti jaksamaan ja oli elävä todiste rakkaudesta joka ei kuole.
Nyt siis vihdoin vuosien jälkeen, olen alkanut miettimään että olisi kiva löytää mahdollisesti uusi puoliso. Mihinkään baarituttavuuksiin ei ole lapsenkaan takia kiinnostusta, eikä ne sovi muutenkaan minulle, mutta en oikein tiedä mistä aloittaisin... Kaikki ystäväni ovat vakiintuneita, perheellisiä ihmisiä, ei heidän kanssaan pääse oikein konsertteihin, keikoille,... Tällä kertaa, "vahingosta" viisastuneena, olen päättänyt katsoa vähän sitä vakaumustakin. Ei edellinen puolisoni ateistikaan ollut, mutta ei selvästi myöskään kristillisiin arvoihin uskova. Olen miettinyt, mitenköhän lapsi vaikuttaa uskovaisten miesten tutustumishalukkuuteen?
Vinkkejä? :)
Kommentit (44)
Mä olen etsinyt hyvää miestä yli 20 vuotta, kun ex-puoliso jätti. Eipä ole löytynyt.
On se kumma, että pettäjämies löysi uuden tuossa tuokiossa. Aikoinaan uskovaa esittämällä huijasi minut naimisiin, kattia kanssa, mikään uskova se ei ollut. Oma lapsensakaan ei pidä huijariin yhteyttä.
Harmittaa, että joutuu aina olemaan yksin.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 00:25"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 00:17"]Eli siinä tapauksessa ap:lle riittää ihan normaali asiallinen kaverisuhde, esimerkiksi vaikka työkaverin tai naapurin kanssa, eikä hän tarvitsekaan mitään parisuhdetta.
Parisuhteessa on aika paljon muitakin etuja muihin ihmissuhteisiin nähden, kuin pelkkä seksi. Vai olitko itse miehesi kanssa ainoastaan siksi, että voitte harrastaa seksiä, ja muuten suhde ei eronnut naapurisuhteesta? Ei ihme jos tuli ero.
Miehille parisuhde on yhtä kuin seksi. Jos kuvittelet, että miehiä aidosti kiinnostaa naisen luonne, tai muut ominaisuudet kuin ulkonäkö, niin erehdyt. Miehiä ei myöskään kiinnosta parisuhteen arki, eikä muu pakollinen yhdessäoloaika suhteessa, ellei nainen tee hänelle sinä aikana jotain palveluksia.
Vanheneva nainen onkin avioliitossa täysin arvoton kapistus, jonka voi heittää pois.
On mahdotonta ymmärtää naisia, jotka kerran jo eronneena vielä yrittävät pitää kiinni romanttisista kuvitelmistaan miehiin liittyen. Voi voi.
Aviossa oleva ei itse päätä kehostaan, vaan hänen kehonsa kuuluu hänen puolisolleen (Paavali). Minä Luterilaisena aviomiehenä saan pyytäessä seksiä vaimoltani (semmoista mitä hän pystyy sillä hetkellä antamaan), mutta toisaalta vaikka mitä sattuisi, pysyn aina hänen rinnallaan ja huolehdin hänestä ja lapsistamme parhaani mukaan. Näin ei naapuri tai työkaveri tee.
Uskovainen exäni voisi olla kiinnostunut jos olet nuori, nätti ja hyväkroppainen :)
Ap:n motiivi on minusta selvä: Hänellä on halu ja toive löytää hänen kanssaa samanlaisen arvomaailman omaava mies itselleen kumppankis. Entä miksei uskova saisi, tai voisi kysellä neuvoja myös tältä(kin) palstalta? -Pitäisikö neuvoa aina kysyä vain ja ainoastaan paikoista, jotka vastaavat eniten omia ennakkoluuloja ja käsityksiä pitäytyä saamissaan vastauksissa. - Varmaan sinun mielestäsi me uskovaiset emme saisi opiskella esimerkiksi yliopistossa koska on ilmeinen vaara, että saatamme kuulla tai lukea jotain joka on tlkittavissa niin, että se on enempi tai vähempi ristiriidassa uskomme kanssa.