Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieti tarkkaan, ennen kuin eroat kirkosta!

Vierailija
10.11.2014 |

Vaikka nykyaikana moni on vastaan kirkon perinteisiä arvoja, kannattaa muistaa että kirkko auttaa myös kotimaan vähäosaisia.

Kerron oman esimerkin kirkon avusta:

Olin kymmenen vuotta sitten yrittäjä Suomessa. Yritykselläni meni aluksi hyvin, mutta sitten alkoi alamäki. Kysyntää palveluilleni ei enää ollut ja säästöt hupeni parissa vuodessa nolliin. Työvoimatoimistosta kerrottiin, että ei ole oikeutta työttömyystukeen, koska on yrittäjä. Tämän jälkeen lopetin yrityksen toiminnan ja yritin uudestaan työttömyysturvan piiriin. Nyt tuli puolen vuoden karenssi, koska olin itse vapaa-ehtoisesti lopettanut yritystoiminnan. Myöskään kunnan sosiaalitoimisto ei ottanut kaikkia asumisen menoja huomioon (omistustalo josta ainoastaan korko osan). Meillä oli hetkessä koko elämä konkurssinpartaalla. Sitten tuttavani ehdotti kirkkoa ja heidän apua. Kävin diakonin luona pyörähtämässä ja sain yhden kuukauden laskuihin apua, joka auttoi siihen, että ehdin työpaikan etsiä ja sain jälleen elämän ja rahaliikenteen jatkumaan. Kirkko pelasti meidät konkurssilta ja luottotietojen menetykseltä.

En ole kirkon kanssa monestakaan asiasta samaa mieltä. Eniten ärsyttävät nämä Toivolat jotka valtustoihin hakevat. Mutta kirkko on demokraattinen ja seurakuntaan voi liittyä kuka tahansa. Jos eroat sen takia kirkosta, että et kestä heidän päätöksiä, saat syyttää vain siittä itseäsi. Voit itse pyrkiä seurakuntaan päättämään kirkon kannasta asioihin mitkä pidät itsellesi erittäin tärkeänä, tai äänestää henkilöitä jotka ajattelee kuin sinä.

Todella toivoisin ihmisille jotka ei kirkkoon kuullu, niin kirkossa käyntikieltoa, taikka maksua. Ei myöskään oikeutta osallistua seurakunnan kerhoihin, eikä tulevaisuudessa hautapaikkoja hautuumailta. Ymmärtääköhän ihmiset kuinka monessa asiassa seurakunnat ovat mukana heidän elämässää ja kuinka monta ihmisen elämän tärkeää asiaa seurakunta järjestää?

Miettikää, ennen kuin eroatte. Ei ne asiat pakenemalla parane...

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firma joka kertoo satuja totena ei TODELLAKAAN ansaitse rahojani.

Kirkko on historiallinen kummallisuus joka aikanaan tulee häviämään marginaaliseksi ilmiöksi.

Vierailija
2/43 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kirkko se sellainen on, joka ei evankelioi? On täysin mahdoton ajatus, että kirkko kieltäisi ei-jäseniä tulemasta kirkkoon. Ei kirkko ole mikään salaseura.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ainoa järkevä syy olla jonkun kirkon (minkä tahansa) jäsen, on se että uskoo sen kirkon oppien olevan totta. Hyväntekeväisyys ja nuorisotyö ym. voidaan aina järjestää jonkun sitoutumattoman yhteisön kautta, esim MLL tekee paljon lapsi- , nuoriso- ja perhetyötä. Kirkolle veroja maksaessa osa rahoista menee aina siihen uskontotyöhön ja miksi maksaa jos ei usko.

Itse maksan 10% nettotuloistani kirkolle jonka oppien uskon olevan totta, rahoilla kustannetaan koko toiminta + paljon hyväntekeväisyyttä.

Vierailija
4/43 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä höpäjät? Hautuumaat ovat yleisiä. Ateistilta ja kirkkoon kuuluvalta peritään sama maksu!

Vierailija
5/43 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti tarkkaan miksi olet kirkon jäsen, jos et keksi hyvää syytä, eroa.

Avustamiseen on 30 kertaa parempia väyliä kuin kirkollisvero josta hyvään menee vain 3%.

Vierailija
6/43 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:23"]

[/quote]

Moni asia paranee kun jäsenmäärä menee niin alas että kirkko menettää valtionkirkkoasemansa ja lutkukirkosta tulee vain yksi katsomus muiden joukossa. Valtion ei pitäisi suosia mitään uskontoa kuten Suomessa, hävettää olla samaa kastia rättipäävaltioiden joukossa.

Vierailija
7/43 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella toivoisin ihmisille jotka ei kirkkoon kuullu, niin kirkossa käyntikieltoa, taikka maksua. Ei myöskään oikeutta osallistua seurakunnan kerhoihin, eikä tulevaisuudessa hautapaikkoja hautuumailta. Ymmärtääköhän ihmiset kuinka monessa asiassa seurakunnat ovat mukana heidän elämässää ja kuinka monta ihmisen elämän tärkeää asiaa seurakunta järjestää?

[/quote]

Kirkossa on kuulema ovet avoinna kaikille.

Hautaamisen valitio maksaa jo erikseen, mikä on väärin, on se että lutkukirkolla on siihen monopoli, joka tulisi purkaa.

Ymmärrätkö että EN HALUA SEURAKUNNAN SOTEKEENTUVAN ELÄMÄÄNI!!!!

Vierailija
8/43 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän eronneet ole miettineet asiaa paljon enemmän kuin ne jotka pysyvät jäseninä, vaikka eivät usko kirkon oppea. Näitä välinpitämättömiä jäseniä lienee noin 80% kirkon jäsenistä.

Vierailija
9/43 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon varoista menee häpeällisen pieni osa vähävaraisten auttamiseen, eikä siihen edes tarvita kirkkoa. Kirkko on täysin turha uskonnollinen laitos, jolla ei ole Jumalan kanssa mitään tekemistä. Jumala ei ole kirkkoa perustanut, eikä sitä tarvitse, eikä myöskään uskovat. Usko ei tarvitse kirkkoa, mutta uskonnollisuus kyllä.

J-P

Vierailija
10/43 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin 19-vuotiaana kirkosta.

En käytä kirkon palveluita. Toki käyn häissä tai hautajaisissa, mutta silloin vihittävä pari tai vainaja ovat kirkon jäseniä, joten en voi itseni takia välttyä näiltä kristillisiltä rituaaleilta. En odota itselleni hautapaikkaa.

Arvostan kirkon palveluita ja olen vakuuttunut siitä, että kirkko tekee hyvää työtä. Silti kun en itse usko jumalaan, on minulle vakaumuskysymys, olenko kirkon jäsen vai en.

Vierailija
11/43 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 jatkaa: minusta kuitenkin hyvä keskustelunavaus, ap. Liittyihän Linkolakin takaisin kirkkoon sen vuoksi, että arvostaa kirkon tekemää työtä.

Vierailija
12/43 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:26"]

Kirkko on historiallinen kummallisuus joka aikanaan tulee häviämään marginaaliseksi ilmiöksi.

[/quote]

Minua ateistina aina hävettää, kun joku ilmaisee asiat näin.

Vierailija
13/43 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:26"]

[/quote]

Minua ateistina aina hävettää, kun joku ilmaisee asiat näin.
[/quote] Siis sanoilla?

Vierailija
14/43 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:52"]

[/quote]

Moni asia paranee kun jäsenmäärä menee niin alas että kirkko menettää valtionkirkkoasemansa ja lutkukirkosta tulee vain yksi katsomus muiden joukossa. Valtion ei pitäisi suosia mitään uskontoa kuten Suomessa, hävettää olla samaa kastia rättipäävaltioiden joukossa.

[/quote]

Olen pitkään ajatellut samallatavalla. Viimeikoina olen kumminkin alkanut miettimään että ehkä se maltillinen ja maallistunut kirkko on hyvä olla vastavoimana islamin vahvistumiselle. 

Vierailija
15/43 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähäosaisten asia on sinulle tärkeä, älä heitä rahojasi hukkaan kirkollisveroa maksamalla. Avutustyötä tekevät monet muut järjestöt paljon tehokkaammin kuin kirkko. Kirkko ei ole hyväntekeväisyysjärjestö on uskonnollinen palvontayhteisö.

Vierailija
16/43 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:26"] Firma joka kertoo satuja totena ei TODELLAKAAN ansaitse rahojani. Kirkko on historiallinen kummallisuus joka aikanaan tulee häviämään marginaaliseksi ilmiöksi. [/quote] Minua ateistina aina hävettää, kun joku ilmaisee asiat näin. [/quote] Siis sanoilla?

[/quote]

Minusta on esimerkiksi noloa sanoa raamattua satukirjaksi. Sillä on kulttuurihistoriallista arvoa ja se kertoo omasta näkökulmastaan asioista, joita on myös oikeasti osoitettu tapahtuneen. Satukirjaksi kutsuminen antaa kuvan keskinkertaisesta ihmisestä, joka kuvittelee tällaisella nopealla luokittelulla antavansa itsestään tietäväisen kuvan.

Vierailija
17/43 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:30"]

Jos vähäosaisten asia on sinulle tärkeä, älä heitä rahojasi hukkaan kirkollisveroa maksamalla. Avutustyötä tekevät monet muut järjestöt paljon tehokkaammin kuin kirkko. Kirkko ei ole hyväntekeväisyysjärjestö on uskonnollinen palvontayhteisö.

[/quote]

No, eipä tainnut silti Punainen risti tms. pelastaa kuitenkaan tässä tapauksessa pelastaa ap:lta taloudelliselta ahdingolta. Mutta ainiin, av-mammahan se oikeasti tietää, keneltä ap sitä avustusta sai hätäänsä.

Vierailija
18/43 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nykyaikana moni on vastaan kirkon perinteisiä arvoja, kannattaa muistaa että kirkko auttaa myös kotimaan vähäosaisia.

Kerron oman esimerkin kirkon avusta:

Olin kymmenen vuotta sitten yrittäjä Suomessa. Yritykselläni meni aluksi hyvin, mutta sitten alkoi alamäki. Kysyntää palveluilleni ei enää ollut ja säästöt hupeni parissa vuodessa nolliin. Työvoimatoimistosta kerrottiin, että ei ole oikeutta työttömyystukeen, koska on yrittäjä. Tämän jälkeen lopetin yrityksen toiminnan ja yritin uudestaan työttömyysturvan piiriin. Nyt tuli puolen vuoden karenssi, koska olin itse vapaa-ehtoisesti lopettanut yritystoiminnan. Myöskään kunnan sosiaalitoimisto ei ottanut kaikkia asumisen menoja huomioon (omistustalo josta ainoastaan korko osan). Meillä oli hetkessä koko elämä konkurssinpartaalla. Sitten tuttavani ehdotti kirkkoa ja heidän apua. Kävin diakonin luona pyörähtämässä ja sain yhden kuukauden laskuihin apua, joka auttoi siihen, että ehdin työpaikan etsiä ja sain jälleen elämän ja rahaliikenteen jatkumaan. Kirkko pelasti meidät konkurssilta ja luottotietojen menetykseltä.

En ole kirkon kanssa monestakaan asiasta samaa mieltä. Eniten ärsyttävät nämä Toivolat jotka valtustoihin hakevat. Mutta kirkko on demokraattinen ja seurakuntaan voi liittyä kuka tahansa. Jos eroat sen takia kirkosta, että et kestä heidän päätöksiä, saat syyttää vain siittä itseäsi. Voit itse pyrkiä seurakuntaan päättämään kirkon kannasta asioihin mitkä pidät itsellesi erittäin tärkeänä, tai äänestää henkilöitä jotka ajattelee kuin sinä.

[/quote]

no niin, en käy kirkossa, jos minua ei sinne kutsuta (hautajaiset tai häät), ei ole tarvetta kerhoihin, eikä minua kirkkomaalle tarvitse haudata. Hyvää voi tehdä ja niin tekeekin lukuisat järjestöt suomessa ilman verotuloja.

Vierailija
19/43 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuunpakoilijoita, vastuuttomuutta ja välinpitämättömyyttä on vuosi vuodelta yhä enemmän, tähän liittyy tämä kirkostaeroamispelleilykin!

Vierailija
20/43 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 18:42"]

Vastuunpakoilijoita, vastuuttomuutta ja välinpitämättömyyttä on vuosi vuodelta yhä enemmän, tähän liittyy tämä kirkostaeroamispelleilykin!

[/quote]

Oot säkin aikomoinen vastuunpakoilija kun et ole hindutemppelin jäsen. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi