G: Missä asennossa ponnistit synnytyksessä?
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, kun joku siinä sanoi, että kontillaan ponnistaminen näyttää kamalalta.
Mä kokeilin monia eri asentoja, mutta molemmat vauvat syntyivät lopulta puoli-istuvassa. Mulla oli molemmissa synnytyksissä avotarjonta, joten oikein mikään ei ollut hyvä. Ensimmäisessä synnytyksessä käytettiin imukuppiakin, ja toisessa melkein.
Kommentit (40)
Molemmissa ihan siinä perinteisessä puoli-istuvassa. Ekassa synnytyksessä oli spinaali ja en tuntenut mitään vyötäröltä alaspäin, niin ei ollut paljon vaihtoehtoja. Toisessa synnytyksessä en ehtinyt saada mitään kivunlievitystä, mutta en myöskään ehtinyt kokeilla asentovaihtoehtoja kun lapsi jo puski tulemaan, joten siihen selälleen jäätiin silloinkin.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:26"]Puoli-istuva ja imukupilla.
[/quote]
Sama.
Puoli-istuvassa, koska sadistinen kätilö ei antanut muita asentoja kokeilla, vaikka valitin huonoa asentoa
Mainitkaa vielä, jos kokeilitte muita asentoja. Mä kokeilin kyljellään, kyykyssä ja kontallaan ponnistamista.
Ap
Puoli-istuvassa asennossa. En kokeillut muita asentoja koska tuo tuntui hyvältä joka kerralla :)
1. synnytyksessä aluksi kyljellään mutta lopulta puoli-istuvassa ponnistin vauvan ulos.
2. synnytyksessä kyljellään koko ponnistusvaihe.
Jakkaralla täälläkin, kahdesti. Oikein hyvä asento. :)
Esikoinen puoli-istuvassa, toinen jakkaralla. Kokeilin ekaakin jakkaralla, mutta supistukset loppuivat ja ponnistuvaiheessa kesti lopulta 1,5 tuntia. Toisen lapseni puskin synnytyskertomuksen mukaan ulos tahdonvoimalla.
Selällään (vähän oli nostettu selkäosaa) jalat ylhäällä.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:29"]
Mainitkaa vielä, jos kokeilitte muita asentoja. Mä kokeilin kyljellään, kyykyssä ja kontallaan ponnistamista.
Ap
[/quote]
Täällä myös tuli testattua ensin kyykky, kontilllaan ja kyljellään. Olin lukenut jostain, että puoli-istuva on huono asento, ja koitin sitten kaikkea mahdollista, kunnes lopulta päädyin siihen puoli-istuvaan, ja sain siinä asennossa parhaiten vauvan puserrettua ulos. Yhteensä kesti reilun tunnin verran ponnistusvaihe, ja oli iso vauva (päänympärys 38 cm, n. 4 kg).
1. puoli-istuvassa
2. kyljellään
3. kontillaan
4. jakkaralla
Näistä 3. ja 4. olivat minulle parhaimpia ja asennoltaan luonnollisimpia. Kaunistahan ja eleganttia kontillaan synnyttäminen ei varmastikaan ole, mutta sitäpä sen ei tarvitse ollakaan..
En missään, koska jouduin kiireelliseen sektioon YLLÄTYSperätilan vuoksi. Vituttaa vieläkin.
Kontillani ponnistin ja oli hyvä ja luonnollinen asento. Ei tosin varmaankaan kovin esteettisesti silmää hivelevää :D
2xkonttausasennossa. Ai näyttää hirveältä? Mistä suunnasta erityisesti? Onneksi en itse nähnyt! :-D
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 22:44"]
2xkonttausasennossa. Ai näyttää hirveältä? Mistä suunnasta erityisesti? Onneksi en itse nähnyt! :-D
[/quote]
En mäkään tajua, mitä sillä mahtaa olla väliä, miltä synnyttäessä joku näyttää :D
Ap
Ensimmäinenpuoli-istuvaassa asennossa.
Loput neljä kyljellään.
Puoli-istuva ja imukupilla.