Hei sinä ujo, hiljainen, epävakaa...
...masentuneisuuteen taipuvainen, huonolla itseluottamuksella varustettu...
Missä olet töissä?
Kommentit (64)
Onpa mielenkiintoista! Minäkin olen opettaja ja olen hyvä työssäni, minulla on herkkyydestä ja huonosta itsetunnosta jne. huolimatta ne "hyvä sosiaaliset taidot". Niitä voi harjoitella.
Miksi sinä ap kysyt? Tulee vain sellainen olo, että haluat todisteita jollekin mielipiteellesi, joka e ole meidän hiljaisten kannalta kovin positiivinen.
lue susan mccainin kirja hiljaiset, jos haluat todella tietää mistä on kyse
Oon töissä mut panoseura kiinnostais. Sano paikka missä nähdään
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 02:08"]
Onpa mielenkiintoista! Minäkin olen opettaja ja olen hyvä työssäni, minulla on herkkyydestä ja huonosta itsetunnosta jne. huolimatta ne "hyvä sosiaaliset taidot". Niitä voi harjoitella.
[/quote]
Olen ERITYISherkkä (googlaa) eikä minulla ole lainkaan huono itsetunto. Lisäksi olen introvertti. Epävakaa en ole. Jokainen on yksilö. Kyse ei ole siitä, että harjoittelulla voisin muuttua. Aika alentuva kommentti sinulta. Opettajana ymmärtänet, että kaikki eivät kovasta harjoittelusta ja yrittämisestä huolimatta opi kaikkea. Ainakin toivon, että ymmärrät.
nro 44
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 02:12"]
Miksi sinä ap kysyt? Tulee vain sellainen olo, että haluat todisteita jollekin mielipiteellesi, joka e ole meidän hiljaisten kannalta kovin positiivinen.
[/quote]
Sama ajatus. Vähän samaa kuin näissä aloituksissa, joissa sanotaan, että "Hei läski, mikset vaan lakkaa olemasta läski?" Myös introverttiydellä ja hiljaisuudella on stubbilaisessa Suomessa stigma.
nimim.
kilpirauhaspotilas (diagnosoitu)
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 13:14"]Kaikkea noita plus kroonisia sairauksia. Pitäisi kotiäitivuosien jälkeen uskaltautua työmarkkinoille. Pelottaa miten pärjään yhtään missään näillä ongelmilla. [/quote] Sama juttu täällä... - Ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 02:12"]Miksi sinä ap kysyt? Tulee vain sellainen olo, että haluat todisteita jollekin mielipiteellesi, joka e ole meidän hiljaisten kannalta kovin positiivinen.
[/quote]
Viestit 12 ja 43 ovat kirjoittamiani. Olen monta yötä valvonut ja miettinyt pääni puhki, ja tullut tulokseen ettei minusta ole mihinkään... Haluaisin todella tehdä tulevaisuudessa jotain muuta kun lusmuta kotona, mutta rajoitteita tuntuu olevan paljon.
Eli en tosiaan ole täällä tekemässä mitään negatiivisia päätelmiä, vaan saamassa (toivottavasti) itsekin vinkkejä. Ammatinvalintatestit ehdottavat minulle aina artesaania tai puutarhuria. - Ap
Ootko ap lukenut se HSP-kirjan? Elaine Aron on kirjoittaja. Voisi ehkä auttaa sinua.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 02:39"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 02:12"]Miksi sinä ap kysyt? Tulee vain sellainen olo, että haluat todisteita jollekin mielipiteellesi, joka e ole meidän hiljaisten kannalta kovin positiivinen. lue susan mccainin kirja hiljaiset, jos haluat todella tietää mistä on kyse [/quote] Viestit 12 ja 43 ovat kirjoittamiani. Olen monta yötä valvonut ja miettinyt pääni puhki, ja tullut tulokseen ettei minusta ole mihinkään... Haluaisin todella tehdä tulevaisuudessa jotain muuta kun lusmuta kotona, mutta rajoitteita tuntuu olevan paljon. Eli en tosiaan ole täällä tekemässä mitään negatiivisia päätelmiä, vaan saamassa (toivottavasti) itsekin vinkkejä. Ammatinvalintatestit ehdottavat minulle aina artesaania tai puutarhuria. - Ap
[/quote]
Meillä hiljaisilla ja syrjäänvetäytyvillä on paljon annettavaa yhteiskunnalle. Yltiösosiaaliset itsestään liikoja luulevat suorittajat ovat vetäneet Suomen ja maailman tähän lamaan. Vielä meidänkin aikamme tulee. Siihen asti: muista että olet hyvä sellaisenaan. Maailma on mitä se on, mutta täälläkin on yhteisöjä, joissa on erilaiset arvot. Täällä on kylmää ja armotonta, jos et sovi joukkoon. Mutta kaikille meille on jokin oma porukka. Siellä kelpaamme sellaisenaan. Täytyy vain löytää se, eikä yrittää väkisin olla jotakin, mitä ei ole.
nro 44
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 02:39"]
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 02:12"]Miksi sinä ap kysyt? Tulee vain sellainen olo, että haluat todisteita jollekin mielipiteellesi, joka e ole meidän hiljaisten kannalta kovin positiivinen. lue susan mccainin kirja hiljaiset, jos haluat todella tietää mistä on kyse [/quote] Viestit 12 ja 43 ovat kirjoittamiani. Olen monta yötä valvonut ja miettinyt pääni puhki, ja tullut tulokseen ettei minusta ole mihinkään... Haluaisin todella tehdä tulevaisuudessa jotain muuta kun lusmuta kotona, mutta rajoitteita tuntuu olevan paljon. Eli en tosiaan ole täällä tekemässä mitään negatiivisia päätelmiä, vaan saamassa (toivottavasti) itsekin vinkkejä. Ammatinvalintatestit ehdottavat minulle aina artesaania tai puutarhuria. - Ap
[/quote]Minusta teit sen selväksi jo aloitusviestissä ja tuossa pari viestiä ylempänä lainaamassani viestissä 12 (jonka tarkoitin vastaukseksi "epäilijöille", eivät ehkä lukeneet koko ketjua ainakaan kovin tarkkaan), ei minulle tullut mitenkään ikävä olo. En olisi vastannut jos olisin kokenut niin. Voimia ja löytöretkiä :)
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 02:44"]
Ootko ap lukenut se HSP-kirjan? Elaine Aron on kirjoittaja. Voisi ehkä auttaa sinua.
[/quote]
On muuten aivan loistava kirja. Samoin kuin se yllämainittu Susan Cainin "Quiet". Ensin hyväksy itsesi sellaisena kuin olet.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 02:44"]Ootko ap lukenut se HSP-kirjan? Elaine Aron on kirjoittaja. Voisi ehkä auttaa sinua.
[/quote]
En ole, mutta tykkään kyllä lukea kirjoja. Pikaisella googlettamisella tuo kirja vaikutti kyllä luettavan arvoiselta. Joitain itseluottamuksen vahvistamiseen tarkoitettuja olen aikanaan hamstrannutkin kirjastosta. Kiitos vinkistä. :)
Opettajana aikuispuolella. Tykkään työstäni ja olen saanut myös opiskelijoilta hyvää palautetta. :D Ujoudesta huolimatta olen sosiaalinen. Roolissa voin nauttia siitä puolesta, kun taas työelämän ulkopuolella olen harmaa hiiri ja painin itsetunnon ongelmien kanssa.