ANTEEKSI MITÄ!?! 476 euroa Disneyland Paris SISÄÄNPÄÄSY!?!
Olen sanaton. Olemme menossa ensi heinäkuussa Pariisiin lasten kanssa (13v, 12v ja 9v). Mietittiin Disneyland Parisiin menoa ja katsoin nyt lippujen hinnat. 99 euroa yli 12-vuotiailta ja 80 alle 12-vuotiailta.
Siis pelkkä sisäänpääsy ilman ruokaa, ilman sirkushuveja, ilman mitään. PELKKÄ SISÄÄNPÄÄSY!!
MITÄH????
Kommentit (149)
Oltiin pari vuotta sitten 2pv/2puistoa rannekkeet 2 lasta, 2 aikusta 460€. OIKEASTI ON SEN ARVOINEN!! Meillä tykättiiin ja takaisin mennään jossain vaiheessa.
Itse asun USA:ssa ja juuri eräät tutut harkitsivat täällä paikalliseen Disneylandiin menoa, mutta kun kuulivat että liput ovat 130 dollaria/henkilö, suunnitelmat muuttuivat äkkiä...
Onhan se tietysti ihan eri planeetalta esim. Linnanmäen kanssa, mutta kuitenkin hinta on aika kova!
En ymmärrä tätä jankkausta kalliista hinnasta. Kuten täällä on jo mainittu, Disney-lippu maksaa 45 euroa aikuiselta. Katsoin Lintsin sivulta rannekkeen hinnan, se on 43 euroa. Minusta Disney on suorastaan halpa, eikä näistä voi kokemuksena puhua samassa yhteydessä ollenkaan. Mutta onhan Asterix-puistokin kiva, ja toki 6 euroa halvempikin.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 23:08"]Musta Eurodisney oli ihan jäätävä pettymys. Kävin v. 2011. Ensinnäkin kaikkialla oli tosi likaista eikä paikkoja ole pidetty kunnossa - ränsistynyttä ja masentavaa. Kallista oli ku missä ja laitteetkin aika surkeita. Ruoka huonoa. Siis vähän sellainen rahat pois eikä mitään vastineeksi -meininki. En suosittele.
[/quote]
Musta tuntuu kyllä että oikeesti oot ollu siellä vaan unissas. Muuten et latelis tollasta skeidaa.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 06:16"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 23:08"]Musta Eurodisney oli ihan jäätävä pettymys. Kävin v. 2011. Ensinnäkin kaikkialla oli tosi likaista eikä paikkoja ole pidetty kunnossa - ränsistynyttä ja masentavaa. Kallista oli ku missä ja laitteetkin aika surkeita. Ruoka huonoa. Siis vähän sellainen rahat pois eikä mitään vastineeksi -meininki. En suosittele. [/quote] Musta tuntuu kyllä että oikeesti oot ollu siellä vaan unissas. Muuten et latelis tollasta skeidaa.
[/quote]
Samaa mieltä, ränsistyneeksi ja masentavaksi sitä ei voi kyllä sanoa. Pikemminkin nähtävää on paljon, itse ihailin miljöötä eniten, laitteet eivät kauheasti kiinnosta. Lähinnä lapsen mieliksi kävin. No kummitusjuna oli kyllä hieno, ja Small World... Ruoka oli kauheaa, siitä olen samaa mieltä!
Pistänpä vielä oman lusikkani soppaan. Rupesi kiinnostamaan nuo hinnat, ja jos heinäkuussa menee, tarvitsee ostaa billet magic, 55 e yli 12-vuotiailta ja 49 e nuoremmilta. Ja tuo siis yhden puiston hinta.
Ja nuo alennetut hinnat siis ovat saatavilla vain netissä etukäteen ostettuna.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 08:16"]
Pistänpä vielä oman lusikkani soppaan. Rupesi kiinnostamaan nuo hinnat, ja jos heinäkuussa menee, tarvitsee ostaa billet magic, 55 e yli 12-vuotiailta ja 49 e nuoremmilta. Ja tuo siis yhden puiston hinta.
[/quote]
Ihan totta, en huomannut että tuo 45 eur hinta ei ole voimassa heinäkuun 3. päivän jälkeen ja ennen elokuun loppua. My bad! En kyllä siltikään pidä sitä kovin kalliina. T: 111
Ei todellakaan kannata mennä. Kävin itse perheeni kanssa ja tervehdin portin lähellä Plutoa ja Pluto kysyi minulta mistä maasta minä ja poikani olemme kotoisin. Sanoin, että suomesta ja näin kävi:
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 08:30"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 08:16"]
[/quote]
Ihan totta, en huomannut että tuo 45 eur hinta ei ole voimassa heinäkuun 3. päivän jälkeen ja ennen elokuun loppua. My bad! En kyllä siltikään pidä sitä kovin kalliina. T: 111
[/quote]
Juu, ei siltikään ole kallis hinta.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 07:46"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 06:16"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 23:08"]Musta Eurodisney oli ihan jäätävä pettymys. Kävin v. 2011. Ensinnäkin kaikkialla oli tosi likaista eikä paikkoja ole pidetty kunnossa - ränsistynyttä ja masentavaa. Kallista oli ku missä ja laitteetkin aika surkeita. Ruoka huonoa. Siis vähän sellainen rahat pois eikä mitään vastineeksi -meininki. En suosittele. [/quote] Musta tuntuu kyllä että oikeesti oot ollu siellä vaan unissas. Muuten et latelis tollasta skeidaa.
[/quote]
Samaa mieltä, ränsistyneeksi ja masentavaksi sitä ei voi kyllä sanoa. Pikemminkin nähtävää on paljon, itse ihailin miljöötä eniten, laitteet eivät kauheasti kiinnosta. Lähinnä lapsen mieliksi kävin. No kummitusjuna oli kyllä hieno, ja Small World... Ruoka oli kauheaa, siitä olen samaa mieltä!
[/quote]
no yllä jos katsoo rakennuksia, lattioita, seiniä, vessoja, maata jne. niin on ränsistynyttä ja likasta ja musta se oli masentavaa kun odotin sellaista glorya. Lapset ei toki katso samoja asioita joten tämä olikin aikuisnäkökulma asiaan.
Entä jos menisittekik ideaparkiin?
Disneylandissa nimenomaan EI ole likaista eikä ränsistynyttä, koska siivous- ja huoltotoimenpiteitä tehdään JATKUVASTI.
Jos kuitenkin menee elämässään vain yhden kerran Disneylandiin, suosittelisin alkuperäistä Orange Countyn puistoa. Kyllä se vetää Pariisin puistosta pidemmän korren kaikin tavoin, ei pelkästään historiansa vuoksi. Hahmoja on enemmän liikkeellä, on enemmän vuodenajan mukaisia koristeluja ja tapahtumia. Kaikkeen on panostettu vähän enemmän.
Tuo jonotusjuttu on muuten niin ja näin. Itse kävin Pariisin Disneylandissa viimeksi eräänä toukokuun loppuun osuneena helatorstaina, joka on Ranskassa ilmeisesti melko suosittu pyhäpäivä. Sää oli täydellinen ja puisto lähes tyhjä (!), erityisesti päivän toisen paraatin jälkeen lapsiperheet kaikkosivat yhtenä rintamana. Mihinkään laitteeseen ei tarvinnut jonottaa 10 minuuttia kauempaa. Yleensä meni kauemmin kävellä jonotusalueen läpi kuin lopulta jonottaa.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:35"]
Me oltiin viime vuonna ja maksettiin noin 40 euroa per henkilö.
[/quote]
Minä olin poikaystävän kanssa 2011, silloin ainakin maksoi juuri tuon n. 40e/hlö. Emme tosin ottaneet sitä Disney Studios-mikä lienee-lippua siihen kylkeen. Eli oli vain se huvipuisto, ja riitti siinäkin koko päiväksi kahdelle aikuiselle lapsenmieliselle hauskaa. :)
Välttämättä ei ole hyvä idea lähteä vain yhdeksi päiväksi Disneylandiin...
1. Yhden päivän lippu on kohtuuttoman hintainen verrattuna useamman päivän lippuun
2. Yhdessä päivässä ei kerkeä näkemään mitään ja jos on paljon porukkaa niin jonottamiseen saattaa mennä 1-1,5 tuntia per laite, ainakin suosituimpiin
Meillä tosin kokemusta vain Orlandon Disney Wordista. Ehdottomasti hieno paikka ja menisin uudelleen, mutta meillä olikin 7-päivän liput niin sai olla puistossa rauhassa eikä aina koko päivää eikä tullut stressiä jonoista. Toki Pariisin Disneyland on pienempi, mutta uskoisin, että jos sinne menee niin mieluummin vaikka varaa se 3 päivää ja majoittuu puiston alueella, tulee ihan erilainen kokemus eikä tunnetta, että rahat menisi hukkaan kuten yhden päivän lipuilla voi käydä.
Olen käynyt ilman lapsia. Näin huutavia ja itkeviä lapsia joita raahattiin ympäri huvipuistoa, ja ajattelin silloin, että ei sovi oikein pienille...
nosto
minun kokemukseni: olen käynyt -99 Pariisin Disney Worldissa, ihan jees, mutta ei tehnyt silloin mitään huikaisevaa vaikutusta (miehen kanssa kahdestaan). Nyt pari vuotta sitten oltiin perheen kanssa Orlandossa (lapsi sopivassa iässä, yli 10 v) ja voi miten me kaikki siellä viihdyttiin! Huikaiseva kokemus. Vieläkin puhutaan, ttä sinne mennään uudelleen. Asuttiin Disney-hotellissa, mutta ei ihan siinä puiston kupeessa. Jos mennään uudelleen, mennään siihen hienoimpaan hotelliin sitten. Liput olivat kalliit, tietty, mutta so what, kn kerran reissuun lähdettiin. Kolmen päivän liput kolmelt maksovat yli 1000 taalaa, eli n 800 euroa. Käytiin kolmessa päivässä neljä puistoa: Magic Kingdom, Animal Kingdom, Hollywood Studios ja Epcot, mahtavia! Sitäkin kalliimpi oli Universal studiot, yksi päivä meiltä kolmelta 380e. Ei kaduta.
Mitä te sitä rahanmenoa itkette :O
2 800 markkaa on kohtuullinen hinta siitä, että pääsette jonottamaan kallista roskaruokaa ja kalliita tuotteita ja laitteita. :D
Missä ap sanoi, että tämä olisi "kerta elämässä -mahdollisuus"?[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 22:30"]
Europapark on paras, sinne kannattaa mennä: http://www.europapark.de/de/park/preise
[/quote]
Europark olis paras vaihtoehto. Sääliks käy lapsia, jos niitä viedään asterixiin kun mahdollisuus olisi päästä kerrankin elämässään disneyparkiin, juuri kun ovat siinä sopivassa iässä.
[/quote]