Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nää jotkut tori.fi - hinnoittelijat on kyllä hauskoja

Vierailija
10.11.2014 |

Esimerkiksi 80 eurolla saisi nyt tämän Ikean hyllykön, joka uutena kustantaa alle 50€ http://www.tori.fi/uusimaa/TV_taso___kirjahylly_13114689.htm?ca=18&w=1

Tai miksi suotta hakisit alle kahdella kympillä tämän sohvapöydän, kun voit maksaa siitä käytettynä 25€? http://www.tori.fi/uusimaa/Sohvapoyta_14837360.htm?ca=18&w=1

Vastaavia löytyy paljon, erityisesti niitä viiden euron Lack - sohvapöytiä löytyy käytettynä usein kohtuulliseen 10-15€ hintaan :D

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kirppisihminen, ja minusta on mukava tuoda ihmisille samaa fiilistä jonka itekin saan, kun teen hyviä löytöjä. Tästä syystä ei tulisi mieleenkään pyytä tuotteesta samaa (saatika suurempaa!) hintaa kuin se, minkä olen itse maksanut. Kirppiksen idea vähän kärsii mielestäni, jos rahan kiilto silmissä myydään röyhkeillä hinnoilla.

Mutta joo, tyhmähän se on joka maksaa.

Vierailija
2/12 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuissa myyntipalveluissa ja kirppiksillä homman ideahan alunperin on laittaa tavaraa kiertoon uudelle käyttäjälle ja päästä itse eroon turhasta tavarasta. Ikävä kyllä niin torissa kuin kirppiksillä on nykyään aivan järkyttäviä hintoja ja huomaa muutenkin kuinka ahneeksi porukka on mennyt hinnotteluissaan. Harvempi kirpputorilla kulkeva ostaa käytettyä takkia esim 60 e koska jos tuon verran on ylimääräistä niin kävelen itse ainakin sinne kauppaan enkä kirpputorille. Voi myös miettiä että monta kymppiä lompakossa omaavat tuskin pyörii kirppiksellä vaatteiden perässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Mut onhan ne valmiiksi koottuja!

Vierailija
4/12 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki eivät asu ikean lähellä... jospa nuo ovat myynnissä jossain ikeattomilla paikkakunnilla?

Vierailija
5/12 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sisäänajettu on parempi kuin uusi.

Vierailija
6/12 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 19:54"]

kaikki eivät asu ikean lähellä... jospa nuo ovat myynnissä jossain ikeattomilla paikkakunnilla?

[/quote]

Nuo on Uudellamaalla.

Vierailija
7/12 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole hullu joka pyytää

Vierailija
8/12 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä kyllä olen saanut lähes kaikista myymistäni tuotteista saman kun olen itse maksanut, tai usein kyllä enemmänkin. Olen saanut myös Ikea hyllyköllä enemmän kuin mitä se olisi uutena Ikeassa maksanut sillä hetkellä tarjouksessa. Ehkä ostaja ajatteli, että helpompi hakea luotani kuin ajaa Ikeaan ja tuote oli valmiiksi koottu, tai sitten ei vain tiennyt tarjouksesta. En tiennyt minäkään kun vasta tuotteen myytyäni:) Että aika turhaa ehkä arvostella kenenkään myyntihintoja, jokainen kun myy sillä hinnalla kun parhaakseen näkee ja ostaja sitten päättää mistä ostaa:) Pakko kun ei ole ostaa siltä myyjältä jonka hinta tuntuu liian suurelta:)

Vierailija
9/12 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa on niin paljon häiriintyneitä ostajia jotka vain kuluttavat myyjän aikaa turhaan, että saakin pistää ekstraa jaksaakseen niiden kanssa kauppaa tehdä. =D

Vierailija
10/12 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:16"]

No, mä kyllä olen saanut lähes kaikista myymistäni tuotteista saman kun olen itse maksanut, tai usein kyllä enemmänkin. Olen saanut myös Ikea hyllyköllä enemmän kuin mitä se olisi uutena Ikeassa maksanut sillä hetkellä tarjouksessa. Ehkä ostaja ajatteli, että helpompi hakea luotani kuin ajaa Ikeaan ja tuote oli valmiiksi koottu, tai sitten ei vain tiennyt tarjouksesta. En tiennyt minäkään kun vasta tuotteen myytyäni:) Että aika turhaa ehkä arvostella kenenkään myyntihintoja, jokainen kun myy sillä hinnalla kun parhaakseen näkee ja ostaja sitten päättää mistä ostaa:) Pakko kun ei ole ostaa siltä myyjältä jonka hinta tuntuu liian suurelta:)

[/quote]

Alapeukuista päättelen, että joitakin harmittaa se että toiset saavat hyvät hinnat myymistään roippeista, on saanut käyttää tuotetta pari vuotta ja silti saa omansa pois tai vielä ekstraa:) Kauppa se on mikä kannattaa:)

Vierailija
11/12 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:16"]

[/quote]

Alapeukuista päättelen, että joitakin harmittaa se että toiset saavat hyvät hinnat myymistään roippeista, on saanut käyttää tuotetta pari vuotta ja silti saa omansa pois tai vielä ekstraa:) Kauppa se on mikä kannattaa:)
[/quote]

Nojaa, en näe mitään hyvää Ikea-huonekalujen trokaamisesta mutta jos olet ylpeä harrastuksestasi niin suotakoot..

Vierailija
12/12 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 20:16"] No, mä kyllä olen saanut lähes kaikista myymistäni tuotteista saman kun olen itse maksanut, tai usein kyllä enemmänkin. Olen saanut myös Ikea hyllyköllä enemmän kuin mitä se olisi uutena Ikeassa maksanut sillä hetkellä tarjouksessa. Ehkä ostaja ajatteli, että helpompi hakea luotani kuin ajaa Ikeaan ja tuote oli valmiiksi koottu, tai sitten ei vain tiennyt tarjouksesta. En tiennyt minäkään kun vasta tuotteen myytyäni:) Että aika turhaa ehkä arvostella kenenkään myyntihintoja, jokainen kun myy sillä hinnalla kun parhaakseen näkee ja ostaja sitten päättää mistä ostaa:) Pakko kun ei ole ostaa siltä myyjältä jonka hinta tuntuu liian suurelta:) [/quote] Alapeukuista päättelen, että joitakin harmittaa se että toiset saavat hyvät hinnat myymistään roippeista, on saanut käyttää tuotetta pari vuotta ja silti saa omansa pois tai vielä ekstraa:) Kauppa se on mikä kannattaa:) [/quote] Nojaa, en näe mitään hyvää Ikea-huonekalujen trokaamisesta mutta jos olet ylpeä harrastuksestasi niin suotakoot..

[/quote]

Miksi sinä näet siinä jotain pahaa? Suurin osa mitä myyn on kyllä ulkomailta ostettuja tuotteita mitä harvemmin Suomesta saa. Ikea hyllykkö oli vain yksi esimerkki. Tottakai olen ylpeä siitä, että voin ostaa vaikka laukun ja myydä sen parin vuoden päästä kun kyllästyn ja saan saman rahan kuin mitä maksoin tai jopa enemmänkin. Sehän vain kertoo siitä että olen tehnyt hyvät kaupat ja minulle ei tule juurikaan taloudellista tappiota ostoksistani:) Eli käytännössä en kuluta pitkää penniä shoppailemiseen koska se raha tulee suurimmaksi osaksi takaisin ja olen saanut myymilläni tuotteilla tuhansia euroja takaisin. Vähän kun vaivaa näkee, niin kummasti jää rahaa säästöön itselle sen sijaan että antaisi puoli-ilmaiseksi pois. Hyväntekeväisyys toki eri asia.

Olen itseasiassa ajatellut, että voisipa alkaa ihan vain ostamaan tuotteita myyntitarkoituksessa ja laittaa nettisaiteille myyntiin tavaraa, niistä sitten maksaisi kaikki asiaankuuluvat verotkin kuten muutkin kauppiaat, monihan tuota harrastaa jo niin ettei maksa edes veroja ja se on väärin. En oikeastaan näe eroa siinä, että myykö yritys sievoisalla voitolla asiakkailleen tuotteita vai tekeekö samaa yksityinen, kunhan verot maksetaan.

Enkä varsinaisesti ymmärrä, että miksi monet kauppiaat ovat niin jaloja myydessään kovilla katteilla ihmisille perustarpeita kuten nyhdetään ruuasta, sähköstä, kulkuvälineistä jne paljon hintaa, mutta kun yksityinen myy jotain sellaista jolle ei edes ole niin tarve, niin se onkin paha asia? Tuntuu että usein se on siis ok, että joku päättää perustaa yrityksen jolla myy ihmisille ruokaa, meikkejä, karkkia sun muuta ja tienaa sillä hyvin, mutta se ei ole ok että joku yksityinen alkaa myymään ammattimaisesti netissä tuotteita tai yksityisenä saa myymistään tuotteista esim. saman kuin on itse maksanut.

Keltäs se on pois, että jos minä ostan toppatakin 40€ ja myyn sen vuoden päästä 40€:lla? Kaikki tyytyväisiä, minä saan rahaa ja ostaja mieluisan tuotteen. Paitsi että sinunlaisia kommentoijia se ilmeisesti haittaa, mutta syytä ei ole vaikeaa päätellä:) Fiksut tekee rahaa lähes kaikesta;)

Eli en tosiaankaan ymmärrä sitä että toiset jaksavat narista toisten hinnoittelusta, pakko kun ei ole ostaa:) Ja jotkut vielä tulevat hintapoliiseina selittämään, että tuotteeni on tarjouksessa jossain jollain 5€ halvemmalla mitä itse tuotteella pyydän, vaikka usein kyseessä on joku kiinalainen kopio samasta tuotteesta. Se olisi jokaisen hyvä ymmärtää, että myyjät pyytävät tuotteillaan tasan sitä mitä haluavat ja myyvät niillä ehdoilla kuin haluavat, ostajat voivat sitten päättää että keneltä haluavat ostaa. :)