Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pakata mukaan pitkälle lennolle käsimatkatavaroihin?

Vierailija
01.02.2025 |

Saa kertoa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole tarvinnut mitään muuta kuin vähän evästä/juotavaa. Finnairin kaukolennoilla on viihde palvelut näytössä käytössä ilmaiseksi, pelejä, leffoja, sarjoja. Jos ei olisi niin jotain tekemistä/lukemista sitten. Mukavat vaatteet päälle, joissa jaksaa sen puoli vuorokautta istua 

Vierailija
2/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja, kasvorasva, desinfioivia käsipyyhkeitä, nenäliinoja, vesipullo. Jotkut lentoyhtiöt antavat vesipullon ja pikku-pussukan, jossa voi olla hammasharja, joku huulirasva, silmälaput ym. Mutta muuten nämä pitää itse hoitaa mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole tarvinnut mitään muuta kuin vähän evästä/juotavaa. Finnairin kaukolennoilla on viihde palvelut näytössä käytössä ilmaiseksi, pelejä, leffoja, sarjoja. Jos ei olisi niin jotain tekemistä/lukemista sitten. Mukavat vaatteet päälle, joissa jaksaa sen puoli vuorokautta istua 

Niin joo ja korvatulpat/silmälappu on hyvä lisä jos aikoo nukkua (itse en nuku koskaan)

Vierailija
4/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin vettä ja jotain pientä syömistä, kuulokkeet vastamelutoiminnolla, kirjan ja huivin. Mahdolliset lääkkeet tietysti myös ja muut pakolliset, kuten lompakko, kännykkä ja passi.

Vierailija
5/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut silmälaput, kertakäyttöaamutossut, villasukat, vastamelukuulokkeet, tabletti. Ehkä jotain pientä syötävää. 

Vierailija
6/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut silmälaput, kertakäyttöaamutossut, villasukat, vastamelukuulokkeet, tabletti. Ehkä jotain pientä syötävää. 

Niin ja aina oikeastaan käsilaukussa on mukana perusmeikkijutut ja käsidesi. Kosteuttavat silmätipat unohtui vielä listasta. 

sama

Vierailija
7/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkille lennoille E-kirjalukija, kuulokkeet vastameluominaisuuksilla, iso huivi, lääkkeet, vaihtovaatteita siltä varalta että matkalaukku häviää, kynä (jos tarvitsee täyttää maahantulokaavakkeita), huulirasva, deo, kosteuspyyhkeitä, hammasharja ja -tahna, kertakäyttöiset sisätohvelit jos haluaa riisua kengät.

Vierailija
8/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minigrip-pussissa yhdet puhtaat alusvaatteet ja uima-asu. Ihan siltä varalta, että jos laukku sattuu matkaamaan eri kohteeseen, niin pääsee kuitenkin uimaan (meillä pitkä lento tarkoittaa tropiikkia) ja saa vaihdettua puhtaat, sopivan kokoiset alusvaatteet ennen kuin muut vaatteet saapuu tai niitä ehtii ostaa.

Lisäksi mulla on puhelimen laturi, digijärkkäri, oman maun mukaisia leffoja ladattuna striimipalvelusta, vastamelukuulokkeet, lemppariherkkuja ja villasukat.

Vierailija
9/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkille lennoille E-kirjalukija, kuulokkeet vastameluominaisuuksilla, iso huivi, lääkkeet, vaihtovaatteita siltä varalta että matkalaukku häviää, kynä (jos tarvitsee täyttää maahantulokaavakkeita), huulirasva, deo, kosteuspyyhkeitä, hammasharja ja -tahna, kertakäyttöiset sisätohvelit jos haluaa riisua kengät.

Tässä hyvä lista. Mulla lisäksi niskatyyny ja purkkaa tai ksylitolipastilleja.

Vierailija
10/33 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lompakko, kännykkä, kuulokkeet ja lääkkeet. Samat kuin muutenkin käsilaukussani.

Pisimmillä lennoilla puhallettava niskatyyny

Vierailija
11/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yleensä käsilaukussa passin, kännykän, puhelimen ja lompakon lisäksi käsidesiä, kynä, huulirasva, korvatulpat, silmien kostutustippoja, Xylitoli-purkkaa ja kosteuspyyhkeitä. Kabiinilaukussa on lisäksi vähän vaihtovaatetta, vaihtokengät, uimapuku, pieni pyyhe, muutama maski, läppäri, laturit, deodorantti, hammasharja ja-tahna, joskus myös niskatyyny ja silmälaput. Vaihtovaatteet voi olla tarpeen, jos haluat keventää vaatetusta esim. tropiikkiin saavuttaessa, ja joskus voi olla myös vaihtoja ja jatkolennot voi olla myöhässä, ja silloin on kiva jos voi vähän peseytyä ja vaihtaa puhdasta ylle. Vaihtokengiksi otan yleensä jotkut kevyet ja mukavat ballerinat, jotka menevät pieneen tilaan, eikä tarvitse erikseen aamutossuja tai villasukkia. 

Minusta Finnairin sapuskat on olleet viime aikoina ihan ookoo, niin en ole enää pitänyt omia eväitä mukana kuten tein vielä noin 10 vuota sitten aina. Monissa maissa on aika tiukkojakin rajoitteita elintarvikkeitten tuomisesta, niin että muita kuin teollisesti pakattuja avaamattomia joko ei saa tuoda ollenkaan tai ne pitää ainakin selvittää, joten jos on eväitä, ne kannattaa syödä tai heittää pois ennen maahantuloa. Tai itse en ainakaan jaksaisi jonottaa sinne selvitykseen jonkin syömättä jääneen evään takia. 

Vierailija
12/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanko tässä nyt taas menossa sinne tropiikkiin? Niin monta kertaa nämä pikä lento sitä-ja tätä  -kysymykset ovat viime aikoina toistuneet.

Vierailija
13/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaanko tässä nyt taas menossa sinne tropiikkiin? Niin monta kertaa nämä pikä lento sitä-ja tätä  -kysymykset ovat viime aikoina toistuneet.

Niin, no pitkät lennot on usein joko Aasiaan tropiikkikohteisiin tai Amerikkaan. Onko sulla jotain kivoja vinkkejä?

Vierailija
14/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipullo, porkkanoita, salmiakkia, kirja, ristikko, kynä ja shaali.

Vierailija
15/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään matkustaa kevyillä käsimatkatavaroilla. En ole koskaan ottanut koneeseen mukaan villasukkia tai aamutossuja, en tykkää myöskään kaulan ympäri menevästä niskatyynystä tai silmälapuista. Vesipullokin on yleensä käsimatkatavaroissa täysin turha, koska koneesta saa kyllä juomavettä. Eikä mitään omia e-kirjoja tai videoita tarvitse, vaan koneen viihdetarjonta kyllä riittää oikein hyvin. 

Lennolle päälle mukavat vaatteet, joissa on hyvä nukkua. Jalkaan lentosukat. Startin jälkeen vähän melatoniinia, niin hyvä jos jaksaa iltapalaan saakka pysytellä hereillä, sitten tulee uni. Aamulla ollaankin jo perillä. 

Vierailija
16/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesipullo, porkkanoita, salmiakkia, kirja, ristikko, kynä ja shaali.

Shaali? Onhan siellä koneessa ne peitot. 

Vierailija
17/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin joo ja korvatulpat/silmälappu on hyvä lisä jos aikoo nukkua (itse en nuku koskaan)

Minä nukun aina pitkillä lennoilla. Kannattaa panostaa hyviin uniin, vähintään 6 tuntia unta. Muutenhan ei jaksa ensimmäisen 1-2 vuorokauden aikana perillä mitään muuta kuin nukkua. 

Vierailija
18/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savett  tms käsidesipyyhkeitä . korvatulpat ja silmälaput ja iso huivi. Omat Kuulokkeet piuhalla että saa siihen näyttöön kiinni. Vesipullo 

Vierailija
19/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku ankkoja ja kumi-ankka.

Vierailija
20/33 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savett  tms käsidesipyyhkeitä . korvatulpat ja silmälaput ja iso huivi. Omat Kuulokkeet piuhalla että saa siihen näyttöön kiinni. Vesipullo 

Saako kysyä, mitä teet sillä isolla huivilla? Olen muuallakin nähnyt, että joku kertoo, että ottaa koneeseen ison huivin. Siis, kun onhan koneessa torkkuhuovat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme