Olen rakastunut ns. kolmannen maailman mieheen
Mies on köyhä, elämä on täynnä rahaongelmia ja huolia kotimaassa asuvista sukulaisista. Hän työskentelee täällä maahanmuuttajien matalapalkkahommissa, ja lähettää kaikki rahat kotimaahansa. Hän on myös valtavan ihana ihminen ja hyvä rakastaja mutta tietysti tämä asetelma mietityttää, ja välillä iskee toivottomuus ettei tämä millään voi toimia. Elintasoero meillä on aika suuri... Onko muita vastaavassa tilanteessa? Miten suhteenne on edennyt vai oletteko nähneet parhaaksi lopettaa?
Kommentit (53)
Vaikka nuo tuloerot jne.ei haittaisi niin kannattaa tosiaankin sitten harkita pitkään ennenkuin alkaa mihinkään vakavampaan ja viralliseen. Suuremmaksi ongelmaksi voi muodostua kulttuurierot ja uskonto. Eli mies todennäköisesti islaminuskoinen tai hindu. Ja vaikka kuinka vaikuttaisi "tavalliselta" ja nykyaikaiselta täällä Suomessa niin ero voi olla kuin yöllä ja päivällä jos menette miehen kotimaahan ja hän on omiensa parissa. Jos on syntymästä asti kasvatettu kulttuuriin jossa naisen asema on lähinnä tehdä lapsia nyrkin ja hellan välissä ei niitä periaatteita ainakaan kokonaan helposti kitketä pois vaikka olisi Suomessa ollutkin jo jonkin aikaa. Länsimainen itsenäinen ja vapaa nainen voi olla melko pian törmäyskurssilla miehen periaatteiden kanssa. Suhtautuminen esim.eronneeseen naiseen ja päätökseen olla tekemättä lisää lapsia voi miehen kotimaassa olla ihan jotain muuta kuin täällä.Voi tietysti käydä hyvinkin mutta suosittelen huolellista harkintaa, etenkin kun sinulla on lapsiakin.
Nimim.Kokemusta (valitettavasti) on :/
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 00:44"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 00:40"]
Mies on Bangladeshista.
[/quote]
Luoja varjele, mitää jäännös sakkaa värkkäätte tänne.:-(
[/quote]
no eiköhän se sulla ja kersoillaski ole pienten Bangladeshilaisten lasten tekemiä vaatteita kaapit täynnä, hyvin ovat vissiin ne kelvanneet?
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 02:30"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 00:44"]
Mies on Bangladeshista.
[/quote]
Luoja varjele, mitää jäännös sakkaa värkkäätte tänne.:-(
[/quote]
no eiköhän se sulla ja kersoillaski ole pienten Bangladeshilaisten lasten tekemiä vaatteita kaapit täynnä, hyvin ovat vissiin ne kelvanneet?
[/quote]
Se että orjat tekee vaatteita ja käyttää niitä ei tarkoita kuitenkaan sitä, että niitä orjia tänne pitäisi raahata...
Minulla suhde sellaiseen mieheen. Ei mikään ongelma koska minun rahat riittää hyvin hänen elättämiseen. Enemmän olen huolissaan siitä että hän kyllästyy Suomeen jos ei löydä mielekästä tekemistä. tällä hetkellä opiskelee suomenkieltä. Naimisiin ollaan menossa kun saadaan paperiasiat kuntoon. kulttuurierot ei minua ainakaan hätkähdä ja tulevaisuudessa onkin tarkoitus asua kahdessa maassa, eli viettää myöskin useamman kuukauden vuodessa hänen kotimaassaan.
Ja hyvin nukutun yön jälkeen unet/provot jatkuvat.
Ap täällä, päätän nyt olla provosoitumatta pohjasakka-kommenteista ja jättää ne omaan arvoonsa. Mies on muslimi joo, mutta maltillinen. Pidän hänen tavasta kohdella minua, enkä koe hieman dominoivampaa miestä ongelmalliseksi vaan minusta se antaa suhteeseen kipinää, että miehellä on oma roolinsa ja naisella omansa. Häpeäkseni on tunnustettava, että suomalaisten miesten kanssa minä olen ollut usein se komentelija... tässä suhteessa sitä ei siedetä. :) Puhumme molemmat hyvää englantia ja mies opettelee suomea.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 00:09"]
Nimenomaan mies on vahva ja pärjäävä. Mutta suku on siellä elätettävänä ja ongelmissa. En tiedä kuinka moni suomalainen mies jaksaisi tehdä kahta työtä, 12 tunnin työpäiviä koko ajan, seitsemänä päivänä viikossa, valittamatta. Minusta suvusta huolehtiminen on arvostettavaa, mutta olen surullinen nähdessäni sen kaiken raatamisen määrän. Se on paljon yhden ihmisen kannettavaksi.
Olen ollut avioliitossa suomalaisen vakavaraisen miehen kanssa, enkä kaipaa takaisin, nyt olen paljon onnellisempi.
[/quote]Mä en ole koskaan nähnyt mamun RAATAVAN töissä. Eli mistä työstä kysymys.
Jos miehellä on yliopistotutkinto hän voisi mennä koulutusta vastaaviin töihin.
Millä statuksella mies on täällä?
Kehitysmaiden yliopistotutkinnot on usein ihan huuhaata. Lisäksi puhuvat yliopistotutkinnoista, joita ei meidän mittapuulla ole olemassa. Ts. valehtelevat. Ja vaikka olisi, niin valitettavasti noissa maissa yliopistot on usein kirjekursseja ja tutkinto vähemmän kuin meidän amispaperi.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 00:03"]
Yh-äiti ottamassa riesakseen kehitysmaalaisen. Ei hyvänen aika. Arvosta itseäsi. Tarvitset vahvan, itsenäisen ja pärjäävän miehen etkä mitään sosiaalitapausta, ellet sitten halua pudota itsekin alaluokan pohjalle.
[/quote]
Miten voit olaa sitä mieltä, että Ap.n mies on sosiaalitapaus? Tekee kahta plkkatyötä ja elättää perhettään ulkomailla. Missä kohtaa se sossu tulee tässä apuun??
Mies on Bangladeshista.
[/quote]
Onko mies muslimi? Muslimit eivät arvosta länsimaisia ei-musliminaisia tippaakaan...
Muutenkin kulttuurierot voivat olla roimat...
- onko yhteistä kieltäkään?
Haluaako mies vain hyötysuhteen, sitä kautta pysyvän oleskeluluvan, tavoitteena Suomen kansalaisuus - siis silkkaa hyväksikäyttöä?
- onko kuitenkin jo perhe kotimaassa?
- kenelle rahat menevät todella, onko velkojia, ihmissalakuljettajat? Miten on päässyt Suomeen?
Suurta varovaisuutta suositan...
- Babgladeshin tyylisissä maissa tapahtuu kauheita asioita...
- eikä ainakaan lasten pariin pidä päästää, jos ei edes tiedä juuri mitään miehestä ja hänen kavereistaan...