Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksineläjät: Paljonko teillä menee rahaa ruokaan?

Vierailija
10.11.2014 |

Täällä ollaan paljon puhuttu perheiden ruoan kulutuksesta ja hinnoista, usein summat ovat hyvinkin suuria. Paljonko yksineläjillä menee viikossa/kuukaudessa rahaa ruokaan? Itsellä menee keskimäärin 30€/vko (kerran viikossa kauppaan ja riittää koko viikoksi).

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä meni 85e viime viikolla, eli noin 340e/kk.

Vierailija
2/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee. Itse kyllä ostan paljon muuta kuin ruokaa, joten ei voi viikoittaisten kauppalaskujen keskiarvolla laskea.

Esim. 2 e saa 6 pakettia nuudeleita, ne riittävät esim. 7 päiväksi. Joskus tulee syötyä parikin per päivä.

Yleensä syön kerran päivässä, eli tuo nuudeli tai vaikka roiskeläppä, tai vaikka kaksi lihistä. Eli nämä kaikki jäävät alle 2 euron/päivä. Niin ja maito päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

100-150 € viikossa. Syön päivän kaikki ateriat yleensä kotona ja käytän luomutuotteita. Noin kerran viikossa käyn ravintolassa.

Vierailija
4/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 kuukaudessa varmaan menee.

Vierailija
5/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan pääasiassa halpoja ja alennettuja tuotteita. Silti rahaa menee 45 - 50 € viikossa. Jos käyttäisin vähemmän maitotuotteita, joidn hinta on nykyään jo aika suolainen, niin voisi ehkä tiputtaa tuonne 35 € paikkeille.

Vierailija
6/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähemmäs 50 € menee viikossa ruokalaskuun, eli n. 200 € kuussa + yliopistolla syöminen siihen päälle. Tuohon ruokalaskuun toki sisältyy muutakin kuin pelkkää ruokaa, kuten hygienia ym. tarvikkeet, eli normi ruokakauppa tavaraa. Olen yrittänyt vähentää ruokamenoja niin, että pärjäisi jollain 30 €:lla, mutta onnistun siinä vain joskus, en säännöllisesti. Pitäisi luopua ylimääräisestä herkuttelusta  ja saunaoluista ym.

Vierailija
7/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisataa kuussa, jos laskee ruuat ja kahvit ja pesuaineet sun muut shampoot. Halvemmallakin menisi, jos voisi syödä pelkkää makaroni + lisuketta. Minulla vaan sekoaa maha jos ei ole kasviksia mukana ja ne maksaa.

Vierailija
8/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaisen kirjanpidon mukaan ruokaan menee n. 250 euroa/kk. Summassa ei ole mukana esim. hygieniatuotteet ja alkoholijuomat. Valmisruokia en osta, vaan ainoastaan kunnon raaka-aineita. Jonkin verran käy myös ruokavieraita.

Vierailija
9/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 40e viikossa. Se lisää kuluja, että ostan aina tummapaahtoista kahvia ja kauramaitoa, joka on maitoa kalliimpaa.

Vierailija
10/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkalounas 5e = n. 100e/kk
Kotiin ostettu ruoka (aamupala, päivällinen, iltapala) = n. 120e/kk
Ulkona syömiset = n. 50e/kk

Yht. n. 270e/kk

Opiskeluaikana selvisin parhaillaan 100e/kk sisältäen lounaan opiskelijaruokalassa. Nyt työssäkäydessä en jaksa pihistellä, vaan ostelen ruokaa ja käyn nauttimassa ruokaa myös ulkona, jos huvittaa. Lapsettomana ja työssäkäyvänä sinkkuna mulla on siihen varaa.

Vierailija
11/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä neljä hunttia/kk, johon sisältyy lounassetelien verotusarvo (vähennetään palkasta).

Vierailija
12/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opiskelija ja kyllä mullakin menee helposti se 400e/kk. En mitenkään käsitä miten joku voi selvitä 100e/kk olit kuinka opiskelija tahansa. Itsellä kyllä harrastuksen takiakin pitää syödä tietynlaisesti.

Vierailija
13/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:37"]Itse olen opiskelija ja kyllä mullakin menee helposti se 400e/kk. En mitenkään käsitä miten joku voi selvitä 100e/kk olit kuinka opiskelija tahansa. Itsellä kyllä harrastuksen takiakin pitää syödä tietynlaisesti.
[/quote]

Hei. t. jälkihuoltonuori, jolla jää kuussa 50€ ruokaan ja kaikkeen muuhun vuokran, laskujen ja bussikortin jälkeen. Bussikortin toisin mulle maksaa omat porukat, muuten jäisin miinukselle kuusta, jos itse ostaisin sen, enkä kovin mielelläni kävele/pyöräile 40km koulumatkaa suuntaansa, eli päivässä 80km.

Vierailija
14/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siihen paljon mene. 20 korkeintaan viikossa, ja siihenkin mahtuu jäätelöpakettia ja karkkipussia mukaan.

Vierailija
15/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:37"]Itse olen opiskelija ja kyllä mullakin menee helposti se 400e/kk. En mitenkään käsitä miten joku voi selvitä 100e/kk olit kuinka opiskelija tahansa. Itsellä kyllä harrastuksen takiakin pitää syödä tietynlaisesti.
[/quote]

Hei. t. jälkihuoltonuori, jolla jää kuussa 50€ ruokaan ja kaikkeen muuhun vuokran, laskujen ja bussikortin jälkeen. Bussikortin toisin mulle maksaa omat porukat, muuten jäisin miinukselle kuusta, jos itse ostaisin sen, enkä kovin mielelläni kävele/pyöräile 40km koulumatkaa suuntaansa, eli päivässä 80km.
[/quote]

Ja miten toi summa sit riittää? Ei mitenkään. Alle 2e/pv. Onneks koulussa saan ruuan, ja aina parin viikon välein käyn porukoilla syömässä.

Vierailija
16/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:37"]Itse olen opiskelija ja kyllä mullakin menee helposti se 400e/kk. En mitenkään käsitä miten joku voi selvitä 100e/kk olit kuinka opiskelija tahansa. Itsellä kyllä harrastuksen takiakin pitää syödä tietynlaisesti. [/quote] Hei. t. jälkihuoltonuori, jolla jää kuussa 50€ ruokaan ja kaikkeen muuhun vuokran, laskujen ja bussikortin jälkeen. Bussikortin toisin mulle maksaa omat porukat, muuten jäisin miinukselle kuusta, jos itse ostaisin sen, enkä kovin mielelläni kävele/pyöräile 40km koulumatkaa suuntaansa, eli päivässä 80km.

[/quote]

Ootko koskaan kuullu opintolainasta? Just thinking...

Vierailija
17/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken kuitit joka kuukausi, rahaa menee ruokaan ja herkkuihin yhteensä 150-170e /kk. Herkkuhin tästä summasta menee n.20-30e. Juon pelkkää vettä, en syö valmisruokia, ei tarvetta syödä mitään pikaruokia tai käydä ravintolassa. Tällä summalla pystyn syömään niim terveellisesti kuin kykenen eikä tarvitse ostaa sitä halvinta lihaa vaan voin ostaa mitä haluan esim kerran kuussa lehtipihvejä ja melkein kaikki ostokset teen S marketissa /prismassa. Vähän fiksummalla kaupassa käynnillä voisin säästää tästä summasta vielä pari kymppiä

Vierailija
18/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon siitä, että paljonko on rahaa. Harvoin 500 euroa riittää kaikkiin markettiostoksiin ja työpaikkasyömisiin. Työnantajan veloittaa syömosistä noin 100 euroa/kk, söi tai ei.

Vierailija
19/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko n.200-250e/kk.vaihtelee, teen paljon salaatteja ja kotimaiset kasvikset on talvella kalliimpia.eineksiä en osta juuri koskaan ja herkkuja kerran viikossa. Kerään syksyllä itse marjoja talven varalle joten hedelmiä ei tarvi ostaa kun on kotimaista marjaa pakkasessa. Välillä saan kyllä myös perheeltäni esim.riistaa, hirveä ja poroa tai kalaa joista yksineläjä tekee monet sapuskat. pyrin käymään kaupassa vain kerran tai kaksi viikossa niin ei tule sitten ostettua turhia ylimääräisiä heräostoksia. niin ja en juo kahvia joten jää ostamatta kalliit kahvit, suodatinpussit, maidot ja kahvipullat. Joistan ruoka-aineista en kyllä tingi, käytän paljon kookosöljyä, erilaisia pähkinöitä ja avokadoja vaikka ovatkin suomessa melko hintavia.Sitten taas esim.sipsejä ja limsoja en osta koskaan.

Vierailija
20/25 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 15:32"]

parisataa kuussa, jos laskee ruuat ja kahvit ja pesuaineet sun muut shampoot. Halvemmallakin menisi, jos voisi syödä pelkkää makaroni + lisuketta. Minulla vaan sekoaa maha jos ei ole kasviksia mukana ja ne maksaa.

[/quote]

Esim. porkkana, sipuli, lanttu ja kaali, miten ne on kalliita? Vai pitäisikö syödä vain rukolaa, babypinaattia ja helmitomaatteja? En halua olla ilkeä, mutta miten ensin luettelemiani kasviksia voi kutsua kalliiksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme