Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksineläjät: Paljonko teillä menee rahaa ruokaan?

Vierailija
10.11.2014 |

Täällä ollaan paljon puhuttu perheiden ruoan kulutuksesta ja hinnoista, usein summat ovat hyvinkin suuria. Paljonko yksineläjillä menee viikossa/kuukaudessa rahaa ruokaan? Itsellä menee keskimäärin 30€/vko (kerran viikossa kauppaan ja riittää koko viikoksi).

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 300€/kk, josta noin puolet menee ulkona syömiseen.

Vierailija
22/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 15:32"]

parisataa kuussa, jos laskee ruuat ja kahvit ja pesuaineet sun muut shampoot. Halvemmallakin menisi, jos voisi syödä pelkkää makaroni + lisuketta. Minulla vaan sekoaa maha jos ei ole kasviksia mukana ja ne maksaa.

[/quote]

Esim. porkkana, sipuli, lanttu ja kaali, miten ne on kalliita? Vai pitäisikö syödä vain rukolaa, babypinaattia ja helmitomaatteja? En halua olla ilkeä, mutta miten ensin luettelemiani kasviksia voi kutsua kalliiksi?

[/quote]

en ole aiempi kirjoittaja mutta noissa luettelemissasi kasviksissa on just ne kolme joita minä en voi syödä tai muuten vietänkin loppuillan järkyttävissä vatsakivuissa. Noi rucolat ja babypinaatit on kyllä sitten ääriesimerkkejä, noiden väliin mahtuu paljon muutakin,enpä tiedä ketään joka jatkuvasti ostaisi tuollaisia erikoistuotteita. kotimaiset kasvikset on kyllä hintavia, etenki näin talvella kilohinta nousee mutta ainakin minä säästän mieluummin muualta sitten esim.pullan ja karkin mässytyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytilanteessa noin 50-70 e vkossa, pakko riittää. Aika paljon eineksiä, koska en ole ruuanlaittaja.

Vierailija
24/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 ruokaan ja ulkonasyömiseen 50. Sikäli hassua kun en juuri koskaan "tee" ruokaa vaan syön salaatteja, lidlin pakastevihannespusseja, kanamunia yms. Nyt lounasetu töissä, joten rahaa menee ehkä 150 €.

Vierailija
25/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:37"]Itse olen opiskelija ja kyllä mullakin menee helposti se 400e/kk. En mitenkään käsitä miten joku voi selvitä 100e/kk olit kuinka opiskelija tahansa. Itsellä kyllä harrastuksen takiakin pitää syödä tietynlaisesti. [/quote] Hei. t. jälkihuoltonuori, jolla jää kuussa 50€ ruokaan ja kaikkeen muuhun vuokran, laskujen ja bussikortin jälkeen. Bussikortin toisin mulle maksaa omat porukat, muuten jäisin miinukselle kuusta, jos itse ostaisin sen, enkä kovin mielelläni kävele/pyöräile 40km koulumatkaa suuntaansa, eli päivässä 80km.

[/quote]

Ootko koskaan kuullu opintolainasta? Just thinking...
[/quote]

Olen. Sijoituspaikkani johtajat ottaisivat sen todella mielellään omaan taskuunsa! :) Minulle kuuluisi myös kuntoutustuki, mutta jätin sen hakematta sen vuoksi, ettei mun paikan pomot vetäis niitä rahoja välistä. Asun ns "omassa asunnossa", mutta olen kirjoilla sijoituspaikassani (missä en voi asua tulehtuneiden välien vuoksi, mutta silti sossut kattoo tän olevan ok). Olen sijoituspaikassani viimeksi syönyt oikean ruuan ehkä vuonna 2013...? Tai v2014 keväällä, jos yksi pala täytettyä patonkia lasketaan oikeaksi ruuaksi. Jos saa sanoa, niin vitun sossut ja vitun lasten"suojelu". Laitoin tuon "jälkihuoltonuori", koska epävirallisesti asun jo omillani, mutta viralisesti en.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän