Olen rakastunut ns. kolmannen maailman mieheen
Mies on köyhä, elämä on täynnä rahaongelmia ja huolia kotimaassa asuvista sukulaisista. Hän työskentelee täällä maahanmuuttajien matalapalkkahommissa, ja lähettää kaikki rahat kotimaahansa. Hän on myös valtavan ihana ihminen ja hyvä rakastaja mutta tietysti tämä asetelma mietityttää, ja välillä iskee toivottomuus ettei tämä millään voi toimia. Elintasoero meillä on aika suuri... Onko muita vastaavassa tilanteessa? Miten suhteenne on edennyt vai oletteko nähneet parhaaksi lopettaa?
Kommentit (53)
asetelma ei toimi - kaatuu muutamassa vuodessa.
Jos mies on afrikkalainen, niin unohda ehdottomasti koko juttu. Petollisia ja epärehellisiä kavereita, joista hyvin suuri osa vaikeasti persoonallisuushäiriöisiä.
Mutta alkaako miehestä jossain vaiheessa tuntua siltä, että hänelle ei jää omaa elämää? Kaikki raha menee suvulle ja yhtään ei jää säästöön itseä varten? Tosiaan liiian paljon yhdelle ihmiselle, mutta silti epäilen, että kahden ihmisen ja päälle vielä kolmen lapsesikaan lisäpanos ei toisi ratkaisua. Siksi pysykää eri asunnoissa.
Hän voi olla vielä katkera kohtalostaan, mutta sitäkin katkerampaa olisi, jos sinun elämäsi menisisi poskelleen. Onko hänellä lapsia? Luopuuko hän lapsista elatusvelvollisuuksiensa vuoksi? Ja mikä syyllisyyden tunne sinullekin esim jos sukulainen muuten kuolisi, jos ette maksaisi 10 000 eurojen hoitoja. Sukuhan on laaja ja näitähän tulee. Omien unelmien uhraamista, jotta joku saisi elää siellä muutaman vuoden kauemmin? Ei ole toimivaa terveydenhoitojärjestelmää, vaan yksityisesti sen verran kuin on varaa kustantaa... Hänellä on ollut toistaiseksi onnea, jos rahat ovat menneet vain peruselämiseen.
Ei ole Afrikasta vaan Aasian suunnalta.
Tiedostathan riskit, etkä ole liian sinisilmäinen; mies voi haluta paikan "auringossa", sinä voit olla se, joka auttaa sen saavuttamisessa. Sitten kun hän on saanut oleskeluluvan tänne sosiaaliturvan ihmemaahan, hän jättää sinut alta aikayksikön. Näitä on nähty .
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 00:21"]
Ei ole Afrikasta vaan Aasian suunnalta.
[/quote]
Siellä kotipuolessa vanhemmilla on sopivasta perheestä vaimoehdokas katsottuna eivätkä he koskaan hyväksy sitä, että olet jo tehnyt lapsia jonkun muun miehen kanssa. Korkeintaan rahasi kelpaisivat. Mies on kanssasi, koska saa ilmaista helppoa seksiä ilman sitoumuksia.
Lapsia miehellä ei ole, eikä mahdollisuutta hankkia ainakaan tässä tilanteessa...en ole täysin varma, haluaako hän niitä tulevaisuudessa vai sanooko vain minun mielikseni etteivät ole välttämättömiä. Tuo sukulaisen sairastumisjuttu on ollutkin pinnalla, jonka takia rahaa pitää tehdä paljon juuri nyt. Lievää katkeroitumista on havaittavissa jo nyt. Mutta ymmärrän tämän täysin.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 00:09"]
Nimenomaan mies on vahva ja pärjäävä. Mutta suku on siellä elätettävänä ja ongelmissa. En tiedä kuinka moni suomalainen mies jaksaisi tehdä kahta työtä, 12 tunnin työpäiviä koko ajan, seitsemänä päivänä viikossa, valittamatta. Minusta suvusta huolehtiminen on arvostettavaa, mutta olen surullinen nähdessäni sen kaiken raatamisen määrän. Se on paljon yhden ihmisen kannettavaksi.
Olen ollut avioliitossa suomalaisen vakavaraisen miehen kanssa, enkä kaipaa takaisin, nyt olen paljon onnellisempi.
[/quote]
Eli taas tuo on suomalaisen miehen syytä? Aistittavissa selvästi...
Mistä maasta hän on kotoisin? Se kertoo paljon. Itse olen seurustellut pakistanilaisen, hyvin menestyvän, miehen kanssa ja se ei toiminut. Kulttuurierot olivat liian suuret.
Mikä on suomalaisen miehen syytä? Miten tästäkin saadaan suomalaisen miehen marttyyriulina aikaan? t. ei ap
Katso ympärillesi, niin näet, mitä suomalainen mies on saanut aikaan suomalaisen naisen kanssa. Vertaa sitä rakastajasi kotimaahan. Kummassa on tehty kovaa työtä, maksettu korkeita veroja ja huolehdittu kaikkein heikoimmistakin? Ei se tuttavuutesi viihtyisi hetkeäkään Suomessa, jos tätä maata eivät olisi suomalaiset rakentaneet sellaiseksi kuin tämä nyt on.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 00:40"]
Mies on Bangladeshista.
[/quote]
Luoja varjele, mitää jäännös sakkaa värkkäätte tänne.:-(
Minulla on puolisona juuri ns kehitysmaasta kotoisin oleva mies, myös siellä yliopistokoulutuksen saanut. Tavatessamme tilanne oli juurikin se, että hänellä ei ollut rahaa juuri laisinkaan. Nykyäänkin elämme lähinnä minun tuloillani, mies on kotona lasten kanssa. Eli toteutamme juuri tätä AV:lla ihannoitua yhteiset rahat periaatetta, sillä erotuksella että rahojen tienaaja on nainen, ei mies. Emme lähetä rahaa hänen kotimaahansa, sillä hänen vanhempansa pärjäävät riittävän hyvin. Toisinaan siellä käydessämme saatamme toki ostaa esimerkiksi uuden kahvinkeittimen rikkoutuneen tilalle tms
12 vuotta jo yhdessä ja pois en vaihtaisi. Ihana mies on kaikin puolin.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 00:38"]
Mikä on suomalaisen miehen syytä? Miten tästäkin saadaan suomalaisen miehen marttyyriulina aikaan? t. ei ap
[/quote]
"Olen ollut avioliitossa suomalaisen vakavaraisen miehen kanssa, enkä kaipaa takaisin, nyt olen paljon onnellisempi."
Näillä sanoilla halveksit kaikkia maailman köyhiä. Rikas narttu. Toivottavasti saat...
Onneks olkoon. Sit vaan lisääntymään niin perkuleesti, munaa pilluun ja sillee. Kyl se siitä.
Itse en jaksaisi ollaperheen lompakko pitemmänpäälle.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 02:03"]
Itse en jaksaisi ollaperheen lompakko pitemmänpäälle.
[/quote]
joskus mietityttää, että miten ne lukuisten kotiäitien miehet jaksavat...
Nuo seksuaaliset himontunteet menevät ohi. Mieskin haluaa vielä perheen ja lapsia tai ei ole koskaan arvostettu omiensa parissa. Kehitysmaalainen mies, jolla ei ole lapsia, on yhteisössään eunukin arvoinen.