Siis miten joku EI ROKOTA lapsiaan???
Eikä ne tollot käsitä, että heidän lapsiaan suojaa niiden laikkien muiden rokotussuoja laumasuojan muodossa, ei suinkaan mikään homeopaatin vesiliemi.
Tsiisus että ihmiset voivat olla tyhmiä, vaikka luulevat olevansa äärimmäisen fiksuja. Jos näitä fiksuja tulee lisää, siis yli 5 % huoltajista, niis sitten nähdään taas tappavia/vaurioittavia epidemioita kuten Englannissa ja Ruotsissa on jo nähty. Onko kivaa, kun sitten sattuu omalle kohdalle.
Kommentit (53)
Meillä on suurin osa vielä edessä, mutta en ikinä uskaltais jättää rokottamatta.
Juuri tämän rokottamattomuustrendin takia. KTL antoi suosituksen, että jos matkustaa Sveitsiin, esim. futiksen EM-kisoihin, niin tulee huolehtia, että rokotussuoja on kunnossa. Kauheaa, ihan kuin menisi johonkin kehitysmaahan, eikä Eurooppaan.
tappavista epidemioista
mun mielestä on väärin jos 95% vanhemmista rokotuttaa lapsensa pelon vuoksi!
Pakko huutaa kun säkin huusit. Minulla on kolme lasta ja en ole heistä ketään rokottanut sillä en ole terkkari. Vaikka olisinkin terkkari rokotuttaisin neuvolassa kuten nytkin olen tehnyt.
Halutaan että muut hoitavat yleishyödylliset asiat ja itse ei joudu tekemään mitään. Itsekkyys siis.
Ei suinkaan ollut kyse yksinhuoltajista.
95% on sitten muita esim. eronneita yhteishuoltajia.
t. naimisissa oleva, lapsensa rokottanut, mutta jos vielä lapsia tekisin niin tarkkaan miettisin mitä rokotuksia antaisin.
Mä haluaisin tietää, mikä siinä rokottamisessa/rokotuttamisessa on kamalaa? Miksi se mietityttäis?
Mä oon joskus kuullut jotain autismin ja rokotusten oletetusta yhteydestä ja joku tuumas, että rokotukset on lapselle rasite. Noi kuulostaa mun tiedoilla ihan höpöhöpöltä, mutta kiinnostais tietää, mihin tällaiset ajatukset perustuu. Mut taidan ryhtyä googlailemaan, kun täällä alettiin keskinäiseen jäkätykseen.
niiden vanhempien ajattelukyvyn tasosta, jotka epäilevät noita rokotuksia :)
Toivoisin lisää keskustelua. Nämä ei-rokotuttajat ovat kyllä useimmiten liikkeellä hyvin heppoisin perustein. Tosiaankin se laumasuoja on se juttu, joka näitä vapaamatkustajia suojaa, ei mikään muu.
Hölmöin argumentti jonka olen kuullut, on väite että yleisesti parantunut hygieniataso on poistanut nämä taudit, joita vastaan on vuosikymmenet rokotettu ja nyt ei enää tarvitsisi. Tässä puhutaan täydellisen tietämättömyyden aiheuttamalla täydellisellä varmuudella täyttä paskaa.
Hölmöin argumentti jonka olen kuullut, on väite että yleisesti parantunut hygieniataso on poistanut nämä taudit, joita vastaan on vuosikymmenet rokotettu ja nyt ei enää tarvitsisi.
Noitakin tauteja on, esim. isorokkoa vastaan ei enää rokoteta, kun tautia ei käytännössä ole. Tosin se on hävinnyt juuri rokotusten takia, viruskanta kuolee ajan mittaan, jos isäntiä ei ole.
Mutta voitte uskoa, että valtio pudottaa tarpeettomat ja marginaalisen hyödyn antavat rokotukset pois. On se sen verran kallista lystiä, että ei niitä turhaan anneta. Näin käci vasta Calmette-rokotteelle.
Ja nytkin vatkataaan sitä, voisiko vesirokkorokotteen ottaa mukaan (taloudellisista syistä), vaikka rokko kiduttaa ja merkkaa arvilla tuhansia lapsia vuosittain ja rokkolasten hoito syö vanhempien työaikaa ja siten tuottavuutta varmasti ainakin sen verrran kuin rokotuksiin menisi rahaa. Argh.
ottavat lapsilleen vain ne "kaikkein tärkeimmät" rokotukset (esim. jäykkäkouristus).
Itse en heihin kylläkään kuulu, mutta tunnen äidin,joka ei ole rokotuttanut lastaan ollenkaan ja vanhemmat, joiden lapsilla vain osa rokotuksista.
viestin jälkeen piti lukea aloitus monta kertaa uudestaan, että mitä pirua tajusin väärin. mutta se olikin kakkonen joka oli aika pahasti hakoteillä.
itsekin ihmettelen miksi eräät ei rokotuta lapsiaan. ainut vastaus jonka olen kuullut on SIVUVAIKUTUKSET. voi haloo, jos jostain rokotteesta voi saada yhden illan kuumeen niin eiköhän sen asian kans nyt voi kuitenkin elää.
onhan sitten näitäkin jotka ei anna lapselle d-vitamiini tippoja koska niissä on alkoholia. taitaa olla samoja hörhöjä kuin tuo edellinen ryhmä. voi lapsi-parkoja..
eikä ole lapsillanikaan (uskonto syynä)
(uskonto syynä)
mites me ei tota hoksattu. tuohan se on suurin syy kaikkeen outoon hihhulointiin. uskonto on niin tärkeä että olet valmis uhraamaan lastesi terveyden ja hengen.. ei hyvää päivää...
uskonto on niin tärkeä että olet valmis uhraamaan lastesi terveyden ja hengen.. ei hyvää päivää...
Kyllä se jumala (mikä nyt onkin, todennäköisesti joku itseään kristilisenä pitävä lahko on kyseessä?) pitää huolen tosiuskovista. Ja jos lapsi sattuu sairastumaan, ja vammautumaan niin joku on tehnyt syntiä ja kohtalo on ansaittu. Vai kui?
Ovat ns. vapaamatkustajia nämä ihmiset, jotka eivät rokotuta lapsiaan.
Lukee netistä ties mitä ja uskoo kaiken ihan 6-0. Kyllähän ne ties-mitkä-sivustot on luotettavampia kuin KTL joka on tietysti firmojen salaliitto ja ufojen valtaama instanssi. Ja ufot haluaa että me kaikki kuollaan!
95% on sitten muita esim. eronneita yhteishuoltajia.
t. naimisissa oleva, lapsensa rokottanut, mutta jos vielä lapsia tekisin niin tarkkaan miettisin mitä rokotuksia antaisin.