Erosin kirkosta äsken,säästän tästä lähtien vuosittain 350,15e!
Ihan turhaan rahaa kirkolle tuon,kun en mihinkään höpönlöpöön usko ja naimisiin jo kirkossa olen mennyt! 350 eurolla saa jo vaikka mitä :-)
Kommentit (36)
Kertokaa tyhmälle, että minne kirkkoonkuulumattomat haudataan ja kuka hautauksen toimittaa?
Naura vielä kun voit! Et nähtävästi tiennyt, että kirkkovero tulee kaikille pakolliseksi vuoden vaihteessa ja menee palkasta, kuuluit kirkkoon tai et. Ihan kuten yleverokin.
Itse "säästän" tätä nykyä 1200€/v, kun erosin Ortodoksisesta kirkosta (1,5% kirkollisvero heillä).
100€/kk pitää saada jo jotain vastinettakin - kirkko ei tarjonnut mitään. Kuolemani jälkeen testamentissa on jo toive, että tuhkataan ja tuhkat viedään avomerelle, jossa vietän suurimman osan sulan ajan vapaa-ajastani. Mitään siunausta en kaipaa kuolemassakaan. En ole kaivannut sitä yhdellekään päätökselleni eläessänikään. Itse päätän ja itse vastaan.
Lisäksi fyysikkona en ole edelleenkään löytänyt mitään jumalolentoihin viittavaa, vaikka "atomeita on halkaistu" CERNiä myöten. Uskomisen ymmärsi alkuperäiskansoilla, muttei oikein modernilla ihmisillä. Jokainen tietysti päättää itse omasta elämänfilosofiastaan, kunhan se ei vahingoita muita (ääriuskovaiset kahelit).
Hautaaminenhan pitäisi kieltää muutenkin, kuten Aasiassa on monin paikoin tehty. Ruumiit tulis polttaa, koska ei ole mitään järkeä viedä hyvää tonttimaata maatuvien ruhojen ja luurankojen säilyttämiseen. Jokainen voi muistella omaisiaan ilman paraatipaikalta varattua kiveä. Tonttimaa kuuluu eläville. Kuolleet voivat sitten jokaisen omien uskomusten mukaan asustaa missä huvittaa, tai olla asustamatta laisinkaan.
Kerettiläisistä tehdään nappeja ja saippuaa. Parempi väki (kirkollisveron maksajat) haudataan siunattuun maahan.
Onhan se säästö,kun siitä ei hyödy mitenkään? Miksi maksaisit 300e tuntemattomalle ihmiselle? Ihan sama,miksi kuuluisin kirkkoon ja maksaisin TURHAAN yli 300e vuodessa?:D
En mä kaipaa pappia mun hautajaisissa arkkuni vierelle,enkä missään muussakaan tilanteessa. En usko yhtään mihinkään,mitä p*skaa kirkko suoltaa ihmisten päähän-ja vie vielä rahat mennessään. Mielummin mä pidän rahat itelläni kuin maksaisin esim.papille joka on hyväksikäyttänyt lapsia Afrikassa (ja ihan tosi juttu!).
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:39"]
Kerettiläisistä tehdään nappeja ja saippuaa. Parempi väki (kirkollisveron maksajat) haudataan siunattuun maahan.
[/quote]
Ketä tommoseen paskaan uskoo?:D
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:21"]Kertokaa tyhmälle, että minne kirkkoonkuulumattomat haudataan ja kuka hautauksen toimittaa?
[/quote]
Kerettiläisistä tehdään nappeja ja saippuaa. Parempi väki (kirkollisveron maksajat) haudataan siunattuun maahan. T:pastori Silli
1800 e/v maksoin viime vuonna ja tänä vuonna suurinpiirtein saman verran. Mies erosi kirkosta vuosi sitten ja on vakaumuksellinen ateisti. Naimisiin mentiin maistraatissa. Lapsi ei ole käynyt srk:n kerhossa, sukulaispappi ulkopaikkakunnalta kastoi. Mitään kirkon palveluita ei olla käytetty sitten rippikoulun ja toivottavasti ei tarvitakaan ennen kuin hautajaisissa. Miksi maksan kirkollisveroa? En tiedä itsekään. Tapakristitty olen.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:42"]
Älä sitten pyydä pappia arkkusi ääreen tai käytä mitään seurakunnan palveluja!
[/quote]
Minä toivon, että minut tuhkataa ja kaadetaan tuhkat jonnekin hauskaan paikkaan kunhan sellaisen keksin. Ruumiin hautaaminen on älytöntä resurssien haaskausta.
Enkä todellakaan käytä muitakaan seurakunnan palveluja.
Ja en siis ole ap.